Vraag

Klacht bereik WIFI

  • 19 October 2023
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

Beste

Ik ben al enkele jaren (+10) klant bij Proximus, maar het loopt echt de spuigaten uit.

 

In huis is er quasi geen mobiel bereik, ik kan amper telefoons ontvangen of uitvoeren. 

Je zou denken OK dan doe je alles via WIFI... helaas, ook die laat te wensen over. Als ik in mijn slaapkamer zit die zich vlak boven het WIFI bakje bevind kan ik het netwerk zelfs niet terugvinden. 

In de keuken heb ik al een repeater geplaatst omdat ik anders daar ook amper bereik heb, laat staan op mijn terras.

Ik heb echt geen mega groot huis, eerder een kleintje zelfs. 

Onlangs stapte ik bovendien over naar een tariefplan voor mijn gsm met minder data omdat ik het toch niet verbruikte... nu al 2 keer waarschuwing gehad dat ik bijna over mijn bundel ga TERWIJL IK GEWOON THUIS ZIT. Omdat mijn gsm dus verbinding maakt met het mobiele netwerk omdat WIFI gewoon niet bereikbaar is. 

Dat je ergens op zolder of in de kelder minder bereik zou hebben tot daar aan toe, maar dit is echt vlakbij de router en dan nog.... 

 

Met vriendelijke groeten 

 

Karen Peeters


5 reacties

Installeer de app “wifi man” op een Android telefoon en u kan door uw huis lopen vanaf de router naar waar u maar wil en de veldsterkte van uw wifi signaal zien op uw telefoon alsook de aangesloten toestellen op uw netwerk en niet onbelangrijk, de mogelijke netwerken in uw buurt die uw wifi mogelijk kunnen verstoren.

Als het wifisignaal dicht bij je bbox ook laag is, best je bbox eens resetten.
Gisteren nog, in een ander topic, ook iemand die heel slecht wifi signaal had dicht bij de bbox en door te resetten het in orde kwam. (geen verbinding eerste verdieping PF) + (wifi-verbeteren)

Reputatie 7
Badge +4

Had u vroeger wel WiFi bereik in uw slaapkamer?

Zoals reeds vermeld door Martin eventueel een “hard reset” van uw Bbox uitvoeren om het probleem proberen te verhelpen

Indien het WiFi 2.4 betrof, kan het evenwel dat andere/nieuwe/sterkere WiFi 2.4 netwerken in uw buurt het onmogelijk maken aldaar nog gebruik te maken van het WiFi signaal van uw Bbox

Mogelijks is uw Bbox “end of life” en dient Proximus deze te vervangen

 

Met bv. InSSIDer kunt u zien welke WiFi netwerken er in uw omgeving aanwezig zijn

inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot

 

Eventueel indien nodig gebruik maken van access points, een mesh netwerk of PLCs met WiFi en het gebruik van utp/ethernetkabels (en datacontactdozen) onmogelijk zou zijn 

TP-LINK Powerline Kit AV1300 + WiFi AC1350 Gigabit (TL-WPA8635P KIT(BE)) (mediamarkt.be)

TP-Link Deco M4 Mesh Wifi (3-pack) - 2018 - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Reputatie 7
Badge +3

@Karen Peeters

Doe eens een test/diagnose via deze website van Proximus

Hoe kun je je wifi verbeteren? | Proximus

Doel: Betere wifi

Jammer dat je wifi niet optimaal werkt.

Doorloop samen met ons deze stappen. Het duurt maar ongeveer tien minuten. Daarna is, in 90% van de gevallen, je wifi beter. Daarom onze garantie: is de situatie nadien niet beter, helpt een medewerker je telefonisch op einde van deze drie onderdelen:

  1. Je b-box/Internet Box controleren,
  2. Je wifi optimaliseren,
  3. Je toestellen nakijken.

Geen zorgen: er is geen technische kennis vereist en het is volledig gratis.

Mocht de diagnose een probleem vaststellen dan krijg je dit te zien.

Wij zullen persoonlijk voor je zorgen

Je situatie vereist speciale zorg. Ons Happy House team zal voor je zorgen: een van onze technische experts zal contact met je opnemen en met je een precieze analyse van je situatie uitvoeren.

 Aanvragen via deze link Happy House | Proximus

 

Reputatie 7
Badge +5

@Karen Peeters Hebben bovenstaande tips geholpen? Zo nee mag je je klantgegevens toevoegen aan je forum profiel en dan kijken we het voor je na.

Reageer