Beantwoord

Internet profiel recent verlaagd


Klantnummer: 614220165

Ik merk sinds vorige week dat ik na jaren 'internet maxi', geen download snelheid meer bereik van 50mbit.

In de bbox2 staat het profiel inderdaad trager op 40/10 😞

VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.13IK105012 Time Nov 18 2014, 20:09:20
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 14.9 dB
Downstream line rate 40184 kbps
Upstream line rate 10064 kbps
TX total power 1.2 dbm
Downstream delay 9.7 ms
Upstream delay 8.7 ms

Speedtest internet connectie op mijn adres:

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload
Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload
Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload

Morgen eens naar die 0800 bellen om het hoogst mogelijke profiel te activeren?
Hopelijk wor er geen nog trager profiel geactiveerd ^^
icon

Beste antwoord door Martin 12 oktober 2017, 12:51

je bedoelt 080022424 waarschijnlijk, inderdaad je moet gewoon alles laten lopen tot op het einde van de testen.
Na de test zal je op een basis profiel komen te staan en kan het zijn dat je direct terug een verhoging krijgt van het automatisch lijn meetsysteem DLM, maar het kan even goed zijn dat je pas na 14 dagen een verhoging krijgt.

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 6
of anders zelf eens bellen naar het automatisch lijntest nummer en de instructies volgen tot op het einde.
zie : http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest

maar om van deze maximum snelheden te kunnen genieten 100/20 Mbps doe vectoring snelheden zijn zal je toch eerst je bbox2 moeten laten omruilen voor een bbox3

Met de bbox2 zal je max 70/10 Mbps halen (aangezien deze geen vectoring ondersteunt)
met bbox2 zal je een basis lijnprofiel krijgen van 30/10 Mbps dat dan zal geëvalueerd worden door de DLM die zal je lijn proberen in stappen naar 70Mbps te verhogen en dit kan je eens proberen te stimuleren door de automatische lijntest uit te voeren en dan afwachten wat de DLM gaat kunne doen om je lijn te verhogen, zoals je kan vinden op bovenstaande link .
waar het hier op neer komt:
Als volgt:

- Bel 0800 22424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
- Wacht tot gans op het einde van het bericht, en sluit dan pas af.
- na enkele minuten, zal je lijn gedeconnecteerd worden.
De modem zal nu heropstarten met een “provisioning” profiel, afhankelijk van in welke zone je valt.
Wacht desnoods enkele weken zodat de DLM je lijn voldoende heeft kunnen analyseren.
Het DLM process zal de lijnsnelheid aanpassen afhankelijk van je lijnkwaliteit.

Je kan ook best per privébericht vragen aan proximus om je bbox te laten omruilen voor bbox3 zodat je van de vectoring lijnsnelheden zou kunnen genieten:

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Opslaan' = verzenden.
de nieuwe bbox wordt dan opgestuurd met UPS in een UPS access point, die ji zelf mag opgeven en eveneens je gsm nummer opgeven waar ze je kunnen verwittigen als de bbox3 toegekomen is in het ups access point.
Als je die gaat afhalen neem je de oude bbox2 en zijn netadapter mee in een doos verpakt, zodat ze in het ups punt deze kunnen terugsturen naar Proximus en dit ia allemaal gratis.

NB: zelfs met de bbox3 als je de hoogste 100/20 Mbps kunt halen zal je uploadlijnsnelheid wel minder zijn aangezien dit van je internet abonnement afhangt, bij u een maxi die je ook kunt aflezen in de http://proximus.be/internetsnelheid, als je daar maxi aanduidt.
Je zal een Bbox 3 nodig hebben om van vectoring te kunnen genieten zoals te zien wat haalbaar is op uw adres , vermoedelijk daardoor krijg je niet het gewenste resultaat met de bbox2 want deze doet geen vectoring.
Onlangs vond ik ergens een link naar een site waarop je vectoring beschikbaarheid kan checken. Na ingave van mijn adres bleek dit (nog) niet beschikbaar? Ik heb onlangs een Fritzbox 7490 gekocht die ik zonet eindelijk heb aangesloten, deze kan dat vectoren.

Ik zal morgen Martin zijn raad eens opvolgen.

