inloggen op standaard gateway

  • 18 December 2015
  • 4 reacties
  • 4495 Bekeken

Ik wil mijn eigen server opstarten maar daarvoor moet ik op mijn standaard gateway inloggen. Op de modem (van asus) staat voor gebruiker en wachtwoord admin (wat juist is voor dit model) maar proximus laat als gebruiker enkel Admin, dus met een hoofdletter toe. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Alle suggesties zijn welkom!
Alvast bedankt!
Mathias

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Mathias,

Als je pc verbonden is met onze bbox is de default gateway 192.168.1.1.
De inlogpagina die je in bijlagen hebt is ook onze default gateway van de bbox. Hier dien je dus in te loggen met de logingegevens die je terugvindt achteraan de bbox. Dit is trouwens als 'user', niet als admin.

Indien je een privé netwerk wilt opstarten met je Asus achter de bbox moet je zien dat de DHCP van deze router actief is. Hierna moet je even controleren wat de default gateway is van je asus. Dit doe je best door een ipconfig command via cmd (commandprompt). Op deze moment ziet je opstelling uit als volgend: bbox -> privérouter -> PC. Let op dat je op die moment 2 routers hebt staan die alle 2 IP's gaan uitdelen. Je kan dan best de IP range van je Asus router aanpassen alsook de default gateway indien deze dezelfde is als die van de bbox.

Ik moet u ook even erbij vertellen dat Proximus enkel ondersteuning biedt op apparatuur aangesloten op de bbox. Dus niet op je privé netwerk.

Ik hoop dat je hiermee voldoende informatie hebt.

Mvg
Thomas
Kan hij dan niet de bbox router ip's alleen laten uitdelen ipv dat ze beiden ip's uitdelen.
Mathias,

Als je pc verbonden is met onze bbox is de default gateway 192.168.1.1.
De inlogpagina die je in bijlagen hebt is ook onze default gateway van de bbox. Hier dien je dus in te loggen met de logingegevens die je terugvindt achteraan de bbox. Dit is trouwens als 'user', niet als admin.

Indien je een privé netwerk wilt opstarten met je Asus achter de bbox moet je zien dat de DHCP van deze router actief is. Hierna moet je even controleren wat de default gateway is van je asus. Dit doe je best door een ipconfig command via cmd (commandprompt). Op deze moment ziet je opstelling uit als volgend: bbox -> privérouter -> PC. Let op dat je op die moment 2 routers hebt staan die alle 2 IP's gaan uitdelen. Je kan dan best de IP range van je Asus router aanpassen alsook de default gateway indien deze dezelfde is als die van de bbox.

Ik moet u ook even erbij vertellen dat Proximus enkel ondersteuning biedt op apparatuur aangesloten op de bbox. Dus niet op je privé netwerk.

Ik hoop dat je hiermee voldoende informatie hebt.

Mvg
Thomas


Alvast bedankt voor het antwoord maar inloggen lukt toch niet, ook niet als User... Op de achterkant staat dat het wachtwoord admin is, kan het zijn dat we dat veranderd hebben?

Mathias
Reputatie 7
Badge +6
Joan,

Welke modem gebruik je? De afbeelding die je hebt meegestuurd is van de interface van de default gateway van een bbox3. Hier log je in als 'user'. Achteraan de bbox3 wordt dit wachtwoord vermeld als 'user password' & niet als admin.

(In principe is het mogelijk dat je het user password hebt veranderd. Dit kan je echter alleen doen op de interface van de bbox3. Je kan dit wachtwoord enkel resetten door een factory reset van je bbox. (15 sec met puntig voorwerp achteraan de bbox3 reset knop ingedrukt houden.))

Mvg
Thomas