Skip to main content

Beste,

Vandaag  worden de in rand aangehaalde toestellen geleverd.

Moet ik bij de vervanging van oude modem nu terug alle aangesloten toestellen terug aansluiten of kan ik mijn oude WiFi sleutel gebruiken zodat alles automatisch wordt overgezet? Op de helpdesk bij Proximus kon men mij niet helpen…

Bedankt voor een eventuele reactie 

Als je vroeger een bbox3 had en nu een Internet box dan kan je het simpelste  de wifi naam (SSID) en wifi wachtwoord terug instellen** zoals die vroeger waren en dit kun je voor een Internet box via myproximus zodoende blijft alles het zelfde voor je andere toestellen die contact maken met je internetbox.

PS: De webinterface van je internet box kan je enkel maar openen via MyProximus en niet meer zoals vroeger voor je bbox via http://192.168.1.1 

** Naam en wachtwoord van het wifi-netwerk | Proximus

TBI: 

Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus  

Internet Box - Installatiegids | Proximus

Martin, 

Bedankt voor de reactie. Als ik het dus goed heb begrepen gebruik ik mijn vorige wifisleutel maar als ik op myproximus kijk naar mijn wifisleutel is dat een andere dan die ik nu gebruik. Bij Proximus kunnen ze mij geen antwoord geven hoe dit komt. Als ik mijn wifisleutel, die ik nu gebruik, verander in myproximus zou dan het probleem opgelost zijn?

Met dank voor de hulp.

Is je nieuwe Internet box reeds aangesloten of is het nog de oude bbox3 waarmee je nog werkt?

De oude bbox is nog aangesloten met de nieuwe wacht ik op een eventuele oplossing ...

Dan zou je inderdaad bij het aansluiten van je nieuwe internet box (bbox4) de wifi sleutel van je nieuwe bbox4 moeten kunnen aanpassen via Myproximus.

@Martin 
De ophangbeugel wordt hier voormiddag geleverd. Dan kan ik de internetbox ophangen en eindelijk in gebruik nemen. Ik kon hem toch niet aan de UTP kabels ophangen? 😉
Maar hoe verbind ik via wifi een laptop zonder netwerkaansluiting? Onze Samsung tablet en beide smartphones vereisen ook het wachtwoord dus dat moet ik toch eerst vinden?
De airco gaat alleszins via de wps knop, printer en (internet)radio ook.

bvb

• via mobiel netwerk op je smartphone  > myproximus  (of surfen naar proximus.be/myinternet)
  • of via windows laptop via de WPS knop  methode eerst via wifi verbinding maken met Internet Box
  • bellen naar 0800 22 800  <2> <4> <2> met smartphone 

PS: normaal worden wifi-codes per sms opgestuurd.

TBI: Vervang je b-box door een Internet Box | Proximus

Dank je!!
Ik heb via sms nog niets ontvangen, maar ik zal de internetbox eerst moeten aansluiten vermoed ik.
En dat kan niet zonder beugel.
Ik meen gelezen te hebben op het forum dat in MyProximus het een paar dagen kon duren, er moet eerts een verwerking gebeuren vooraleer de modem zichtbaar is in MyProximus.
Straks eens kijken hoe dat verloopt.

Normaal gezien zou bij het aansluiten van je Internet Box dit allemaal automatisch moeten gebeuren, maar zoals we weten (hier vaststellen) kan dit soms wel eens verkeerd lopen.

Voor wat het waard is:

Ik heb nieuwe gaatjes moeten boren voor de beugel en de netwerkabels 180° moeten draaien (omwille vd stekker). Die kabels waren sowieso een ophangprobleem, met de beugel is dat mooi opgelost.

De internetbox hangt op, is aangesloten en werkt out of de box, met oude netwerknaam en wachtwoord!

En in zover het serienummer het jaar bevat (begint met): een internetbox van 2022 !
Eindelijk een recente(re) modem 👍

Dat is inderdaad gelijk het moet zijn.

