Vraag

Mijn Norton productsleutel werd door een onbekend toestel "gestolen"

  • 10 May 2020
  • 7 reacties
  • 99 Bekeken

Ik gebruik al meerdere jaren het Norton antivirus abonnement van Proximus en heb hier tot voor kort nog nooit problemen mee gehad. De laatste maanden krijg ik echter steeds hetzelfde probleem, waarbij Norton mij de melding geeft dat mijn computer niet meer beschermd is. Als ik dan ga kijken wat er aan de hand is, blijkt dat ik mijn productsleutel opnieuw moet ingeven. Na het ingeven van mijn productsleutel zegt Norton dat er reeds een ander apparaat gebruik maakt van deze sleutel, steeds hetzelfde samsung apparaat dat mij niet toebehoort. Ik kan dan probleemloos het abonnement weer overzetten naar mijn eigen apparaat, en ben dan weer voor een paar dagen beschermd, tot opnieuw hetzelfde voorvalt en mijn licentie weer wordt afgenomen door dezelfde samsung gebruiker.

Ik heb hier een paar weken geleden via de chat met een proximus medewerker over gesproken, die heeft mijn Norton abonnement dan geannuleerd en een nieuwe opgestart met een andere productsleutel, maar dit heeft duidelijk niet geholpen. 

Zijn er andere gebruikers die dit probleem ook voorhebben? Ligt het probleem mogelijk bij proximus of is het eerder waarschijnlijk dat mijn computer gehackt is? Of ligt het aan Norton zelf?

 

Alvast bedankt


7 reacties

ik weet niet of je hier iets vindt dat je kan verder helpen

Norton zegt dat uw toestel niet meer beveiligd is

 

Reputatie 6
Badge +3

Passwoord voor Norton wijzigen. 

Zowel om op de app  in te loggen als op de beheerssite van Norton.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Je moet het wachtwoord ook wijzigen op alle andere sites wanneer je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt hebt. De meest logische uitleg is diegene van frank dat jou wachtwoord buit is gemaakt en er iemand misbruik van maakt omdat het altijd terug komt.

Bedankt voor al jullie reacties! Ik zal dit allemaal uitproberen.

als er natuurlijk iemand het wachtwoord heeft buit gemaakt dan wel, dat is iets dat ik een jaar terug ook regelmatig voor had met google krijg ik de melding dat er blijkbaar vanuit bepaalde plaatsen iemand ingelogd zou hebben op een voor mij onbekend toestel maar uiteindelijk zat dan toch ergens de fout bij google zelf want paswoorden veranderen hielp niet ik kreeg die melding nog regelmatig achteraf en uiteindelijk is dit dan ineens van zelf gestopt natuurlijk van google support nooit een uitleg van de reden gekregen.

Reputatie 6
Badge +3

Het is wel verdacht dat het na een rechtzetting na x aantal tijd terug een licentie is ingenomen door een ander Samsung apparaat. Anders moet je hiervan op de hoogte zijn dat Norton geïnstalleerd is op een tablet,smartphone van Samsung. Want je moet expliciet de licentiesleutel ingeven of via de beheerscontrole een activatie hier op uitvoeren. 

ja dat is normaal gezien wel zo natuurlijk, enfin het zal wel duidelijk worden als Maud147 het uitgetest heeft of het al dan niet hierdoor zal opgelost zijn.

Reageer