Vraag

internet op de camping

  • 23 October 2023
  • 5 reacties
  • 295 Bekeken

goede middag,

ik had een vraag in verband met internet voor ons caravan op de camping.

wij hebben momenteel Tadaam deze is ons aanbevolen op moment dat wij ons nieuw caravan geplaatst hebben op de camping, deze dient voor internet via wifi en tv te kijken in ons caravan.

wij zijn al meer dan 10 jaar klant bij Proximus en ik vroeg mij af of er gelijkaardig oplossing zou zijn bij Proximus.

ik ben all op zoek geweest via internet maar nooit echt een antwoord gevonden, Prijs, apparatuur, mogelijk om tv te kijken, hoeveel download snelheid en hoeveelheid per maand.

kan ik dit informatie via deze weg verkrijgen a.u.b.

Mvg


5 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Je kan kijken voor een sim wifi modem, dan kan je surfen via een simkaart van Proximus bv voor al je toestellen in je caravan via wifi.

bij mijn weten biedt Proximus nog niet iets in die aard aan, zo’n 4G/5G modem zetten ze bvb alleen tijdelijk bij klanten waarbij hun internet er uit ligt en het probleem niet op korte tijd kan opgelost worden.

Maar zoals master-magic al aangegeven heeft met een mobiel abonnement werken  

Gsm-abonnementen zonder verplichtingen | Proximus

en een mobiele wifi router (MiFi)   Een mobiele 4G-wifirouter

WiFi, mifi of hotspot op de camping?

Reputatie 7
Badge +1

Wij zijn veel weg met de mobilhome. Het is niet overal goede WiFi. Hebben GSM verhoogd naar FlexM, 75 GB, aan data. Tv kijken via de iPad of hotspot aanmaken met de telefoon om de tv daar op in te loggen. Dit werkte niet altijd goed op de TV. Op de iPad wel. Hebben nu een schotel laten plaatsen met TV Vlaanderen en perfect beeld. Het is gewoon wat je wilt. Sommige zweren bij hotspot of Mifi router. Maar een data kaart kost ook best wel veel geld per maand. Wij zijn tevreden nu 😉🤗🚐

Reputatie 2
Badge

De goedkoopste oplossing is via Smartphone hotspot.

Ga je altijd naar dezelfde Camping ? Misschien eens testen met welke GSM-provider je de beste ontvangst en download snelheid hebt. Dat kan met een eenvoudige prepaid SIM kaart.

Is je vaste GSM provider Proximus, maar heb je op de camping beter ontvangst met Orange, dan zou je bij je volgende Smartphone aankoop best een Smartphone met Dual-SIM overwegen.

Snelheid testen kan met een webbrowser via fast.com

TBI: Voor Proximus prepaid Sim kaart voor 3GB mobiel internet € 12  of € 6 voor 500MB (opladen via belkrediet)

Reageer