Vraag

Internet valt geregeld uit

  • 11 June 2020
  • 5 reacties
  • 174 Bekeken

Hallo,

de laaste tijd om-en-om traag/onstabiel internet, maar sinds ongeveer een week valt ons internetsignaal regelmatig weg. De normale procedure van heropstarten (decoder tv- bbox3 - uit- en opnieuw inpluggen proximusstekker) helpt soms even, maar niet permanent. Is er iets mis met het signaal in Ladeuze? Snelheidstesten tonen doorheen de dag variërend hogere, maar vaak ook veel lagere snelheden, vooral qua download.

     

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

hi @Rapido_75  ik heb dit even voor je gecontroleerd maar in je omgeving zie ik geen problem
je praat over slechtere snelheid, wat voor snelheid meet je dan precies ?

@Rapido_75  als een snelheidstest → pxs.speedtestcustom.com ←  doet dan doe je dit best als je met een  utp netwerkkabel verbonden bent rechtstreeks aan de bbox, bvb met je laptop.

Reputatie 6
Badge +3

Om uit te maken of het om een probleem gaat om een connectie probleem tussen jouw bbox en de wijkkast ROP dat kan je zien wanneer het DSL lampje blijft knipperen of uitblijft of wanneer je log-in gegevens niet correct ingelezen zijn om verbinding te maken met het internet: het internet ledlampje. Het is wel heel belangrijk om te weten wat niet werkt enkel de draadloodsverbonden toestellen of alles. Heb je nog andere apparaten aangesloten op jouw bbox die niet afkomstig zijn van Proximus: switch,router,… Probeer eerst wat Martin zei om te doen.

Hallo, ik heb idd de speedtest ook via een netwerkkabel uitgevoerd, daar was de snelheid zoals het hoort. Ik ben dus in de wireless settings van mijn router gedoken. Ik heb een dual 2.4 en 5 Ghz route en twee virtuele netwerken, Home en Guest. Ik dacht ook maar even het Guest netwerk te speedtesten, en daar haalde ik plots ook de nodige snelheid. Na wat zoeken bleek dat mijn Home netwerk enkel op 2.4 Ghz zat terwijl lijn Guest ook op 5.0 Ghz zat. Nadat ik mijn Home netwerk ook op 5.0 Ghz had staan werkte het zonder probleem, zowel qua stabiliteit als qua snelheid.

Bedankt voor het helpen trouble-shooten!

@Rapido_75 ter bijkomende info: Als de DSL knippert dan valt je decoder en internet toch voor enkele minuten uit .

Je kan ook via de bbox zijn web interface http://192.168.1.1 zien of er tijden de dag een resync van de bbox gebeurd is 

normaal moet die elke dag ± 24 uur aangeven  zonder tussentijdse resyncs

Reageer