Er zijn cfr Fr-forum reeds geruime tijd problemen m.b.t. de afwikkeling van het e-mail verkeer van Proximus naar Yahoo
Blijkbaar zou het probleem bij Yahoo zitten en is er nog steeds niet verholpen (Proximus servers blijkbaar blacklisted bij Yahoo)
Blocage des mails Skynet par Yahoo | Proximus Forum
@jowantje
Ik stuur regelmatig mails naar iemand met een yahoo mailadres en dit via http://webmail.proximus.be en heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad ze komen zelf bijna ogenblikkelijk toe want ik krijg dan onmiddellijk zijn antwoord terug.
Ik heb 2 verschillende contacten met een yahoo.com mailadres en op beide krijg ik de foutmelding na enkele dagen...
We zullen moeten afwachten dan of de PX moderatoren maandag meer uitleg hebben wat de reden kan zijn.
In ieder geval die uitleg op het frans Forum dat “Proximus servers blijkbaar blacklisted bij Yahoo” klopt dan toch niet volledig (niet algemeen in ieder geval) want dan zou er niemand Proximus mails kunnen versturen naar Yahoo mail adressen!!
ik heb hetzelfde probleem.
Wie gaat dat oplossen
Hendrik Poelmans
Louter ter bijkomende info: lees ik van iemand op het Frans PX forum:
Ik ben eindelijk in contact gekomen met enkele voormalige collega's, nu bij Proximus IT, en het lijkt erop dat Proximus eindelijk op de hoogte is van de acties die op hun mailserver moeten worden ondernomen en de te implementeren oplossingen evalueert. Maar God weet hoe lang het zal duren.
Dit bevestigt de reactie van Proximus op een andere thread 3 dagen geleden:
Gisteren is er een e-mail teruggestuurd over dit onderwerp. We hebben nog geen reactie ontvangen over dit onderwerp, maar een collega zat gisteren aan het einde van de dag in een vergadering met een persoon die verantwoordelijk is voor het e-mailgedeelte. Dit zou een te groot beveiligingsprobleem zijn voor onze webmail aan de Yahoo-kant. Ze zijn momenteel bezig om deze beveiligingsinstellingen zelf aan te passen, maar dit kost tijd.
Ik merk nog steeds op dat Yahoo op dit moment problemen heeft met veel providers in de wereld (ik heb ook last van een OVH-mailbox). En hun standaard afwijzingsbeleid is veel te beperkend en leidt ertoe dat veel Yahoo-klanten overstappen ...
Dat probleem heb ik al sinds 1 november
De foutmelding die ik dan krijg, bij mailen vanuit mijn skynet adres naar eender welk yahoo adres, is
5.4.7 - Delivery expired (message too old) Default] 421-'4.7.0 TSS04] Messages from 195.238.20.112 temporarily deferred due to unexpected volume or user complaints - 4.16.55.1; see https://postmaster.yahooinc.com/error-codes
zie “temporarily deferred due to unexpected volume or user complaints”;
Dat is dan wat ze bedoelen met “blacklisted” waarschijnlijk.
Wel erg dat wij moeten betalen (en nog niet weinig) voor een email adres dat niet bruikbaar is omdat de proximus servers niet vertrouwd worden door andere internet providers. Moet het dan weken en maanden duren om daar iets aan te doen? Ondertussen moet ik naar Yahoo adressen mailen via mijn gmail adres. Of zou proximus willen dat we hun mail services niet meer gebruiken en helemaal overschakelen naar andere mailproviderrs?
Als klant van het eerste uur (al meer dan 30 jaar) ben ik wel wat teleurgesteld in de mailservice van proximus...
@jowantje @SiegfriedJ @lucmatcam Dit is inderdaad een gekend probleem en is in onderzoek momenteel bij onze IT-diensten. Onze excuses voor het ongemak.
Sorry,
ik verschiet altijd van die antwoorden het is in onderzoek. Dan zijn we vertrokken voor maanden.
alles functioneerde toch voor 1/11/2024, kun je dat niet gewoon terugzetten..
Gans mijn familie werkt met proximus.
Misschien toch maar best dat we overschakelen naar een andere provider. Want een probleem bij Belgacom zie ik de eerste maanden niet opgelost.
vrienden,
het probleem is blijkbaar opgelost.
ik enkele test e-mails doorgestuurd en die zijn mooi op tijd aangekomen
@lucmatcam Als een probleem opduikt kennen we niet zomaar de oplossing en moet inderdaad onderzocht worden wat de oorzaak is zodat er een oplossing gegeven kan worden. Voor het ene probleem is dat al makkelijker dan het andere waardoor sommige zaken inderdaad wat langer aanslepen.
Ik ben blij te horen dat je mails ondertussen toch terug op tijd aankomen.
Mijn mail naar een Yahoo-adres werd maandagmorgen verzonden en is pas op woensdagavond bij betrokkene aangekomen. Probleem blijkbaar dus nog niet helemaal opgelost...
@jowantje Kan je het nog verder in het oog houden ? Het probleem zou sinds woensdag 11/12 opgelost moeten zijn. Als je toch nog problemen ondervindt mag je het zeker melden.
ik heb vernomen dat het woensdag namiddag zou zijn opgelost;
ik heb bij thuiskomst een e-mail met een bijgevoegd bestand gestuurd naar die vriend, en kreeg per kerende antwoord GELUKT;
Maar ik volg het verder op
@HadewychT Probleem lijkt inderdaad van de baan te zijn. Momenteel lukt het om mails te sturen naar een Yahoo-adres. En ze komen ook onmiddellijk bij de bestemmeling toe...