Vraag

Internet opeens trager op hetzelfde adres als nieuwe klant

  • 13 July 2019
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Ik woon al 5 jaar op hetzelfde adres in Schoten. Vele jaren was ik klant op naam van mijn huidige ex. Daarbij had ik een volledige pack met internet/telefoon/TV en GSM. In deze periode had ik altijd een download snelheid van +/- 90 MBps op mijn bedrade PC. . Zie bijlage.

. Op 1 Juli 2019 besloot ik alles toch op mijn naam te zetten en kreeg uiteraard een andere modem en tv kastje. Hiervoor had ik een SagemCom Bbox3, nu een andere. Plots was mijn download snelheid verlaagd naar max 64Mbps.

Het gaat dus hierbij om hetzelfde adres , dezelfde aansluiting enkel ander Proximus apparatuur en klantnr. Daarnaast woon ik letterlijk maar 15 meter van een telefooncentrale!!! Een technieker kwam langs om een andere modem te plaatsen maar zonder verbetering !!!! Nu is er bij mij een principe probleem waarom ik hetzelfde moet betalen voor minder snelheid !!! Ik had in feite met deze snelheden ook naar EDPNET of naar Scarlet gekunt.


Nu kan het zijn dat Proximus de lijnen wat dichtknijpt voor een goede NETFLIX ontvangst , maar dat had ik al VOOR 1 Juli !!!! Ik zou graag van Proximus wensen mij dit uit te leggen maar liever dat het weer zoals het oude recht gezet wordt. Ik weet namelijk zeker dat ik in de 80% val waar WEL snelheden van +/- 90MBps download te halen zijn.

4 reacties

Dit is normaal door het plaatsen van een nieuwe modem moet je lijn opnieuw geanalyseerd worden en het is gewoon afwachten tot het automatisch meetsysteem DLM genoemd, die de lijnen monitort, zijn cyclus volledig afgehandeld heeft en terug kan beslissen om je lijnsnelheid hoger te brengen zonder stabiliteit en performantie wordt ingeboet.
Hallo Martin, enig idee hoe lang het duurt voor het DLM systeem de lijn geanalyseerd heeft ??
Ben trouwens zeer blij met jouw antwoord want geen enkel helpdesk medewerker of zelfs technieker heeft het hierover gehad.
het is zo dat je normaal op zo'n 14 tal dagen moogt rekenen maar als er om één of andere reden door de DLM zijn analyse twijfel bestaat of alle lijnen, in de distributie kabel waarop jij ook aftakt , dat de stabiliteit in gedrang zou komen begint deze cyclus opnieuw en zo duurt dit dan nog eventueel langer.
Wat je wel zeker als snelheid minimum moet halen kun je afleiden uit deze test via deze link hier
>
http://proximus.be/internetsnelheid
deze minimum gegarandeerde snelheid is deze waarop de DLM zal proberen om je snelheid terug te verhogen, deze verhoging kan ook in stappen gebeuren waardoor je niet direct de max mogelijk max snelheid zult halen.

NB: als iemand van het proximus team maandag terug op het forum langskomt kunnen ze altijd even natrekken of de DLM actief staat en zijn analyse aan het uitvoeren is.

Moest het u interesseren hier wat uitleg over de DLM
👉klik hier
Reputatie 7
Badge +4
Goeiemiddag, Martin je had weer maar eens gelijk! Maar ondertussen kan ik reeds goed nieuws verkondigen en dat is dat de DLM reeds doorgelopen is sinds gisteren namiddag.

Grtjs,

Charlotte

Reageer