Vraag

Hoe beslist men of Fiber via de gevel of technische ruimte wordt aangesloten?

  • 19 January 2024
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

Ik woon in een appartementsgebouw, <5 verdiepingen. We zouden graag overstappen naar fiber, maar liefst, indien mogelijk, via een installatie via de technische ruimte. Blijkbaar is er iemand die beslist heeft dat dit via de gevel moet, maar we zouden dit in vraag willen stellen. Wie moet je daar voor contacteren? Ik heb de klantendienst al gecontacteerd, maar die zeggen dat het zo in het systeem staat en niet kan aangepast worden. Er moet toch ergens op basis van bepaalde criteria een keuze gemaakt zijn, dan moeten we dit toch ook kunnen inkijken?


4 reacties

Reputatie 4
Badge +1

@HansB  ik woon ook in een appartementsgebouw en bij mij loopt de kabel van de kelder waar de kabels binnenkomen door een schacht naar boven waar dan de fiber vanaf getrokken wordt naar binnen, ik moest de huisbaas contacteren voor de techniekers te laten installeren, denk dat Proximus dit samen met de huisbaas hebben afgesproken.

misschien kan je bij hen eens proberen, de maatschappij of eigenaars van het gebouw.

Als het fiberklaar is die ze voor PX aanlegt denk ik dat je hiervoor best fiberklaar aanspreekt

Wij maken Vlaanderen klaar voor internet via fiber (fiberklaar.be)

@Master-magic ik ben eigenaar, er is wel een syndicus, maar die krijgt eveneens niemand bij Proximus die hierover kan beslissen.

@Martin fiber ligt al in de straat, het is de installatie van straat naar het gebouw. Een afspraak is via Proximus helpdesk, ik weet niet welke firma dit komt doen. Maar die komen enkel voor het in orde te brengen. Ik zou eigenlijk iemand moeten contacteren met wie ik kan overleggen over hoe men dit komt doen (direct per flat of algemeen voor het gebouw).

Reputatie 4
Badge +1

@HansB bedoelde de algemene eigenaar van heel het gebouw, de syndicus dus, Proximus zou met hem moeten iets besproken hebben daarover normaal gezien, is er geen fiber kabel dat in de kelder toekomt waar de coax kabels ook toekomen??? 
of is dat een kleinere flat blok met aparte kabels van buitenaf ???.

zou veronderstellen dat de hoofd fiber binnen komt in de plaats waar ook de coax kabels vertrekken naar elke flat.

de fiber is wel later gekomen en misschien is er geen wachtbuis meer voor vrij zodat ze het langs buiten moeten installeren.

vreemd dat Proximus niks kan vertellen daarover, dit zou toch standaard geweten moeten zijn voor elke klant dat fiber wil laten activeren in de woning.

Reageer