Vraag

Kan geen lijn test doen: "geen internetlijn gekoppeld aan dit nummer"?!

  • 10 August 2023
  • 14 reacties
  • 162 Bekeken

Ik had de laatste dagen af en toe dat mijn internet weg viel: de verbindinging tussen mijn copmuters intern zijn dan OK, maar ik kan niet naar buiten (geen websites, geen email, ...) voor typisch zo’n 30 seconden tot een minuut of 2, daarna dan weer wel…

Dus ik wou via deze link een internetlijn test doen:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_net/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/een-probleem-met-internet.html

Maar dit lukt niet, en tot mijn grote verbazing beweert de site dat ik geen internetlijn heb die gekoppeld is aan mijn vaste lijn telefoonnummer?! (ik heb ook een extra gidsnummer, maar ook met dat nummer krijg ik dezelfde boodschap...)

Kan iemand van Proximus eens nakijken wat hier aan de hand is?

  • Waarom zegt het systeem dat er geen internetlijn gekoppeld is aan mijn telefoonnummer?
  • Kunnen jullie ervoor zorgen dat ik wel weer een internetlijn test kan doen als ik dat wil?
  • Hebben jullie weet van storingen met internet (fiber) in de buurt van de Geitstraat in Gent de voorbije dagen?

Gegevens staan in mijn profiel.

Bedankt!


14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum (morgen?)

Probeer eens met de 12cijferige Easy Switch id (vermeld op uw facturen en op MyProximus op de pagina  producten)

 

&

Wanneer het probleem zicht stelt, wat is de status van de Leds op de Bbox/internetbox

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

concreet Leds Dsl & internet 

mogelijks is er een door Pproximus te verhelpen synchronisatieprobleem

@M_016 Bedankt voor de reactie.


Net ook eens geprobeerd met easy-switch ID die op factuur staat (12 cijfers): zelfde error melding: “Er is geen internetlijn gekoppeld aan dit nummer”.
Hier lijkt iets serieus verkeerd te zijn toch… (ik krijg wel facturen, dus ik besta administratief wel ;-) )
Als het iets uitmaakt: ik ben in April overgeschakeld naar fiber (onder lichte dwang).

 

Ik heb de b-box nu ook eens opnieuw opgestart (soft re-boot).
Ik zal de LEDs checken op het moment dat het opnieuw gebeurd.

Ik vraag mij inderdaad af of je daar geen fiber nummer moet ingeven of zoiets, vind je daar niks van terug in myproximus? fibertv nummer of zoiets?

Ik heb geen TV, enkel vaste telefonie en internet + een extra gidsnummer.

Geen fibertv nummer te zien, wel een nummer naast Internet (12 cijfers) en dat is net hetzelfde als mijn Easy Switch ID nummer, en dat werkt ook niet…

 

 

Geen idee wat hier aan de hand is, maar het lijkt wel goed verkeerd als met beide telefoonnummers en ook met dat 12 cijfer nummer niks kan teruggevonden worden ("Er is geen internetlijn gekoppeld aan dit nummer”)…

Hopelijk kan Proximus dit eens nakijken morgen.

Misschien hebben ze het weer eens verknoeid bij de verandering naar fiber een paar maand terug…
Ik meen mij te herinneren dat vroeger het tweede blok "Installatie adres en nummers” (dus met het internet nummer) eerst kwam, en dat 2de blok "Installatie adres en nummers” (voor dat extra gidsnummer) op de 2de plaats. Nu is het omgekeerd. Maar of dat er iets mee te maken heeft…

 

Kleine correctie (kan post niet meer aanpassen):

en dat 2de blok "Installatie adres en nummers” (voor dat extra gidsnummer) op de 2de plaats

moet zijn:

en dat 1ste blok "Installatie adres en nummers” (voor dat extra gidsnummer) op de 2de plaats

 

Reputatie 7
Badge +5

@Koen_T Je hebt een fiberinstallatie dwz dat je telefoonnummer een voip is. Dit gaat inderdaad een foutmelding geven als je hem wilt meten via de telefoon. Je pc’s zijn die verbonden via de kabel of via de wifi? 