Mvg
Weet u trouwens wat onderstaande betekent?
Uit de log van de bbox2 op het moment van een 5-10 sec internet verbreking (komt uit een ouder topic van mij) :

Sun, 20 Aug 2017 17:08:22 GMT DHCP SERVER: DHCPACK on 192.168.1.2 to 00:18:e7:ef:29:63 via br0
Sun, 20 Aug 2017 17:08:22 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.2 from 00:18:e7:ef:29:63 via br0
Sun, 20 Aug 2017 17:08:22 GMT DHCP SERVER: DHCPOFFER on 192.168.1.2 to 00:18:e7:ef:29:63 via br0
Sun, 20 Aug 2017 17:08:20 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 00:18:e7:ef:29:63 via br0
Sun, 20 Aug 2017 17:08:20 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 00:18:e7:ef:29:63 via br0
Sun, 20 Aug 2017 17:08:19 GMT DHCP SERVER: DHCPOFFER on 192.168.1.2 to 00:18:e7:ef:29:63 via br0
Sun, 20 Aug 2017 17:08:18 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 00:18:e7:ef:29:63 via br0
Sun, 20 Aug 2017 17:08:18 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 00:18:e7:ef:29:63 via br0
Sun, 20 Aug 2017 17:08:17 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 00:18:e7:ef:29:63 via br0
Sun, 20 Aug 2017 17:08:17 GMT DHCP SERVER: DHCPDISCOVER from 00:18:e7:ef:29:63 via br0
Sun, 20 Aug 2017 17:08:16 GMT DHCP SERVER: DHCPNAK on 192.168.1.2 to 00:18:e7:ef:29:63 via br0
Sun, 20 Aug 2017 17:08:16 GMT DHCP SERVER: DHCPREQUEST for 192.168.1.2 from 00:18:e7:ef:29:63 via br0

Ga alvast deze nacht de pc laten opstaan, en kijken of deze regelmatige disconnects met de fritzbox alvast verholpen zijn.
Reputatie 6
soms gebeurt dit met mijn bbox3 ook wel eens dat ik een disconnect heb maar dat is wel sporadisch.
Volgens mij wil die DHCP aanvraag nog niet zeggen dat het een lijn disconnect was op je vdsl modem, kan even goed een nieuwe dhcp aanvraag naar de modem volgens mij, natuurlijk als dit niet frequent voorvalt zou ik me daar niet al te druk over maken, want hetgeen je hier boven post is waarschijnlijk maar één maal voorgevallen op zo 20 aug.
Reputatie 6
kendeman schreef:

Onlangs vond ik ergens een link naar een site waarop je vectoring beschikbaarheid kan checken. Na ingave van mijn adres bleek dit (nog) niet beschikbaar?
Mvg


je bedoelt deze link hier : http://proximus.be/internetsnelheid
maar hierboven heb je de volgende waarden opgegeven:

Speedtest internet connectie op mijn adres:

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload
Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload
Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload



dus daaruit is het wel duidelijk dat er vectoring op je lijn actief is , dus begrijp ik niet goed waarom je dan zegt dat het bleek dat vectoring niet beschikbaar was.
Toen in augustus had ik al enkele maanden meerdere internet verbrekingen op een avond. Daarom toen die fritzbox gekocht. Vannacht teamspeak laten draaien en geen enkele disconnect met die fritzbox 🙂

Ik heb net naar 080022524 gebelt en mijn lijnnr ingegeven maar die wil belgacomtv testen? Of is dit gewoon een eerste test?
Reputatie 6
je bedoelt 080022424 waarschijnlijk, inderdaad je moet gewoon alles laten lopen tot op het einde van de testen.
Na de test zal je op een basis profiel komen te staan en kan het zijn dat je direct terug een verhoging krijgt van het automatisch lijn meetsysteem DLM, maar het kan even goed zijn dat je pas na 14 dagen een verhoging krijgt.
Alvast bedankt, Het profiel in de fritzbox modem is nu 70/20 🙂
Reputatie 6
Dat is al goed nieuws.
Nu gaat de DLM nog proberen je op een hogere snelheid te zetten, maar zoals reeds aangehaald best wat geduld hebben, kan wel 2 weken duren en als je geluk hebt wat vroeger.

Reageer