Vraag

Mailbox

  • 17 November 2023
  • 31 reacties
  • 288 Bekeken

Reputatie 1

Als ik via Myproximus naar producten en mail ga staat er een mail-adres ingevuld (een fout door een proximus medewerker)
Deze mailbox wil ik niet, maar kan deze ook niet verwijderen of een nieuwe aanmaken.
Ik wil gewoon een nieuwe mailbox (of meerdere) kunnen aanmaken met enkele aliassen.

Hoe los ik dit op?

 


31 reacties

kan dit je verder helpen → Een e-mailadres aanmaken | Proximus

Reputatie 1

Nee, ik zie enkel één mailbox waar naast staat:  Mail lezen.
Nergens een optie om een mailbox toe te voegen of te verwijderen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn (althans hier bij mij) weeral problemen met de MyProximus applicatie (web & app) = geen producten of “oops kom later eens terug”

&

ter info

voor zover mij bekend wordt/werd door Proximus (automatisch) een e-mailbox aangemaakt via o.a.  fa….@proximus.be of ma….@proximus.be en kunt u deze niet wijzigen maar kunt u zelf tot 5 aliassen per e-mailbox definIëren (en gebruiken voor verzending/ontvangst) bv.jan.janssens@proximus.be, j.janssens@proximus.be, janssensjan@proximus.be (tenminste indien X of Y deze aliassen nog niet in gebruik heeft)

 

 

Reputatie 1

De mailbox die ik zie is zelfs niet bereikbaar via mail.  Mail sturen geeft dit antwoord:

   ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<xxx@proximus.be>
    (reason: 550 #5.1.0 Address rejected.)

   ----- Transcript of session follows -----
... while talking to mx.glb.proximus.be.:
>>> RCPT To:<xxx@proximus.be>
<<< 550 #5.1.0 Address rejected.
550 5.1.1 <xxx@proximus.be>... User unknown
>>> DATA

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u dan zult moeten wachten op een reactie (en oplossing) van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum (vanaf maandag)

Mogelijks dient hij/zij deze mailbox te (laten) verwijderen en opnieuw te (laten) creëren

Reputatie 1

Niemand raad?
@GeertC @HadewychT

 

De foutcode 550 5.1.0 geeft aan dat het e-mailadres van de ontvanger ongeldig is of geweigerd wordt door de e-mailserver van de bestemming .
Een paar mogelijke redenen voor deze fout: 

  • Je staat op de blokkeerlijst van de ontvanger: De ontvanger heeft misschien je e-mailadres of je hele domein geblokkeerd. Je kunt proberen om de ontvanger via andere middelen te contacteren en te vragen om je te deblokkeren.
  • De mailbox van de ontvanger is vol of niet beschikbaar: De ontvanger heeft misschien zijn opslagquotum overschreden of zijn mailbox is tijdelijk uitgeschakeld. Je kunt proberen om het bericht later opnieuw te verzenden of de ontvanger via andere middelen te contacteren en te vragen om wat ruimte vrij te maken of zijn mailbox status te controleren.

De mailbox die ik zie is zelfs niet bereikbaar via mail.  Mail sturen geeft dit antwoord:

   ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<xxx@proximus.be>
    (reason: 550 #5.1.0 Address rejected.)

   ----- Transcript of session follows -----
... while talking to mx.glb.proximus.be.:
>>> RCPT To:<xxx@proximus.be>
<<< 550 #5.1.0 Address rejected.
550 5.1.1 <xxx@proximus.be>... User unknown
>>> DATA

 

 

Niemand raad?
@GeertC @HadewychT

 

 

Reputatie 1

Volgens mij bestaat deze mailbox niet.  Ik wil gewoon een nieuwe kunnen aanmaken en de oude mag weg!

Reputatie 7
Badge +5

@Lunet De mailbox die aan je klantennummer staat gekoppeld is niet actief, ik zie dat daar gisteren een alias is gewist. Wat wens je nu te doen? 

Reputatie 1

Ik wil een nieuwe alias aanmaken en koppelen maar zie daar geen opties voor.

@Lunet  
Is het via deze weg dat het je niet lukt → Aliassen Beheren / Uw nieuwe alias : @Proximus.be 

Reputatie 1

Staat enkel mails lezen..geen verdere opties.

in het vak links boven “kies je Mailbox”  daar staat je Mailbox wel aangegeven veronderstel ik.

Enfin, als het niet lukt zal er niet veel anders opzitten dan afwachten tot een PX moderator reageert.

Reputatie 1

Na enkele uren chat met twee medewerkers vandaag een SMS dat het opgelost is.  Er is juist niets opgelost.  Wanneer kan men eens eindelijk hun job goed doen?

Reputatie 7
Badge +4

@Lunet Ik heb je mailbox opengezet. Deze stond inactief omdat hij meer dan 6 maanden niet gebruikt werd. Er hangt nog geen alias aan. Op dit ogenblik is het dus enkel puxxxxx@proximus.be dat je kan gebruiken. Je zou er nu wel een alias moeten aan kunnen toevoegen op de manier die Martin hierboven postte. 

Reputatie 1

Het is eindelijk gelukt.  Bedankt iedereen.

Reputatie 1

Nu lukt het niet om een tweede mailbox aan te maken.  Mag dit reeds de gewenste E-mail zijn of moet dit een andere keuze zijn en daar dan een alias op aanmaken.

Ik krijg steeds: “Oeps, technisch probleem, kom later nog eens terug”

 

Reputatie 1

Niemand?

@Lunet

lukt het niet volgens deze methode → Een e-mailadres aanmaken | Proximus

Het is je gekozen e-mailadres dat je moet invoeren in het lege veld.

Als het niet lukt dan best afwachten tot een PX moderator je kan verder helpen.

Reputatie 1

Als dat lukte zou ik het hier niet plaatsen 😡

 

Reputatie 1

Via deze weg ook geen antwoord precies.

Reputatie 5
Badge +2

@Lunet Op welke browser werk je? En heb je reeds de cookies verwijderd van deze browser?

Reputatie 1

Zowel met Firefox al edge hetzelfde probleem.  Hoeveel mailboxen kan men aanmaken?

Kan Proximus geen bijkomende mailbox aanmaken zodat ik enkel een alias moet aanmaken voor deze.

 

Ter info:

Voor privé-klanten: 6 e-mailboxen  met tot 5 aliassen, 50 GB elk.

uitgezonderd internet essential maar 1 mailbox van 50GB tot 5 aliassen

Mailbox & Alias aanmaken → Een e-mailadres aanmaken | Proximus

Reputatie 1

6 mailboxen, maar ik kan er maar één aanmaken. ☹️

Reageer