Klacht: Fiber problemen - onduidelijke communicatie en geen oplossing
Beste
We zitten vast met een vervelend probleem en het geraakt niet opgelost.
Uitleg situatie: Fiber klant sinds 2022
Sinds enkele weken hebben we problemen met onze fiber verbinding.
Er ontstaat een storing op de lijn waardoor het volledig internet wegvalt.
Het NT (PON) bakje toont een rood lichtje aan bij alarm, wat betekent dat er een storing is op het netwerk buiten. Dit probleem verdwijnt na enkele uren / dagen.
Na herhaaldelijke telefoongesprekken met Proximus helpdeskmedewerkers, is er enkele weken geleden een Proximus technieker langsgekomen om het probleem te bekijken. Helaas heeft hij niets gevonden en heeft hij ook geen actie verder kunnen ondernemen.
Hij heeft wel aangeraden om het NT(PON) bakje te vervangen indien het probleem zich nog eens zou voordoen.
Sinds gisteren (12:00) (vrijdag) is het probleem terug opgedoken en toonde het lichtje rood aan. Er waren grote problemen gemeld in de omgeving waarop Proximus een aantal glasvezeltechniekers heeft gestuurd om het probleem op te lossen. Na hun interventie is het rood lampje verdwenen en is het PON lichtje beginnen te knipperen. (21:30)
De glasvezeltechnieker heeft in mate mogelijke geholpen en geadviseerd om naast het NT(PON) bakje te vervangen, ook de Fiber kabel dat binnenkomt na te kijken omwille van een zwakker signaal (-23 db). Dit kan enkel door een Proximus installateur gebeuren.
Vandaag (zaterdag), 26 uur later, is het probleem nog altijd niet opgelost.
De Proximus helpdeskmedewerker van vandaag was alles behalve behulpzaam. Kort en ongeïnteresseerd.
De feedback van de glasvezelcollega en de Proximus installateur van ervoor maakte niets uit, en liet weten dat wachten de enigste oplossing is.
Hij gaf ook geen alternatieve oplossingen aan of toonde ook geen interesse om deze aan te geven.
Afspraak maken zodat de technieker de kabel komt nakijken mocht ook niet.
Er wordt ook geen rekening gehouden met de impact van deze netwerkonderbreking.
Camera systemen
Domotica
Elektrische sloten en toegangen
Jammer dat jullie helpdesk team dit niet kan zien als een opportuniteit om meer service aan te bieden.Voor een klant dat ± 180 euro ( met mobiele diensten inbegrepen) per maand betaald, is dat niet te veel gevraagd denk ik.
Via deze weg hoop ik dat we snel een antwoord en oplossing kunnen krijgen voor ons probleem.
Alvast bedankt.
Bladzijde 1 / 1
@M_M
PX moderatoren komen pas maandag terug langs op het forum en omdat ze u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven: Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.
Beste Martin,
Is gebeurd. Bedankt.
Beste M_M, als het een troost mag wezen u bent niet alleen.
Hier identiek dezelfde problemen, sinds eind januari Fiber, alles ging supervlot. De aangegeven snelheden werden gehaald.
Ineens sinds vorige week woensdag rond 15u (17-4-2024) heeft de glasvezelkabel beslist om niet meer te werken. Gebeld naar Proximus, technieker kon pas maandag, 22-4-2023 langskomen.
Mijn mobiele gegevens werden wel ongelimiteerd geplaatst. Maar met 2 kleine kinderen, en domotica in huis is, is het heel hard behelpen, gezien ook ons mobiel signaal in ons huis niet overal 4g heeft. Maar bon, ik heb dan op eigen houtje een technieker aangesproken (vrijdag 19-4-2024) van my Infra, diegene die de huisaansluitingen doen in de nieuwe trekputten, de technieker ging alles checken of ons signaal goed was of niet en had mijn telefoonnummer opgeslagen (technieker was wel heel behulpzaam) ineens vrijdagmiddag telefoon. Signaal is OK, het probleem ligt bij Proximus, je moet dat dat en dat zeggen aan de technieker maandag. Op miraculeuze wijze wast het signaal terug hersteld en was er terug internet. De technieker van Proximus die maandag gepland stond heb ik dan maar afgebeld.
maar wat gebeurd er gisterenavond rond een 23u, ik was nog tv aan het kijken, jawel signaal valt weg. Op de nieuwe internetbox, bij mij geen rood lampje, maar de wereldbol die begint te flikkeren flikkeren in een licht blauwe kleur. Nu deze morgen is het internet er terug. Als dit voorval nog 1 keer plaatsvindt ga ik de overschakeling vragen, terug, naar de oude kabel.
