Vervalt mijn gratis domeinnaam ?
Dit zou enerzijds een onaangekondigde wijziging van de abonnementsvoorwaarden zijn en anderzijds een onwelkome complicatie gezien mijn email-adres eraan "gekoppeld" is.
- In 2006 maakte ik voor het eerst gebruik van volgende gratis opties van mijn skynet-abonnement : gratis website + gratis domeinnaam.
- Jaarlijks kreeg ik email van dnsmaster@proximus.com met "...een jaarlijkse herinnering om u te vragen de contactinformatie voor uw domeinnaam te controleren...Als de informatie nog altijd correct is, hoeft u niets te doen....Uw domeinnaam wordt bij Proximus automatisch vernieuwd. Indien u recht hebt op een gratis domeinnaam als onderdeel van uw internetabonnement, dan blijft deze domeinnaam bij Proximus gratis, ook bij vernieuwing."
- Op 10/06/2020 ontving ik dit bericht van dnsmaster@proximus.com : “Dear Customer,
Your domain name(s) will expire in 30 days. Act now to avoid any disruption to email or website services and avoid losing your chosen name.”
Gezien de afzender (dnsmaster@proximus.com) én correcte datums neem ik aan dat het bericht geen fraude is, zodat de waarschuwing ("Mocht u een brief ontvangen van een ander bedrijf zoals Domain Renewal Group (...), reageer er dan in ieder geval NIET op en betaal zeker NIETS!”) niet van toepassing is.
Welke actie ik moet ondernemen om disruptie te vermijden, is niet gespecifieerd.