Vraag

mijn locatie stemt niet meer overeen met mijn echte woonplaats..

  • 9 December 2022
  • 18 reacties
  • 558 Bekeken

enkele weken geleden heeft mijn BBOx 3 de geest gegeven en is vervangen door een nieuwe ,idem model, niettegenstaande men beloofde een nieuwer type te leveren, maar goed..

alles aangesloten en de nodige stappen doornomen zoals men ze voorschrijft . ik heb er ook ervaring mee want is niet de eerste maal dat ik Bbox/decoders vervang.

alles werkt perfect maar toch viel me iets op..

mijn locatie , op desk/laptop die vroeger altijd correct stond volgens mijn woonplaats is dat nu niet meer..in bevind mij opeens xxx km van mijn woonplaats.

ook onmogelijk om de locatie aan te passen want Google Locatie blijft halsstarrig Roeselare ingeven.om iets meer duidelijkheid te krijgen heb ik mijn IP adres opgezocht en wat blijkt?

mij IP adres is gelinkt aan een locatie in Roeselare.. en nog straffer.. enkele dagen geleden was dat Mouscroun..

iemand een idee?

 

 


18 reacties

in welke toepassing  of waar staat je locatie verkeerd als je de locatie actief hebt staan op je toestel pc/laptop ?

mijn locatie staat verkeerd in Google maps en als ik  op ‘huidige locatie’ klik dan blijf ik in Roeselare zitten.. hierdoor kom ik dan, telkens ik een opzoeking doe via Google ,terecht op adressen/verwijzingen in de buurt van Roeselare inplaats van mijn woonplaats Ninove;. zeer lastig..heb ondertussen contact opgenomen met de technische dienst van Prox. die de modem op afstand gereset hebben en mij bevestigd dat het nu in orde zou zijn maar niets is minder waar… ik blijf vastzitten in Roeselare..

Je kunt in google maps wel je adres zelf ingeven 

ik zet mijn locatie in feite op mijn laptop niet op want wordt ook gebruikt voor reclame enz….

ik heb net alles herstart, ook de desktop/laptop maar niets mag baten… Google blijft halsstarrig vasthouden aan mijn verkeerde woonplaats…ook na vernieuwen van mijn huidige locatie  ik heb in het verleden reeds 4 modems dienen te vervangen en nooit problemen mee gehad;. aansluiten, alles opstarten en mijn woonplaats was altijd correct…hier merk ik nu wel dat na de reset het IP nummer gelinkt blijft aan een adres in Roeselare;. wat dus niet klopt; 

beste Martin, bedankt om al zoveel mee te denken maar wat u voorstelt heb ik al xxx keer gedaan maar tussen de locatie die google bepaald en mijn thuisadres is een verschil heb ik gemerkt..

je geeft thuisadres in en alles is ok tot het moment je op “mijn locatie” rechtsonder klikt en hop, terug in Roeselare.

voorbeeldje..  in Google geef ik bvb in Auto 5  (zonder adres) en ik krijg direct rechts van de pagina de Auto 5 in Roeselare inplaats van die in Ninove;. ik heb alles al geprobeerd aan te passen, google chrome, Firefox, etc.. herstart, etc…. op het einde van de rit blijf ik zitten in Roeselare.. echt lastig..

ik zie op What Is My IP Address - See Your Public Address - IPv4 & IPv6

ook staan 
Location not accurate?

Update My IP Location

Of dit het zou kunnen oplossen weet ik ook niet, nog niet zelf gebruikt.

NB: Ik heb vroeger wel ook al opgemerkt dat als ik de locatie op zette dat mijn locatie ook niet klopte en zo soms niet relevante reclame ontvangde maar zoals reeds gezegd ik zet die op mijn laptop niet meer op.
Mss kent er iemand een betere oplossing, laat ons hopen.