Hopelijk zijn je v7 problemen daarmee ook opgelost!

Dat valt nog af te wachten.
Ik begrijp trouwens het verband totaal niet tussen V7 en modem.
Wanneer we op vakantie gaan worden geplande programma’s opgenomen terwijl we thuis vóór vertrek de stroom hebben uitgeschakeld van alle niet noodzakleijke toestellen, inclusief modem en decoder. Dus waarom wordt sinds enkele maanden een serie opgenomen en dan één aflevering niet maar de volgende weer wel? En waarom wordt een geplande serieopname plots verwijderd (als serie)? Of een geplande film gewoon niet opgenomen?
Nu ja, het begon met de vorige V7, dus niet exemplaar gebonden. Alleen de (erg oude) Bbox was de gemeenschappelijke noemer en trouwens, in andere posts leggen de medewerkers ook het verband met een oude modem. Alleen nu pas bij mij.

Allez, we wachten af of we het nog voorhebben.

Inderdaad totaal niet zeker dat het met de nieuwe internet box zal opgelost, trouwens zoals ik reeds al aangehaald heb valt dit met mijn v7 decoder en oude bbox3 met hardware versie (dus van de eerste serie die uitgekomen is) , tot nu toe nit voor. Daarom dat ik benieuwd ben of dit bij u het probleem zal oplossen, maar laat ons hopen van wel.

Martin het probleem is opgelost. Inderdaad in Myproximus de WiFi sleutel aanpassen en opslaan, de nieuwe internetbox aansluiten, eventjes wachten en klaar. Al de aangesloten toestellen, via WiFi werken.

Bedankt voor de hulp.

Heel graag gedaan en bedankt voor de feedback.

@Martin 
Voor wat het waard is: nog altijd geen sms ontvangen.
Niet dat het nodig is (was).
Bijna alle apparaten zijn vanzelf (automatisch) gekoppeld zonder mijn tussenkomst, enkel de printer (Canon) heb ik opnieuw moeten verbinden.

Zal alleen zo zijn als je bv nog geen oude Internetbox had (bv nieuwe klant) en dus er geen oude wificodes waren.
Normaal gebeurt dit inderdaad automatisch.
Ivm je printer kan mss iets te maken hebben met WPA3 op de internet box.

@Mutlie 
Voor alle zekerheid, jij hebt dus ook die onderstaande procedure niet meer moeten volgen die op Proximus site beschreven staat, bij vervanging van je bbox3 door de internet box?

Vervang je b-box door een Internet Box.

Je Internet Box via de MyProximus-app bestellen

1. Open de Proximus+ app en tik op MyProximus. Heb je de Proximus+ app nog niet? Open de MyProximus app.
  2. Druk op Producten  .
  3. Scroll omlaag naar Smart Wi-Fi  en kies Wifi-netwerk  .

Wat als je de melding "Activeer de intelligente wifi" krijgt?

De app kan je vragen om Smart Wi-Fi in te schakelen. Volg de procedure. Sluit na het inschakelen van Smart Wi-Fi de app, open deze dan opnieuw en ga terug naar Wifi-netwerk.

4. Druk op De nieuwe Internet Box bestellen   .
  5. Controleer je wifi-naam en wachtwoord. Druk op  om je wachtwoord weer te geven. Je kunt deze gegevens wijzigen door naar Uw toegangscodes wijzigen te gaan.

Wat moet je doen als er geen toegangscodes zijn of als deze niet juist zijn?

1. Er worden geen toegangscodes getoond: Druk op Uw toegangscodes wijzigen en voer inloggegevens naar keuze in of gebruik je huidige inloggegevens, die op de achterkant van je b-box staan. De wifi-naam staat naast 2.4 GHZ. Het wachtwoord staat naast WiFi Key of Wireless Key.
    2. De toegangscodes zijn niet juist: Druk op Uw toegangscodes wijzigen en voer inloggegevens naar keuze in.
  6. Druk op Bestellen. Volg de stappen om de bestelling te plaatsen.
  1. Open de Proximus+ app en tik op MyProximus. Heb je de Proximus+ app nog niet? Open de MyProximus app.
  2. Druk op Producten  .
  3. Scroll omlaag naar Smart Wi-Fi  en kies Wifi-netwerk  .

