Beantwoord

Info installatie glasvezel

  • 27 September 2021
  • 6 reacties
  • 181 Bekeken

Beste,

Op 16/07/2021 heb ik een brief gekregen dat men glasvezel ging aanleggen in mijn straat (de Blokweg in 3020 Herent). Voor mij was dit goed nieuws, aangezien ik zeker interesse heb in fiber.

Hoe weet ik of de installatie in mijn straat al in orde is gebracht (ik ben niet zo thuis in het fysiek herkennen van het materiaal)? Ik ken deze site: https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html, maar daar ligt mijn huis nog in het paarse gebied (werken gepland).

Wanneer het in orde is in mijn straat, veronderstel dat ik eerst mijn abonnement moet veranderen naar een Fiber pack, en dan de technieker moet laten komen voor de installatie in mijn huis? Hoe werkt dit juist? Bedankt voor de info.

Met vriendelijke groeten,

B

icon

Beste antwoord door AntonellaD 27 September 2021, 14:28

Bekijk origineel

6 reacties

Ondertussen geef ik ja deze info mee: → Veelgestelde vragen over fiber | Proximus

Hoe verloopt de installatie van glasvezel? | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@Bittereinder Momenteel is een aansluiting op fiber voor jou nog niet mogelijk. Dit zou nog een jaar duren. Deze informatie vind ik terug in ons systeem:
Einde aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 01-09-2022

Dit is een richtdatum.

Groetjes,
Antonella

Nog minstens een jaar? Jammer! De uitrol lijkt mij nogal langzaam te verlopen, maar ik begrijp dat het tijd vraagt om heel Vlaanderen vol te leggen met glasvezel. 

Zeer professionele personen hebben mijn huis nagekeken naar de mogelijkheid voor glasvezel installatie binnen in huis. Dit gebeurde op 17 12 2021.

Het bleek heel moeilijk te zijn en niet nuttig zonder een interne bekabeling voor internet. Deze installatie zal ik in 2022 laten uitvoeren. Het zal bijgevolg nog even duren alvorens ik die aansluiting met de  glasvezel kabel aanwezig op mijn geven zal kunnen aansluiten.

Inmiddels heeft een Proximus werknemer mijn proximus abonnement verandert. Ik hoop dat dit mogelijk is gezien de kablering in huis nog steeds de oude is.

Melding van Proximus:

gsm-abonnement Business Mobile Flex werd geactiveerd. Anderzijds werd mijn vorig gsm abonnement BIZZ Mobile XL en mijn Favorite App-Whatsapp gedeactiveerd.

 

Alvast bedankt voor uw feedback,

 

Marie-José Tassignon

proximus medewerkers komen pas maandag terug langs hier.

Het abonnenement speelt geen rol of je op koperverbinding zit of op een fiber verbinding alleen als de samenstelling zou anders zijn, maar de prijs kan wel anders zijn, enfin de prox medewerkers kunnen maandag dit voor je allemaal natrekken en daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen. 

Reputatie 7
Badge +3

@PED TASSIGNON De interventie voor de installatie van glasvezel staat ‘on hold’ tot er terugkoppeling komt van jou in verband met een datum voor een nieuwe afspraak. Het gsm-abonnement is inderdaad wel reeds aangepast naar Business Mobile Flex +. Groetjes, Antonella

Reageer