@RetroR mss dit hier eens lezen
→ Je locatie vinden en de nauwkeurigheid ervan verbeteren - Computer - Google Maps Help

→ De locatie-instellingen van je Android-apparaat beheren - Google-account Help

ik geef het op… heb alle mogelijkheden uitgeprobeerd...niks werkt.;.ik blijf vasthaken in Roeselare.. ook mij IP adres blijkt nu terug in Moeskroen gestationeerd te zijn zoals enkele dagen geleden.. in woon in Ninove(??)

heb mijn (reserve) laptop opgestart die die eerder, vooraleer de modem te wijzigen perfect mijn locatie aangaf zoals ze werkelijk is en die geeft nu ook de verkeerde locatie (Roeselare) aan..

de proximusmedewerker die ik eerder aan de lijn had zei mij dat men mij terug zou bellen na een uur(dat is nu 3 uur geleden) om te vernemen of alles ok was… heb niemand gehoord..

volgens mij zit het probleem in de eerdere activatie van de “nieuwe” modem.. meestal zijn deze gerefurbished en zit ergens de eerdere locatie vast die ik er niet uitkrijg of kan wijzigen..

alvast bedankt voor het meedenken Martin,…

Ik vind het raar dat er in de bbox iets van instellingen zou hebben die de locatie bepaald, enfin ik heb er geen weet van. ik zou eerder denken dat dit gekoppeld is aan het Wan IP adres dat je bbox krijgt. 

Mss dat een PX moderator dat weet of kan navragen, maar weet niet of er hier nog iemand gaat reagerern van hen vandaag en in het weekend komen ze hier niet langs.

Reputatie 7
Badge +4

Je locatie vinden en de nauwkeurigheid ervan verbeteren - Computer - Google Maps Help

 

Het enige wat m.b.t. de Bbox een rol zou kunnen spelen, zijn het public IP adres en de WiFi SSID m.b.t; een eventuele plaatsbepaling

Mogelijks verdwijnt het probleem na enige tijd (uren?) automatisch indien u enig opzoekwerk op het web verricht m.b.t. bv. het weer op uw locatie en als u uw adres zelf opzoekt in google maps

Wat vertelt windows zelf indien u uw PC/laptop zou zoeken?

 

Wat vertelt windows zelf indien u uw PC/laptop zou zoeken?

 je moet dan wel met een microsoft account werken hiervoor en niet met een lokaal account op pc/laptop.
Het is niet omdat via Microsoft Laptop zoeken de juist locatie aangeeft dat daarom google de juiste gaat aangeven.

Ik werk met lokaal MS account en als ik in google maps de locatie toelating gegeven heb dan duidt hij op maps de locatie op één km na correct aan.

Maar bvb als er een melding krijg van er heeft iemand op je account ingelogd en ga kijken om te verifiëren dan is het iemand zogezegd in Braine l'alleud die ingelogd heeft niettegenstaande ik zelf ingelogd heb en is die aangegeven locatie totaal verkeerd.

 

Maar mss heb ik het verkeerd begrepen als @RetroR op google maps zijn woonadres zelf ingeeft ipv van met de locatie “aan” te werken, klopt de locatie aanduiding ook niet wat bij mij wel klopt.

Reputatie 6
Badge +2

Het enige wat m.b.t. de Bbox een rol zou kunnen spelen, zijn het public IP adres en de WiFi SSID m.b.t; een eventuele plaatsbepaling

Mogelijks verdwijnt het probleem na enige tijd (uren?) automatisch indien u enig opzoekwerk op het web verricht m.b.t. bv. het weer op uw locatie en als u uw adres zelf opzoekt in google maps

 

Google gebruikt alle mogelijke zaken om de locatie op te sporen. Een van die dingen is het MAC adres van de WiFi router. Op het ogenblik dat de Google auto (Street view) voorbij komt, noteert hij ook alle SSID’s en MAC adressen van alle WiFi signalen die hij tegenkomt.

Ik heb enkele jaren geleden de Fritz!Box van mijn dochter die in Gent woonde in Mallorca geinstalleerd. Het heeft weken geduurd voor Google de locatie terug aangepast heeft, ik kreeg altijd Gent (zelfs met een Spaans publiek  IP adres ...).

 

Oplossing?

  1. zet uw locatie op je Smartphone op “nauwkeurig”, zodat Google precies jouw huidige locatie kent (voornamelijk via GPS). Als je dan met deze Smartphone regelmatig thuis op de WiFi zit (zet 4G uit), dan zal Google hieruit leren dat het SSID/Mac adress van de nieuwe B-box bij jouw thuis hoort …
  2. beetje geduld, komt vanzelf in order.
Reputatie 7
Badge +4

@philippe_d ok u hebt een punt MAC adress wordt ook geregistreerd door Google cars

de laatste keer dat een dergelijk voertuig hier bv. passeerde was blijkbaar 2013 

dus ik vermoed  redelijkerwijze dat het gebruik van de Bbox WiFi (SSID) gebruik op de smartphone thuis een “ietwat meer dominante rol” speelt in de plaatsbepaling

concreet Google maps kon ook mijn PC niet zonder meer localiseren in België zonder enige “web search & localisatie hulp”  (ik gebruik zelden WiFi op smartphone thuis)

Ik geef gewoon zelf mijn adres in op google maps en blijft opgeslagen tot je die zelf verwijdert, en de locatie is dan ook exact.

