Vraag

Hoe krijg ik mijn Fiberaansluiting geactiveerd?

  • 24 August 2023
  • 23 reacties
  • 395 Bekeken

Fiberklaar heeft meer dan een maand geleden Fiber bij mij thuis geïnstalleerd. Voor de activering door Proximus had ik een afspraak op 25 juli, maar er is niemand komen opdagen. Via telefonische contacten en e-mails ben ik er nog altijd niet in geslaagd om een nieuwe afspraak te krijgen. Een van de medewerkers zei zelfs dat ik voor de activering contact moest opnemen met Fiberklaar. Die hebben mij terugverwezen naar Proximus. Vandaag ontving ik twee mails van Proximus met in de bijlage telkens een wijzigingsaanvraag. In de ene aanvraag stond gewoon mijn huidig contract herhaald. In de tweede stond Fiber erin opgenomen en was de prijs van mijn Flex-abonnement verhoogd met 8 euro. Nochtans was mij in het begin beloofd dat de prijs twee jaar lang niet zou worden verhoogd. Voor alle duidelijkheid: om Fiber te activeren moet er toch iemand langskomen, of gebeurt dat vanop afstand? In het laatste geval had men mij dat ondertussen wel mogen zeggen. In het eerste geval: ik probeer al ruim een maand een afspraak te maken.


23 reacties

Omdat de PX moderatoren, als ze hier de draad opnemen, dit verder zouden kunnen onderzoeken en je meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Profiel is aangepast.

Reputatie 6
Badge +2

Toch goed om weten voor andere forumgebruikers : kon u dat nu zelf doen of was er een tussenkomst van Proximus?

IK veronderstel dat de  fibermodem er nog niet staat en die wordt door PX geplaatst.

Reputatie 6
Badge +2

Als het volgens de reclame gebeurt is het perfect. Eerst aanleg kabel in de straat, dan uitnodiiging van Proximus, dan zorgvuldig kabel tot in uw woning, dan installatie en aansluiten van een fiberdoos, aansluiten van de modem en aansluiten en testen van uw toestellen. En gratis. Zo is dat dik OK. 

Ik zie wel een breedbandamplifier en een kastje van Fiberklaar, maar inderdaad geen modem. Helaas lukt het mij voorlopig niet om een afspraak met Proximus te maken. En als ze dan al eens terugbellen vanaf nummer 022354000 wordt er meteen ingelegd wanneer ik opneem.

@Cvanloon Wat bedoelt u met “zelf doen”? Wat precies?

Reputatie 7
Badge +5

@Erik Boers @Cvanloon @Martin Even ter verduidelijking: Fiberklaar voorziet de installatie tem de ONT “fibermodem”, als deze geinstalleerd zijn kunnen wij van Proximus de rest komen installeren.

@Erik Boers Op dit moment zie ik geen aanvraag lopende om fiber te installeren. Indien je wenst kan ik je wel laten contacteren door mijn collega’s.

@DaisyS Contacteren? Graag. Benieuwd of het deze keer lukt.

@DaisyS bedoel je niet t.e.m. de ONTP (glasvezel terminatie doos) want bij fiberklaar zegt men het volgende:

Als je woning fiberklaar is, moet je alleen nog je glasvezelmodem (laten) installeren. Je fiberinternetprovider neemt hiervoor het initiatief en activeert nadien je diensten. Vanaf dan ben je vertrokken met bliksemsnel en stabiel internet.

Reputatie 7
Badge +5

@Martin Je hebt helemaal gelijk, heb te snel geantwoord. Al zijn er op dit moment al installaties waar Fiberklaar wél de ONT plaatst.

Reputatie 6
Badge +2

Ik lees gewoon wat er staat op de site van Proximus onder de rubriek "hoe verloopt de installatie van glasvezel" . Ik vermoed dat fiberklaar een onderaannemer is. 

Reputatie 7
Badge +5

@Cvanloon Fiberklaar staat volledig los van Proximus maar is verantwoordelijk voor de uitrol van fiber zodat meerdere operatoren hier gebruik van kunnen maken.

pas op de installatie gebeurt in grote steden bvb door PX zelf dus die aanpak is niet volledig de zelfde als fiberklaar de voorinstallatie uitvoert, daarvoor kan je meer info vinden op Fiberklaar zelf.

