Huis te groot voor Wifi

  • 12 November 2021
  • 9 reacties
  • 156 Bekeken

Eergisteren geen wifi ontvangst meer.

Hier staat een modem van Proximus centraal in het huis.

Omdat het een lang huis is, met dikke muren, staan er 4 wifi-versterkers in het huis.

De technieker die hier langs kwam om het probleem met de wifi te verhelpen, zei dat het onmogelijk was om in dit huis overal wifi te hebben.

Dat de versterkers niet OK waren (Devolo’s van 150€).

Op mijn vraag welke oplossingen Proximus dan aanbood om dit probleem te verhelpen (want ik werk voornamelijk van thuis uit) zei de technieker dat Proximus geen oplossingen meer aanbiedt… 

Het probleem is opgelost voorlopig door alle wifi-versterkers uit te trekken.

De ontvangst is nu zwak, maar er is tenminste ontvangst.

Geen idee hoe ik dit in de toekomst moet oplossen.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@EmmyJo Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het eens voor je na.

normaal zou het toch met devolo’s ook moeten werken want het signaal verloopt via de elektriciteitsdraden, dus daar spelen de muren geen rol.
Al kan dan weer storingen op het elektrisch net roet in het eten strooien.

 

@EmmyJo Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het eens voor je na.

Ik heb het klantennummer toegevoegd, DaisyS.

FYI: Nu zal je pas een reactie krijgen maandag aangezien de Prox medewerkers hier niet in het weekend langskomen.

Is dit materiaal compatibel met de bbox van Proximus ? 

  • Netgear Orbi Pro Mesh kit 
  • WLAN Netgear WAC540 
  • Asus ZenWifi AC CT8 Mesh System 

Indien wel, is er een voorkeur ?

Reputatie 7
Badge +4

Netgear Orbi Mesh en Asus Mesh = eigen router met satelliet(en)

Netgear = access point

In principe zijn al deze toestellen compatibel met Bbox3(v+) 

 

Een eigen router met meerdere satellieten die WiFi 2.4&5.0 ter beschikking stellen op meerdere locaties om de Bbox WiFi dekking te vergroten kan uw probleem oplossen maar ik vermoed dat niemand u een dergelijke garantie kan geven

Best mesh routers for 2021 - CNET

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

In elk geval dienen eventueel voorhanden Proximus decoders op de Bbox en niet via een eigen router te worden aangesloten

Mijns inziens moeten meerdere Devolos (met WiFi op meerdere locaties) ook het probleem van de WiFi dekking kunnen verhelpen indien uw elektrische installatie dit toelaat (storingen?)

Misschien alle voorhanden Devolos opnieuw instellen (hard reset) om het probleem proberen te verhelpen

 

met mesh systeem heb je kans dat je problemen hebt  (als de hoofdnode als router ingesteld staat) om de Proximus decoders aan te sluiten via je mesh systeem omdat de decoder de bbox moet zien, maar die decoder(s) kan je dan wel verder verbinding laten maken via je bbox, of je moet je mesh router node bridged instellen.

Ook niet vergeten dat de satellieten van je mesh systeem ook via wifi met elkaar in verbinding staan, dus als je de satellieten niet bedraad kunt verbinden met de hoofdnode zit je met het zelfde probleem = dikke muren. En als je ze bekabeld zou kunnen verbinden (ik zeg wel zou kunnen) dan kan je evengoed met access points werken en anders zoals ik al vroeger eerst  aangegeven heb met PLC’ werken Top 10 Powerlineadapters kopen? Kijk snel! | bol.com & Top 10 best verkochte powerline adapters - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

zekerheid over de goed werking van gelijk wat je kiest = the proof of the pudding is in the eating

Reputatie 7
Badge +5

@EmmyJo Ik heb een aanpassing gedaan aan je wifi. Kan je dit een tijdje uit proberen? 

@EmmyJo Ik heb een aanpassing gedaan aan je wifi. Kan je dit een tijdje uit proberen? 

Bedankt, DaisyS, ik probeer het uit.

Reageer