Vraag

mail en tv problemen blijven aanhouden - enkele feiten hopelijk ter hulp

  • 5 February 2022
  • 0 reacties
  • 77 Bekeken

Dag Proximus,

Het is redelijk ernstig wat er tegenwoordig allemaal misloopt voor een service waar we allemaal zo afhankelijk van zijn en voor betalen.  Als ik artikeltjes in de Standaard lees waar staat dat de problemen grotendeels achter de rug zijn en er enkel nog rest-problemen zijn … wel ik hoop het echt.

Ik heb zelf al twee keer het web formulier ingevuld … het is nog niet in orde. Maar gezien enkel klagen niet zal helpen en ik graag een oplossing zie, hierbij enkel feiten. Hopelijk helpt het iets.

 

a) eerste tekenen van problemen - mail-rules

Persoonlijk heb ik al problemen van in het najaar 2021. Plots kreeg ik precies geen mails meer … correcter is: het bleek dat dit kwam omdat al mijn mail-rules op de proximus server waren gedeactiveerd door “een probleem” en dus nu in een verkeerde niet verwachte map zaten. Dit was al een poos aan de gang en merkte ik pas toen ik echt een dringende mail (verzekering) aan het zoeken was. Vermoedelijk te maken met introductie nieuwe mail software.

Helaas, dit is vandaag niet correct opgelost. De rules zijn terug actief gemaakt, doch ik kan ze niet noch bekijken noch editeren … enkel verwijderen. Niet echt handig.   Ik zou ze minstens willen kunnen bekijken voor ik ze verwijder.


b)  actuele mail issues - vooral met de draft folder die ik veel gebruik

Heel divers, genoeg voorbeelden algemeen.  Ik geloof niet echt dat het enkel aan de webmail ligt. Ik heb momenteel problemen met de DRAFT op zowel de webmail, thunderbird als op android. Vandaag heb ik een paar nieuwe mails in draft opgeslaan … en plots komen er draft mails van gisteren tevoorschijn die gisteren “verdwenen” waren. Die draft mails die ik vandaag heb opgeslagen zijn nog steeds verdwenen. Vraag me af of ze morgen gaan tevoorschijn komen.

Wat de problemen met DRAFT mails betreft heb ik drie screenshots in bijlage die misschien iets helpen voor diagnose.

Android

 

Thunderbird.

Webmail ( indicatie 8 mails versus lege lijst)

 

c)  de laatste week veel blokjes op de TV en gewoon niet bruikbaar

Zoals concreet gisteren. En nee, is echt niet normaal, want ik heb het geluk om dicht bij een centrale te zitten dus voorheen geen last van gehad. Trouwens heb ik gemerkt dat bepaalde uitzendingen / zenders wel nog werken … dus vermoedelijk echt een service probleem, geen connectiviteit probleem.

 

Tenslotte.

Ik heb even gezocht, en misschien niet goed gekeken, maar is er een algemene service status pagina? Waar heel actueel de status van de diverse diensten wordt weergegeven? En graag in detail. Dus bijvoorbeeld hd tv, sd tv, internet, imap mail, myproximus, webmail, etc ….

Dit is helemaal niet ongewoon en vrijwel alle bedrijven doen dat. Eén (willekeurig) voorbeeldje is volgende en klik op “Cloudflare Sites and Services” en je zit details van de services.

https://www.cloudflarestatus.com/

Zo een status pagina is misschien confronterend, maar meer openheid naar de klanten zou helpen en welkom zijn (cfr mijn rules probleem, was al een week gekend blijkbaar).

Graag wens ik alle mensen die momenteel support geven om de problemen op te lossen veel sterkte en hoop/verwacht ik dat alle managers en beslissingsnemers eens goed naar hen luisteren en de nodige tijd en middelen budgetteren om dit soort problemen te vermijden in de toekomst.

 

Groeten
Wim


0 reacties

Geen reactie

Reageer