Skip to main content

Beste,

Ik zag net op de website van proximus dat er een nieuwe internet box met wifi 6  beschikbaar is voor flex klanten.

 

Via welke weg kan deze aangevraagd worden ?

 

mvg Jason 

 

 

Bedankt voor de feedback allen!

 

Dns servers zijn nog nooit aanpasbaar geweest, die staan hardware matig vast ingesteld… vermoed vd internetbox ook niet aanpasbaar.

Je kan op pc wel zelf een andere DNS instellen via de lan instellingen/eigenschappen van je netwerk kaart.

Wel jammer dat je nog steeds niet de DNS server’s kan aanpassen. Het aanpassen op de verschillende clients in je netwerk blijft een omslachtig iets. Dan heb je enkel de optie om een eigen router na de bbox te plaatsen wat ik soms wel jammer vind. 

Vraag me af of er een specifieke reden is om de DNS servers hard coded te maken.

 

Mvg


Mss om dan weer klachten te vermijden door klanten die willekeurig DNS servers instellen?


Mss om dan weer klachten te vermijden door klanten die willekeurig DNS servers instellen?

 

Ja lijkt me een van de mogelijkheden. 

Of om dat er een dependency is voor het IPTV gebeuren.


Is er al meer nieuws, nu toch al heel wat maanden verder.

Ik had een probleem met mijn 5GHz band en heb gebeld, ze hebben dit kunnen oplossen en toen ik vroeg of ik recht had op een BBOX4 dan werd dit precies ontweken en stelde hij voor om mijn abonnement te upgraden naar een maxi ofzo.

Is me ook totaal niet duidelijk met welk abonnement mijn ‘internet comfort’ overeenkomt van Flex.
Ik heb internet+tv (geen mobiele en vaste telefoon, wel vast telefoonnr maar denk dat iedereen die heeft).
 

Kan er bv geen technieker passeren naar bestaande klanten, ik zou hier eventueel nog iets voor willen betalen ook al vind ik dat bestaande klanten ook wel eens mogen op eerste plaats gezet worden.
Precies altijd nieuwe klanten dat de kortingen krijgen en het nieuwste. Ben al 15j klant. :-(


Ter info: Flex S = Internet +TV 

Pack_FlexS (proximus.be)

Flex-S--INT-TV (proximus.be)


@AntonellaD 

 

Ondertussen zijn de nieuwe modems al een tijdje uit en vroeg me af of ik er nu wel eentje kan verkrijgen als bestaande klant.

het is een beetje jammer om met een modem waar in oude technologie verwerkt is als fiber klant aan de slag te moeten gaan.


Waarom zou Proximus de modem moeten vervangen als alles perfect werkt met de oude modems.?


@frank 

Mijn modem werkt niet perfect hoor de wifi valt af en toe en de wifisnelheden waar ik voor betaald kan ik niet halen door de oude technologie.


Ter info: een reactie van een moderator op het Fr-forum

************

Nouvelle b-box wi-fi 6 | Proximus Forum

Voici les conditions pour obtenir l’internet Box :

Avoir un Pack Flex avec une expérience Internet supérieure (+ 11euros), Flex (ou Flex Fiber), Flex (ou Flex Fiber) XS+, Flex (ou Flex Fiber) Ambassador, Beats/Belfius Flex (ou Flex Fiber) ou un Pack Flex SE  Business Flex (ou Flex Fiber) Essential, Business Flex (Fiber) of Business Flex (Fiber) Premium) ou accepter de changer son pack actuel vers un de ces packs

Les échanges ne sont pas fait proactivement et le client doit avoir installé et pouvoir utiliser My Proximus ou avoir un mobile dans son pack puisque les codes wifi sont disponibles dans MyProximus ou peuvent être envoyés par SMS.