7jaar lang geen problemen ervaren, nu 4 maand Fiber en reeds 2 problemen in een zeer korten tijdspanne. Zoals toppicstarter aanhaalt, internet is de dag van vandaag echt wel een noodzaak geworden, en is niet te paaien met je mobiele gegevens ongelimiteerd te zetten, nee het moet gewoon werken, we betalen hier allemaal meer dan genoeg voor.
Ik lees op het internet dat glasvezel veel beter is dan de koperkabel voor storingen en dergelijke. Bij navraag bij de tecnieker van my Infra die zegt het tegenovergestelde. Indien er een nieuwe klant moet gekoppeld worden is de kans dat andere kabels beschadigd worden, door bvb. Water die in de trekput terechtkomt, of door beschadiging van de tecnieker.
Ik wou ff mijn ei kwijt, mijn exuces om dit topic te kapen. Maar heb er deze nacht van wakkergelegen.
Ik heb ook hetzelfde probleem
Het is al de vijfde dag op rij dat de glasvezel netwerk uit valt. In de omgeving van Morckhoven en het Mestputteke (Deurne Antwerpen) maandag, vrijdag is er een technieker geweest en nu zaterdag komt weer technieker er moet toch ergens de oorzaak zijn? want aan mijn modem en Internet Box+ ligt het niet; en het raarste is dat het ‘s morgens wel werkt daarna niet meer. Niet leuk In plaats van ook eens naar binnen komende kabel vanaf de straat ook eens deze kast te kijken. Ik ben het beu.
In afwachting van een reactie van een PX medewerker:
Gewoon ter info:
Dit is de ONTP het passieve afsluitpunt van de glasvezel die binnenkomt van daaruit vertrekt de glasvezel naar je fibermodem.
Mijn beste oplossing is dat Proximus stopt met de samenwerking fiber beheerder, ik geloof dat die firma Smartinternet of zoiets heette.
Meer dan 20 jaar nooit internetproblemen gehad. Nu sinds een paar maanden op fiber en regelmatig problemen. Van deze ochtend nu alarm lampje op de fiberbox en totaal geen internet. Volgens berichten op dit forum ben ik niet de enige. Vandaag zou technieker langskomen. Indien niet ga ik terug naar het oude systeem of naar de concurrentie.
@Klauwers Zijn je problemen opgelost na de interventie van de technieker ?
@Jeroen_056@Wallie86@M_M Mijn excuses dat jullie post niet eerder door ons opgepikt is. Ondervinden jullie ondertussen nog problemen ?
Hier ook idem problem. Een week aangesloten op fiber en iedereen blij. Na enkele dagen reeds de eerste storingen en dagelijks wegvallen van internet. 6 dagen later alle internet volledig weg en daar sta je dan wetende dat er belangrijke zakelijke mails verstuurd en aangekomen moeten worden.
Wie betaald deze schade ?????????
Proximus gebeld maar geloof het of niet : Gewoon in de koude gezet. We zullen terugbellen zeggen ze maar dit moet nog steeds gebeuren!
Vanaf maandag hebben ze terug tijd!
Ze mogen alles terug komen herinstalleren en terug het oude systeem aansluiten.
Ook zullen ze de schade tgo mijn klanten kunnen betalen!
Zo wordt je door hen behandelt omdat je al zovele jaren goede klant bent en alles tijdig betaald hebt.
Troost u, ik heb nog altijd geen telefoon gehad van de lassers, die nog langs moet komen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.