Vraag

Men heeft problemen om me via mijn skynet-adres te mailen.

  • 22 August 2021
  • 3 reacties
  • 149 Bekeken

Iemand verwittigde me dat zij me via mijn skynet-mailadres wilde bereiken, maar dat er een foutmelding terug kwam. De communicatie wordt nu gevoerd via een hotmail-adres. Ik heb gevraagd naar de foutmelding en heb onderstaande ontvangen. (Ik heb wel de namen vervangen door ….)

 

Het bericht aan …...@skynet.be is niet afgeleverd.

skynet.be kan niet bevestigen dat uw bericht is verzonden vanaf een vertrouwde locatie.

…..

Office 365

…..

Actie vereist

 

Geadresseerde

 

 

 

 

 

SPF-validatiefout

   

 

Oplossing

De e-mailbeheerder van uw organisatie moet problemen met de e-mailinstellingen voor uw domein vaststellen en herstellen. Stuur dit bericht door naar de e-mailbeheerder.

 

Ik kan ook mijn mails van hotmail naar skynet laten doorsturen.

 

Ik heb zelf al wat testen gedaan met doorsturen van mail vanuit hotmail naar skynet of vanuit gmail naar skynet. Meestal lukt dit.

Op zeker ogenblik kreeg ik echter vanuit gmail 

Bericht geblokkeerd

Je bericht aan ….@skynet.be is geblokkeerd. Bekijk de onderstaande technische details voor meer informatie.

De reactie van de externe server was:

550 #5.7.1 DMARC unauthenticated mail is prohibited.

 

 

 

Graag zo snel mogelijk een oplossing.

Ik zou het spijtig vinden dat mijn skynet-adres niet constant bereikbaar meer is. 

 

Dank bij voorbaat voor tips.


3 reacties

ondertussen contact opgenomen met proximus helpdesk. Ticket IM11510587 is aangemaakt.

 

Eigen onderzoek gaf aan dat volgens 3 controleprogramm’s er een probleem met de SPF-record (die gebruikt wordt in de controle op betrouwbare afzenders ) omdat er naar te veel DNS-records verwezen wordt. 

Aangezien ik de afzender niet bij name wil noemen in deze publieke ruimte, geef ik gewoon een aanduiding van de controleprogramma’s die ik gebruikt heb:

www.dmarcanalyzer.com

mxtoolbox.com

www.spf-record.com

Ik heb dit persoonlijk nog zelf niet voorgehad maar dat werd hier in het verleden inderdaad nog vermeld maar wat dan de oplossing geweest is weet ik ook niet meer, maar de prox forummedewerkers komen pas morgen terug langs om je hierbij verder te helpen.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten zo bv de afzender als je dit wenst.

Louter ter bijkomende info:

- Controleren van je SPF record van je domain naam via :
http://mxtoolbox.com/    (bv. spf:proximus.be  of spf:skynet.be ....)
- je kan uw op je e-mail een paar testen laten lopen via:
http://www.isnotspam.com/

aan de afzender kun je bv vragen, als die een domeinnaam heeft, om een
DKIM-record (nl.wikipedia/DomainKeys_Identified_Mail)
en een SPF-record (nl.wikipedia/Sender_Policy_Framework)
te gebruiken bij het versturen van hun mails.
* NB:  In de headers van die mails kun je al nagaan
of dergelijk record al dan niet aanwezig is.

 

Reageer