Vraag

Mails op iphone niet hetzelfde als op webmail

  • 9 December 2022
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

Als ik mails verwijder in de app ‘Mail’ op mijn iPhone, dan gaan deze mails niet weg op mijn webmail van Proximus.

Dus ik moet telkens handmatig alle mails verwijderen op mijn webmail.

Hoe kan ik dit synchroniseren zodat op mijn app Mail en op mijn laptop dezelfde mails staan? 

Alvast bedankt! 


6 reacties

Heb je IMAP als instelling op je mail app, zie de uitleg die ik juist ook voor iemand anders opgemaakt heb → e-mail op zowel de app | Proximus Forum

 

Op mijn iPhone heb ik deze instellingen nagekeken en deze kloppen. 

Maar waar of hoe kan ik deze nakijken op mijn webmail van Proximus?

 

Ik heb ondertussen ook wel de webmail app van proximus geïnstalleerd op de iPhone en hier komen de mails wel overeen.

Ik heb nog een andere vraag: bij profiel staat de juiste naam maar bij email staat er een verkeerd emailadres (een email adres dat niet bestaat?)

webmail kun je niet zelf instellen want het is rechtstreeks de PX mail server die je uitleest.

Het is maar een mail applicatie / mail app die je kunt instellen en als die op IMAP staat wil dit zeggen dat alles synchroon zou moeten lopen tussen je mail applicatie en de mail server waar alle bewaard wordt. Zo zal de inkomende mail verwijderd worden op de server als je die uitleest  met een applicatie die als POP ingesteld staat, maar als IMAP ingesteld niet dan blijft die op de server.

Als in je bij Imap de binnenkomende mail verwijdert  zal die ook verwijderd worden op de mail server aangezien alles synchroon loopt tussen mail applicatie en mailserver.

in je mail app op iphone staat toch als IMAP ingesteld veronderstel ik.

Een e-mailaccount instellen op iPhone (iOS 11/12) – Ondersteuning | one.com

Ik heb nog een andere vraag: bij profiel staat de juiste naam maar bij email staat er een verkeerd emailadres (een email adres dat niet bestaat?)

Is dit mss een alias die je vroeger aangemaakt hebt

een Proximus forummedewerker (moderator) kan die verwijderen/aanpassen als je dit wenst wanneer iemand van hen hier de draad opneemt.

Reputatie 5
Badge +2

@clskynet Ik zie onder je mailbox drie aliassen staan. Is het dat wat je bedoeld of is het de naam beginnende met fb...?

Reageer