*************

Vertaling

Dit zijn de voorwaarden om de Internet Box te verkrijgen:

U hebt een Flex Pack met een superieure internetervaring (+ 11 euro), Flex (of Flex Fiber), Flex (of Flex Fiber) XS+, Flex (of Flex Fiber) Ambassador, Beats/Belfius Flex (of Flex Fiber) of een Flex SE Business Flex Pack (of Flex Fiber) Essential, Business Flex (Fiber) of Business Flex (Fiber) Premium) of  akkoord gaan met het wijzigen van uw huidige pack in een van deze packs

Er is geen proactieve ruil en de klant moet My Proximus geïnstalleerd hebben en kunnen gebruiken of een gsm in zijn pack hebben, vermits de wificodes beschikbaar zijn via MyProximus of per sms verstuurd kunnen worden.


Hier ook een vraag ivm omruilen bbox3 naar bbox4 → Omruilen Oude Bbox3 (8j oud) -> Internet Box | Proximus Forum


Ter info: een reactie van een moderator op het Fr-forum

************

Nouvelle b-box wi-fi 6 | Proximus Forum

Voici les conditions pour obtenir l’internet Box :

Avoir un Pack Flex avec une expérience Internet supérieure (+ 11euros), Flex (ou Flex Fiber), Flex (ou Flex Fiber) XS+, Flex (ou Flex Fiber) Ambassador, Beats/Belfius Flex (ou Flex Fiber) ou un Pack Flex SE  Business Flex (ou Flex Fiber) Essential, Business Flex (Fiber) of Business Flex (Fiber) Premium) ou accepter de changer son pack actuel vers un de ces packs

Les échanges ne sont pas fait proactivement et le client doit avoir installé et pouvoir utiliser My Proximus ou avoir un mobile dans son pack puisque les codes wifi sont disponibles dans MyProximus ou peuvent être envoyés par SMS.

*************

Vertaling

Dit zijn de voorwaarden om de Internet Box te verkrijgen:

U hebt een Flex Pack met een superieure internetervaring (+ 11 euro), Flex (of Flex Fiber), Flex (of Flex Fiber) XS+, Flex (of Flex Fiber) Ambassador, Beats/Belfius Flex (of Flex Fiber) of een Flex SE Business Flex Pack (of Flex Fiber) Essential, Business Flex (Fiber) of Business Flex (Fiber) Premium) of  akkoord gaan met het wijzigen van uw huidige pack in een van deze packs

Er is geen proactieve ruil en de klant moet My Proximus geïnstalleerd hebben en kunnen gebruiken of een gsm in zijn pack hebben, vermits de wificodes beschikbaar zijn via MyProximus of per sms verstuurd kunnen worden.

 

Beste,

Alvast bedankt voor de info 

Ik heb een proximus flex fiber pack met de superieure wifi ervaring eveneens is er ook een gsm met nummer in het pack aangekocht.

De my proximus app is actief en in gebruik .

Ik denk daar bij aan alle voorwaarden te voldoen om een nieuwe wifi box met wifi 6 te kunnen verkrijgen. 

**********

Vertaling 

Cher,

 Merci pour l'info

 J'ai un pack proximus flex fiber avec une expérience Wi-Fi. Un téléphone portable avec numéro dans le pack a également été acheté.

 L'app my proximus est active et en cours d'utilisation.

 Je pense réunir toutes les conditions pour pouvoir obtenir une nouvelle box WiFi avec WiFi 6.


Gewoon afwachten tot de PX forummedewerkers morgen hier de draad opnemen en kunnen natrekken of je er recht op hebt.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"

Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen.


& bijkomende info

Blijkbaar dient er conform info op het Fr-forum naar 0800xx800 te worden gebeld om de internetbox te bekomen indien men aan de vermelde voorwaarden voldoet (niet via het forum)


Mijn inziens zullen de Proximus medewerkers morgen dan ook wel melden als dit niet via hen kan ingeleid worden. Enfin we zien wel wat hun reactie zal zijn hierop.


@JasonV Je kan een nieuwe modem verkrijgen als je pack hiervoor in aanmerking komt. Ik raad je aan om telefonisch contact met ons op te nemen op 080022800.


