Vraag

Haperend TV beeld

  • 31 December 2022
  • 3 reacties
  • 280 Bekeken

Hallo,

Sinds wij enkele dagen geleden zijn overgeschakeld naar een Apple TV box en tv kijken via de Proximus Pickx app, bevriest het beeld telkens enkele seconden. De Apple TV box is rechtstreeks aangesloten via een ethernet kabel. Ik heb de modem al enkele keren gereset maar zonder resultaat. De snelheid is 89 mbps dus  ruim voldoende om te kunnen streamen. 

Hoe kan dit worden opgelost? Kan de lijn getest worden op eventuele storingen?

Alvast bedankt. 


3 reacties

Je hebt blijkbaar het probleem zoals er nog zijn. 

  Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Pickx App niet hapert op de Apple TV? Het probleem van haperende beelden is er enkel als ik naar Pickx TV kijk. Andere streamingsdiensten zoals Netflix haperen helemaal niet en nooit. Ik heb ondertussen al vele dingen geprobeerd. Zowel bekabeld met UTP als via Wifi. Ik heb ook al alle andere toestellen ontkoppeld van het netwerk zodat enkel nog de Apple TV verbonden was. Niets helpt. Het probleem blijft. Minstens 1 keer per minuut freezed het beeld. Het geluid blijft dan wel altijd doorlopen. Het maakt niets uit of er één of meerdere toestellen gekoppeld zijn op het netwerk. Het probleem blijft en is er enkel met pickx op de Apple TV. Als ik de Android decoder van Proximus aansluit, kent deze dat probleem niet en nooit. Wat doe ik verkeerd? Dit is echt enorm vervelend en iedereen wordt er lastig van. Besluit: Pickx TV Freezed minstens 1 keer per minuut op AppleTV en het geluid blijft doorgaan. Netflix en de andere streamingsdiensten kennen dat probleem helemaal niet op de Apple TV. Enkel de Pickx TV app heeft een probleem.  Kent iemand de oplossing?

PS: iemand van PX zelf komt hier op het forum niet langs tijdens weekends en feestdagen.

(wel kan er dan naar de helpdesk gebeld worden 0800 22 800)

Hier nog iemand met dergelijke problemen → Hoe Apple TV Hapert op pickx | Proximus Forum

 

Ook bracht de daar beschreven voorgestelde oplossing geen soelaas :

@martege

Heb jij je Apple TV pas aangekocht?

Ik heb mijn Apple TV vandaag geïnstalleerd en had ook problemen.

Na 6 uur bezig te zijn en Apple support te hebben gecontacteerd kreeg ik dit antwoord.

Apple TV volledig resetten via instellingen naar fabrieksinstellingen.

Na heropstart de vraag om Proximus Pickx te instaleren en je gegevens in te vullen , overslaan kiezen.

Verder je Apple TV instellen  inloggen of account aanmaken. Als dit is gebeurd via de instellingen naar systeem update op automatisch zetten en software bijwerken selecteren.

Je Apple TV zal dan de recentste software versie downloaden en herstarten.

Na dit is gebeurd naar de Apple App store gaan op je toestel en Proximus Pickx downloaden.

Installeren en inloggen met je proximus account .

Vervolgens terug naar de instellingen van apple TV gaan , naar apps , daar proximus Pickx selecteren en instellingen zetten zoals in deze screenshot

Bevestigen en Apple TV opnieuw heropstarten.

Dan kijken in de instellingen bij Apps dat je deze softwareversie hebt op je Apple TV voor de Pickx App via het tandwieltje rechtsboven in je scherm van de Picks App Technische Informatie gaan.

Bij mij functioneert het nu perfect na 6 uur gesukkel.

Heb het gedurende 3 uren getest , geen problemen ondervonden .

Laat het zeker weten of dit ook bij jou heeft geholpen.

 

PS: Iemand van PX zelf komt hier niet langs tijdens weekends en feestdagen 

Iemand van PX kan altijd je lijn controleren op eventuele storingen als ze hier terug langskomen op het forum, of je kunt nu tijdens het weekend ook bellen naar de helpdesk 0800 22 800 hiervoor.

Reageer