Hoe 1 overbodige mail-account verwijderen? (Mozilla Thunderbird)

  • 29 July 2012
  • 3 reacties
  • 2190 Bekeken


Hallo, Als standaard-mailprogramma gebruik ik reeds
vele maanden Thunderbird (van
Mozilla). Tot midden juni maakte ik gebruik van een mail-adres eindigend op
@base.be (bij provider Base, behorende
bij KPN). Sindsdien gebruik ik een
mail-adres eindigend op @skynet.be (bij provider Belgacom). Voor enkele weken heb ik de instellingen van
onze inkomende mailserver én ook die van onze uitgaande mailserver dan ook
omgezet naar respectieve adressen van skynet.be
Sindsdien komen en gaan alle mails inderdaad via @skynet.be … MAAR,
sinds die omzetting merk ik echter TWEE verschillende “mailboxen” (indien dit
hier een juist term is ?), allebei met zelfde hoofdingen (resp. Postvak IN,
Concepten, Verzonden, Archieven, Ongewenst, Prullenbak) … wat verwarrend werkt.
Bovendien verschijnen mijn mails soms in mijn eerste “mailbox” , soms in mijn
tweede mailbox … wat nog meer verwarring wekt. [Misschien is deze
“verdubbeling” een gevolg van het feit dat ik de re-configuratie van Base naar
Skynet eerst automatisch probeerde uit te voeren, en daarna handmatig? ]

Mijn kernvraag luidt dan ook: hoe
kan ik bekomen dat alle mails via EENzelfde “mailbox’ passeren? Dank voor uw suggesties.
overmeer.robert@skynet.be














https://support.mozillamessaging.com/nl/kb/configuratieopties-accounts

Dank voor uw positiever suggesties! Vg, Robert.

3 reacties

ik weet niet of ik jou probleem 100% begrijp, maar probeer misshien eens onderstaande

thunderhird / extra/ acountinstelingen/

daar zie je mogelijks meerdere accounts staan? Selecteer de betreffende account en kies dadn onderaan bij accountacties voor "account verwijderen"

mvg
Als uw mails binnenkomen, dan op de ene mailbox en dan op de andere wil zeggen dat je oude mailbox nog mails binnen krijgt ... ?

Zou je deze dan wel willen verwijderen ?


Ik gebruik ook thunderbird en om een account te verwijderen klik je met je rechter muisknop op de te deleten account, dan instellingen,

en eens je in de instellingen zit klik je onderaan op accountacties en daar kies je simpelweg account verwijderen.


Let wel op, zo verwijderen je enkel de account in thunderbird, je account blijft nog bestaan bij je provider.
Goede maandagochtend, Xenne en TsX, (BIS)


Vooreerst meteen mijn oprechte dank voor jullie positieve suggesties!

Ik had daarjuist al een uitvoerige reactie opgesteld, maar bij het verzenden ben ik helaas alles kwijtgespeeld.


Daarom herhaal ik even (sorry indien vorige reactie toch zou doorgekomen zijn en jullie dus een soort van herhaling zouden ontvangen).


1 Gisteren had ik eerst de 2de (= overbodige) account porberen te deleten,

maar daarna bleek die account verder te bestaan

weliswaar onder een iets andere hoofding

ipv @skynet.be

nu @skynet be on pop.skynet.be

wat dat ook moge betekenen?


2 Na ontvangst vanmorgen van jullie reacties, lukt het me helass nog steeds niet om te verwijderen.


Wanneer ik Thunderbird open, zie ik beide genoemde accounts.

Ga ik op de overbodige account staan,
dan zie ik 2 mogelijkheden nl 1) instellingen bekijken of 2) nieuwe account maken.

Overigens kan ik instellingen bekijken ook bereiken via Rechtermuis
of bovenaan op bewerken te klikken.

Onder instellingen bekijken
kan ik gaan naar identiteit beheren,

waarna weer 3 opties nl 1) toevoegen 2) bewerken of 3°) verwijderen
MAAR
de optie verwijderen staat enkel lichtjes grijs, dus niet highlighted .... dus niet te selecteren !


Dus blijf ik met mijn probleem zitten ...


Ik had gedacht een schermafdruk toe te voegen in bijlage,

maar vermits daar zojuist alles verkeerd gelopen is, doe ik dat nu maar liever niet.
Overigens denk ik dat jullie daaraan niet meteen een grotere meerwaarde zouden hebben.


Hopelijk zien jullie straks toch wel een oplossing ..?


Alvast mijn oprechte dank!


Vriendelijke groeten,

Robert.


Reageer