@DaisyS 

 

Alvast bedankt ik heb dit al gedaan en de nieuwe internetbox is al onderweg 😁

 

@JasonV Goed om te lezen! 😊


Blijkbaar als je geen fiberoptie hebt, moet je eenmalig 49 EUR betalen voor de nieuwe bbox 4 (& wifi booster). Maar volgens de pack-configurator heb je met de ‘superieure’ internet ervaring ‘sneller’ internet dankzij WiFi 6. Ik heb Internet Maxi met een ‘superieure’ ervaring…


@Schips

Op basis van bovenstaande info komt u normalerwijze via 0800 22800 in aanmerking voor “de nieuwe internetbox” indien uw internet maxi abo deel uitmaakt van een pack met vaste lijn in fiber of via de “oude” (telefonie) lijn in koper (en zonder bijkomende kosten)

Misschien toch nog eens contact opnemen met de helpdesk 0800 22800 indien u aan bovenstaande voldoet, nee?

 


@Schips Ter info. Als je omschakelt naar de Internet Box (bbox 4) verlies je de optie Proximus Public Wi-Fi. Dit omdat deze modem geen publiek signaal uitzend. De optie Proximus Public Wi-Fi blijft wel actief staan in je producten , maar je kan het niet meer gebruiken. Proximus heeft tot op heden geen oplossing voor dit probleem. 


Een bedenking van mijnentwege: Voor de eigenaar zelf speelt dit ook niet echt een belangrijke rol volgens mij maar voor iemand op verplaatsing kan dit natuurlijk wel belangrijker zijn, al stel ik hier in onze omgeving vast dat er veel hun Public Wifi uitgezet hebben.

En ook zijn er nog problemen met recente software versies bij port forwarden dat poorten toch geblokkeerd zijn, maar als je geen port forwarding nodig hebt vormt dit verder geen probleem.


OK, @M_016. Ik had de info verkregen via chat support Proximus.

@Pat52, dat is raar... Als de nieuwe modem het gewoonweg niet meer ondersteund, waarom zou ik dan het product volledig verliezen?


@Schips Je verliest het niet, maar je kan de Proximus Public Wi-Fi niet meer gebruiken. Omdat de Internet Box geen publiek signaal uitzend. Dus beschouwd Proximus de configuratie dit als Hotspot niet actief bij de klant. En wordt je niet toegelaten tot het gebruik van de Proximus Public Wi-Fi.

Het is beschamend voor Proximus dat na 18 maanden deze nieuwe modem te hebben getest via hun eigen medewerkers. Dat ze nooit de mankementen /problemen deftig hebben onderzocht.

Ook is de onwetendheid bij de technische dienst van Proximus een ramp. Ze kennen de nieuwe modem niet omdat deze als Internet Box genoemd wordt door Proximus.

De telefonische support gaat achteruit en ze sturen klanten door naar dit forum. Hierdoor kunnen de Proximus medewerkers actief hier ook geen direct antwoord geven of je vraag behandelen. Door de vele vragen die normaal gezien perfect kunnen worden beantwoord door de operators via telefonisch contact. 

Maar daar loopt het mis omdat Proximus gebruik maakt van Externe call centers die geen kennis hebben van de recentste Proximus producten. 

 


Heb je dit zelf al getest op verplaatsing of je nog public wifi kunt gebruiken want er zijn er nog altijd die ik weet met een bbox3 waar public wifi uit staat toch nog public wifi kunnen gebruiken, dit is zelf zo bij mijn zus als ze bij mij komt kan ze Proximus public wifi nog gebruiken.


@Schips …….

De telefonische support gaat achteruit en ze sturen klanten door naar dit forum. Hierdoor kunnen de Proximus medewerkers actief hier ook geen direct antwoord geven of je vraag behandelen.

 

Maar de Forummedewerkers kunnen toch nog de vraag stellen aan de achterliggende diensten/specialisten ter zake of kan dat dan ook al niet meer?


Reageer