Wees gerust er is niets mis met mijn e-mail, alles werkt perfect maar er zit een tegenstrijdig addertje onder het gras.
Ik heb Mail sinds de duistere en vroegste tijden van Belgacom. Toen was er een passwoord voor de account en een ander voor de mail account. Mijn gebruikers ID was toen iets van het type fa86nnnn ... Ik gebruik nooit webmail voor mijn primaire mailbox, enkel twee mail clients op PC (Eudora en Thunderbird)
Proximus heeft die fa86nnnn notitie later geregulariseerd naar een effectieve echte gebruikersnaam. Het passwoord voor "MyProximus" werd dan het algemene passwoord voor de volledige account(? toch?). Ik heb sinds het instellen van het MyProximus passwoord het oude Belgacom account passwoord niet meer geprobeerd, maar misschien werkt het nog wel?!
Ik was nu van plan om wat orde te scheppen in de Mail parameters en eventueel een bijkomende mailbox aan te maken voor mijn echtgenote, te consulteren via webmail. Tot mijn verbazing vind ik via de web site van Proximus en MyProximus dat het passwoord voor mijn "MyProximus" hetzelfde is als mijn e-mail account.
Maar daar klopt helaas niets van! Ik denk dat bij de verandering cq globalisering van accountnaam en diensten er een paar dingen tussen kaai en schip geraakt zijn want ik ben zeker dat mijn PC parameters NIET via het MyProximus passwoord lopen maar via het oude Belgacom passwoord.
Een poging tot login via webmail bevestigt dat. Login enkel mogelijk via het oude Belgacom passwoord.
Ik zou gewoon een nieuw passwoord voor mail kunnen instellen wat dan volgens de web site het nieuwe algemene EN enige passwoord wordt voor account en diensten en hopen dat het goed komt, maar ik vind deze situatie instabiel en ik kan het mij niet permiteren om mijn e-mail kreupel te maken omdat al mijn officieële correspondentie via dit adres verloopt.
Enig advies/mening van de community en de medewerkers?
TIA