@DaisyS Beide: sommige via kabel, sommige via Wifi. Die waarop ik meest werk en waar ik het dus al verschillende keren gemerkt heb was/is via kabel verbonden.

 

Als mijn telefoonnummers niet kan gebruiken om mijn lijn te testen, wat moet ik dan wel ingeven om te kunnen testen?

Reputatie 6
Badge +3

Voor Fiber is dat de 12-cijferige internetnummer deze begint meestal met 10, in uw geval (uit de info dat u eerder getoond had) eindigt deze op 74.

Volgens ik begrijp uit wat Koen_T schrijft:” wel een nummer naast Internet (12 cijfers) en dat is net hetzelfde als mijn Easy Switch ID nummer, en dat werkt ook niet…”

Werkt het ook niet met dit internetnummer van 12 cijfers...

@YorickP of @DaisyS 

Zoals ik dus al schreef heeft @Martin gelijk: het lukt dus inderdaad ook niet met dat “internet nummer” van 12 cijfers. Ik heb het zonet nóg eens geprobeerd: zie onder…

Kan Proximus eens uitzoeken wat hier aan de hand is a.u.b.?

 

 

@YorickP of @DaisyS 

Heb je al gevonden waarom ik geen lijntest meer kan doen?

Vandaag opnieuw geprobeerd, en nog steeds: “Er is geen internetlijn gekoppeld aan dit nummer” met dat 12-cijfer internetnummer vanop mijn factuur.

Wat hebben jullie al bekeken hiervoor?

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_T Ik zal moeten navragen waarom je de test zelf niet kan doen vermits je wel de juiste werkwijze gebruikt. 

Ik heb je lijn nagekeken en zie van hieruit geen duidelijke oorzaak waarom de verbinding zou verbreken De verbinding tussen je modem en ons netwerk valt niet weg. 

Ik zie dat je je modem al herstart hebt. Wat is er allemaal aan je modem verbonden ? Heb je problemen op al je toestellen ?

Indien je het probleem nog steeds ondervindt, kan je best zowel de fibermodem als je b-box afzetten, eerst de fibermodem terug herstarten en als alle lichtjes terug branden ook je b-box terug opzetten. 

Dag @HadewychT ,

 

@Koen_T Ik zal moeten navragen waarom je de test zelf niet kan doen vermits je wel de juiste werkwijze gebruikt. 

Ja, dat lijkt mij inderdaad noodzakelijk, want er lijkt iets niet in orde te zijn met die test voor mijn account. Laat je mij weten hoe of wat?
 

Ik heb je lijn nagekeken en zie van hieruit geen duidelijke oorzaak waarom de verbinding zou verbreken De verbinding tussen je modem en ons netwerk valt niet weg. 

Ik zie dat je je modem al herstart hebt. Wat is er allemaal aan je modem verbonden ? Heb je problemen op al je toestellen ?

Indien je het probleem nog steeds ondervindt, kan je best zowel de fibermodem als je b-box afzetten, eerst de fibermodem terug herstarten en als alle lichtjes terug branden ook je b-box terug opzetten. 

Ik had inderdaad de bbox al eens herstart, en ik heb sindsdien die problemen niet meer ondervonden.
Wel raar dat een bbox reset daarvoor nodig was.

Ik heb verschillende toestellen aan het netwerk hangen: laptops en smartphoes wifi wifi, en o.a. 2 desktops, een laptop en een NAS via ethernet.

Dat herstarten van de fibermodem en bbox zal ik doen als ik het nog eens voor heb, maar hopelijk is dit geen terugkerend probleem, wat dat is geen manier van werken nauurlijk. Klinkt een beetje zoals: “je computer eens herstarten” als er een probleem mee is…

Laat je me weten wat het probleem is/was met mijn account en waarom ik de test niet kan uitvoeren?

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_T Ik volg dit verder op en hou je op de hoogte ivm de test.

Ik ben blij te horen dat je lijn nu terug goed werkt. Ik kan je echter niet garanderen dat je je modem niet meer zal moeten herstarten, al zou dit niet vaak mogen voorkomen. Ze maken een verbinding met ons netwerk. Als er iets misloopt in de communicatie tussen beiden, is net als bij een PC inderdaad herstarten vaak de enige en snelste oplossing. 

 

Reageer