Reputatie 7
Badge +3

@Erik Boers  Ik heb een call back aangemaakt voor je. Men zal je vandaag contacteren. Groetjes

Reputatie 6
Badge +2

@CvanloonWat bedoelt u met “zelf doen”? Wat precies?

Eigenlijk moet je zelf niets doen, Proximus doet volgens hun website alles. 

@Luc.M  het nummer 022354000 heeft me ondertussen twee keer gebeld op mijn smartphone. Wanneer ik opneem, zegt een computerstem me dat ik zal worden doorverbonden en zodra dat gebeurt krijg ik dit te horen: “There is a semantic problem with this application”. Waar slaat dat op? Wanneer datzelfde nummer mij eerder deze week belde op mijn vaste lijn, werd de verbinding onmiddellijk verbroken zodra ik opnam. Een telefoonbedrijf dat er niet in slaagt om zijn klanten te  bellen, waar gaan we naartoe?

Reputatie 6
Badge +2

@Cvanloon Fiberklaar staat volledig los van Proximus maar is verantwoordelijk voor de uitrol van fiber zodat meerdere operatoren hier gebruik van kunnen maken.

Ja, ik geloof dat graag. Maar toch ook dit. Zo ongeveer twee of drie jaar geleden werd in onze straat glasvezel aangelegd, maar ik denk niet door fiberklaar. Door alleszins rare gasten die ik niet begreep. Ik ben niet helemaal  zeker, maar ik denk door een firma uit Wallonië door misschien wel Kosovaren, of Portugezen, Roemenen? Wat zeker was dat er toen in de straat bijna voortdurend een auto van Proximus stond. Maar er is in het gebouw niemand vragende partij. Iedereen heeft een goed werkende verbinding, sommigen bij Proximus, anderen bij Telenet. De Algemene Vergadering van het gebouw heeft wel de goedkeuring gegeven voor  de installatie van glasvezel, maar niet zoals het bij sommige gebouwen in de straat gebeurt. 

Reputatie 7
Badge +3

@Erik Boers  

E

Erik Boers

Apprentice6 replies

Posted on 24 August 2023, 17:36

Author17

@Luc.M  het nummer 022354000 heeft me ondertussen twee keer gebeld op mijn smartphone. Wanneer ik opneem, zegt een computerstem me dat ik zal worden doorverbonden en zodra dat gebeurt krijg ik dit te horen: “There is a semantic problem with this application”. Waar slaat dat op? Wanneer datzelfde nummer mij eerder deze week belde op mijn vaste lijn, werd de verbinding onmiddellijk verbroken zodra ik opnam. Een telefoonbedrijf dat er niet in slaagt om zijn klanten te  bellen, waar gaan we naartoe?

 

 

Dit zal herhaald worden hoor.

Het wordt inderdaad herhaald, dagelijks. En telkens is het resultaat hetzelfde: wanneer ik opneem, zegt een computerstem me dat ik zal worden doorverbonden en zodra dat gebeurt krijg ik dit te horen: “There is a semantic error with this application. Goodbye!”. Kan iemand me nu alsjeblieft uitleggen wat dat betekent en hoe het kan worden verholpen. Als Proximus me op mijn vast toestel belt, wordt de verbinding verbroken zodra ik opneem, dus da’s ook geen oplossing. En als ik zelf bel, wordt de verbinding na 5 minuten wachten met muziek verbroken. Op mijn mails wordt zelfs gewoon niet geantwoord. En dat grapje duurt nu al meer dan een maand. Het enige wat ik wil, is dat ze mijn reeds geïnstalleerde Fiber komen activeren. Is dat nu zoveel gevraagd?

Reputatie 7
Badge +3

@Erik Boers  Ik zie dat je volgende week met een afspraak staat op 8/9/2023 tussen 8 en 12u30

Klopt. Eindelijk zou ik zeggen. En ik weet nog altijd niet wat die "semantic error" betekende. Ze hebben mij uiteindelijk van een persoonlijk nummer gebeld ipv 022354000.

Reputatie 6
Badge +2

@Erik Boers 

Hopelijk verloopt alles naar wens op 8/9/2023

Zou je na de installatie wat feedback kunnen geven, hoe zo’n installatie Fiberklaar > Proximus eruit ziet?

Welke apparaten: ONTP of aansluitdoos van Fiberklaar > ONT of Fibermodem (Fiberklaar of Proximus?) > Router (Proximus Internet Box). Eventueel wat foto’s?

Last but not least: spreedtest 😀

Reageer