internet volledig uitgesteld

  • 31 March 2022
  • 6 reacties
  • 203 Bekeken

Wegens werken in de straat werd mijn verbinding beschadigd en moet een week wachten voor herstel....leuk is anders.


6 reacties

Ter info: Mss kan Proximus in afwachting gratis mobile data laden op je smartphone zodat je nog op het internet kunt.

Je kan dan ook je smartphone als hotspot instellen zodat je ook met andere apparaten op het internet kunt via deze hotspot.

Reputatie 7
Badge +3

Flex Emergency Internet - Noodoplossing bij een internetstoring 

Je internetverbinding thuis of op kantoor is helemaal weggevallen, maar je hebt het dringend nodig? Flex Emergency Internet helpt je uit de nood via gratis mobiele data op je smartphone. Maak van je smartphone een mobiele hotspot en verbind al je toestellen met het internet via deze hotspot.

Welke voorwaarden?

  • Je moet een gsm in een Flex pack hebben om Flex Emergency Internet te kunnen gebruiken;
  • Flex Emergency werkt 24 uur lang vanaf het moment dat je de bevestigings-sms ontvangt;
  • Je kunt Flex Emergency 4 keer per jaar voor elke gsm activeren.

Hoe Flex Emergency Internet activeren?

1. Activeer Flex Emergency Internet

  1. Open de MyProximus-app;
  2. Ga naar Hulp, dan naar Activate Flex Emergency Internet, en Continue;
  3. Kies een gsm-nummer, dan naar Activeer. Je ontvangt een bevestigings-sms. Je kan nu gedurende 24 uur gratis mobiel surfen via de 4G/5G-verbinding van je smartphone.
  4. 2. Verbind je wifi-toestellen in huis met Flex Emergency Internet

  5. Als je wilt dat andere toestellen verbinding maken met het internet, stel dan eerst je smartphone als mobiele hotspotNieuw venster in;
  6. Verbind daarna de wifi-toestellen met de wifi van je smartphone.  Zoek hiervoor de netwerknaam of toestelnaam van je mobiele hotspot en geef het wachtwoord in.

Flex Emergency Internet - Noodoplossing bij een internetstoring | Proximus

Ter bijkomende info: Maar zelf zonder flex pack is dat ook al gebeurd, maar dat kun je het niet zelf activeren zoals Pat52 hier uitgelegd heeft en moet het via Proximus beslist worden.

Maar dat moet ik natuurlijk aan een Proximus forummedewerker overlaten.

Reputatie 7
Badge +3

Ter bijkomende info: Maar zelf zonder flex pack is dat ook al gebeurd, maar dat kun je het niet zelf activeren zoals Pat52 hier uitgelegd heeft en moet het via Proximus beslist worden.

Maar dat moet ik natuurlijk aan een Proximus forummedewerker overlaten.

Klopt maar je dient het zelf te vragen aan de technische dienst van Proximus . Wordt niet meer spontaan geactiveerd. Het  is 3 TeraByte  ( 3 TB =3000 GB) geldig gedurende 30 dagen dat ze dan activeren op je Gsm nummer bij Proximus in een abonnements formule.  

En als je geen gsm abo hebt kan een 4G-modem met datakaart in bruikleen gegeven worden.

Reputatie 7
Badge +3

@katrien_040  Mijn excuses voor het ongemak. Je kreeg op 30/03 een databundel van 1TB (1 maand geldig) om deze periode te overbruggen. Ik heb verder dossier 50472826 opgemaakt met een vraag tot compensatie. Groetjes, Antonella

Reageer