Wat als je de melding "Activeer de intelligente wifi" krijgt?

De app kan je vragen om Smart Wi-Fi in te schakelen. Volg de procedure. Sluit na het inschakelen van Smart Wi-Fi de app, open deze dan opnieuw en ga terug naar Wifi-netwerk.

4. Druk op De nieuwe Internet Box bestellen   .
  5. Controleer je wifi-naam en wachtwoord. Druk op  om je wachtwoord weer te geven. Je kunt deze gegevens wijzigen door naar Uw toegangscodes wijzigen te gaan.

Wat moet je doen als er geen toegangscodes zijn of als deze niet juist zijn?

1. Er worden geen toegangscodes getoond: Druk op Uw toegangscodes wijzigen en voer inloggegevens naar keuze in of gebruik je huidige inloggegevens, die op de achterkant van je b-box staan. De wifi-naam staat naast 2.4 GHZ. Het wachtwoord staat naast WiFi Key of Wireless Key.
    2. De toegangscodes zijn niet juist: Druk op Uw toegangscodes wijzigen en voer inloggegevens naar keuze in.
  6. Druk op Bestellen. Volg de stappen om de bestelling te plaatsen.

De internetbox is geleverd op initiatief van ​@HadewychT, ik heb zelf niets gevraagd.
Die procedure heb ik dus niet gevolgd.

De internetbox hangt op, is aangesloten en werkt out of de box, met oude netwerknaam en wachtwoord!

@Mutlie 

Stond op je oude bbox3 “smart wifi”** aan bij u vooraleer je de nieuwe “Internet box” aangesloten hebt? of “One SSID” uit = gewoon aparte wifi-namen voor wifi-2.4 en wifi-5.0?

**( “smart wifi” of ook anders genoemd als “One SSID”)

En was dit dan identiek op je “internet box” zoals het stond op de oude bbox3?

Smart wifi was en is actief.
Ik heb niets gewijzigd, dus ja, identiek.

Bedankt.
Ik vroeg mij alleen maar af indien bij sommigen op hun oude b-box die ze vervangen "one ssid" (smart wifi) niet actief stond, dit eventueel de reden kon zijn dat zij niet automatisch dezelfde wifi naam en wifi wachtwoord krijgen als ze de nieuwe Internet box aansluiten!?

Of ligt het eraan dat ik de gegevens indertijd heb opgeslagen?
(bij overschakeling van erg oude B-Box3 naar oude BBox3)

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_login/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/naam-en-wachtwoord-van-het-wifi-netwerk.html

@Mutlie 

Heb jij die dan opgeslagen ten tijde dat je de oude bbox3 nog had?

Ik heb die nog nooit opgeslagen, maar dan nog indien je dit niet gedaan hebt of voor zij die dit nog gedaan hebben en lezen de instructies op de bijgeleverde installatie uitleg van de internet box, dan is die alles behalve duidelijk in die zin dat ze niet verwijzen dat je deze wifi-naam / wifi-wachtwoord eerst moet bewaren, er staat gewoon “je toegangscode voor wifi en wifi-naam blijven de zelfde”  zonder deze waarschuwing te geven!

Ik heb dat inderdaad gedaan op aanraden van ​@GeertC einde maart met de omruiling van mijn defecte Bbox3 naar mijn Bbox3 die vorige week is omgeruild naar een internet box.
Ook in maart bleef SSID en wachtwoord ongewijzigd
(behalve dat ik het wachtwoord op de sticker nodig had om in te loggen in de Bbox als ik me niet vergis, dat deed ik nu echt niet dagelijks 😉 )

Zie het beste antwoord in het betreffend topic

Reageer