Vraag

Kan ik de rode ethernet poort op BBOX 3 gebruiken voor een tv aansluiting ?

  • 16 October 2023
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

Kan ik de rode poort van de Bbox 3 gebruiken als een extra aansluiting voor een TV verbinding ?  Er is bij mijn weten nog geen glasvezelaansluiting bij mij

dank voor reacties 


4 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@smoking De rode poort op de Bbox kan niet gebruikt worden voor een extra tv.

kan ik die poort dan gebruiken voor de aansluiting van mijn omvormer van zonnepanelen zodat ik de vrijgekomen poort kan gebruiken voor de tv ?

Nee ook niet.

als je poorten tekort hebt kan je met een switch werken (een switch die IGMP snooping ondersteunt)  die je aansluit op één van de gele ethernet poorten van je bbox4.

Reputatie 7
Badge +4

Die rode poort op een Bbox3v+ kan enkel gebruikt worden voor/bij een Proximus fiberaansluiting (of in de combinatie xdsl+4G “Tessares” aansluiting)

Zoals aangestipt door Martin kunt u bij een gebrek aan gele LAN poorten bv. gebruik maken van een eigen/privé switch, eigen access points of eventueel zelfs van een privé router achter uw Bbox

In principe dient u TV rechtstreeks via utp/ethernetkabel op een LAN poort van de Bbox te worden aangesloten, eventueel kan ook gebruik gemaakt worden van een switch met IGMP snooping support

 

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

https://www.amazon.com.be/-/nl/TP-Link-ethernet-schakelaar-uitbreiding-thuiskantoren/dp/B01EXDG2MO/ref=sr_1_2?crid=15713XGYCUAZX&keywords=switch+igmp+snooping&qid=1697470508&sprefix=switch+igmp+snooping%2Caps%2C126&sr=8-2

Reageer