Bedenking.: en als je regelmatig met je smartphone bij iemand anders op wifi zit, mss daarmee dat voor mij de locatie ook verkeerd aangeduid wordt?

TBI: De beelden zijn op mijn locatie bijgewerkt in mei 2022

 

bedankt aan iedereen die meedenkt met mogelijke oplossingen maar al wat hier beschreven en gesuggereerd staat heb ik al ondernomen, zonder resultaat. de desktop en laptops blijven doodleuk staan op de verkeerde locatie, wat ik ook onderneem.

het probleem zit wel degelijk in het IP adres want dit staat onderaan mijn zoekpagina's van google.. namelijk :  België, 8800 Roeselare = op basis van je IP adres-  locatie updaten.

klik ik nu op “locatie updaten” krijg ik een schermpje ‘kan je locatie niet updaten : meer informatie’

klik op “meer informatie” kom ik op het Googlevenster terecht “ de locatie-instellingen van je apparaat beheren” waar ik dan alle richtlijnen volg (reeds xxxxxx maal geprobeerd)  zonder resultaat.

daaronder staat dan “hoe google je locatie bepaald als je zoekt”..en ja  : een van de mogelijkheden is : mijn IP adres en dat blijft in Mouskroen hangen…. reeds 3 weken..

allen bedankt voor het meedenken en helpen maar ik geef het op..en wil langs deze weg ook de Proximus-medewerker bedanken die mij een uurtje na ons telefoongesprek en de reset van mijn modem zou contacteren om te horen dat het in orde zou zijn..

ik wacht nog altijd !!

wel raar dat de man sprak van minstens een goed half uur voor alles correct aangepast zou zijn en internet terug zou werken .. na 5 minuten werkte alles al terug maar zonder resultaat 

locatie op Google maps blijft  : Roeselare.. en IP adres Moeskroen.. rara.. 

 
 
 
 
 
 

ik wil toch nog even reageren naar aanleiding van een ontvangen telefoontje vandaag van Proximus, 5 dagen na het contact met hen en wat ik normaal 1 uur na de reset op afstand van mijn modem zou krijgen, hun eigen woorden..

 

deze namiddag :

“hallo, met Proximus, waarmee kan ik u helpen,?

ik zou het niet weten, U belt mij, niet ik ;

heeft u dan geen probleem meneer met een van onze producten?

juist, mijn locatie…op mijn vaste computers en laptops.

ach zo, en wat is het probleem dan juist??

de ganse uitleg nogmaals gedaan en dan de vraag gekregen of ik mijn telefoonnummer wel heb ingegeven..

???? bij het plaatsen van een modem hoeft men toch geen telefoonnummer in te geven of zie ik iets over het hoofd;. dat is toch enkel bij een decoder..

juist meneer, ik heb het even verwart met elkaar;.

de modem dus;. en wat scheelt er juist aan dan?

??? nogmaals de ganse uitleg (opnieuw);.

ach zo, dan schakel in u door met de bevoegde diensten..

zeer vriendelijk van u mevrouw maar ik ben helaas niet thuis en kan dus ook niets controleren op mijn vaste computers.

niettegenstaande ik vorige week met mijn vaste lijn heb gebeld en vroeg mij hierop terug te bellen bellen ze dus op de gsm.. maar goed;.

ach, meneer is niet thuis, tja, dan kunnen we niet direct iets voor u betekenen en wil ik u vragen de commerciële dienst van Prx. te contacteren als u wel thuis bent;.

dag meneer;.. en weg was ze…

@RetroR Maar een voorstel:

Mss zou iemand van het PX forumteam er kunnen voor zorgen dat je een ander IP adres krijgt dan zou je direct weten of het daaraan ligt

Reputatie 5
Badge +2

@RetroR  Zou je uw forumprofiel kunnen aanvullen met je klantennummer of telefoonnummer zodat wij dit kunnen bekijken.

Reageer