Vraag

Gmail toevoegen aan Proximus mailserver.


Reputatie 1
  • Rising star
  • 23 reacties

Geachten,

Ik wil vanaf nu meer en meer mijn mailserver van Proximus gebruiken, om dat deze van

Outlouk.com zeer traag werkt.

Ik voegde reeds een 3-tal e-mailaccounts toe, zonder probleem.

Doch wanneer ik mijn Gmail wil toevoegen, dan pas begint de miserie !!

Zelfs handmatig, trouwens het moet handmatig, gezien het automatisch zeker niet werkt,

loopt het fout en krijg ik geen resultaat - niettegenstaande ik na het toevoegen, bovenaan

een venster zie waar staat “toevoegen e-mail voltooid of gelukt” !!

Ik gebruik nochtans  de onderstaande gegevens voor toevoeging en toch loopt het fout,

wat doe ik verkeerd ??

 

Graag een seintje a.u.b. van wat mij te doen staat !!

Gegroet.

Roland Moens.


11 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Je wilt dus de mailserver van Proximus gebruiken als jouw e-mail client voor gmail?

Mogelijke oorzaken van jouw probleem zouden kunnen zijn:

  1. de “app” (= Proximus’s mail client) is niet door Google goedgekeurd?
  2. Google blokkeert de “minder veilige” apps. Deze optie kan je uitzetten in jouw Google account.
  3. Last but not least: voor sommige apps vereist Google dat je een (éénmalig) “app paswoord” aanmaakt.

Ik zou dus

  1. In je Google account toegang geven tot “minder veilige” apps (dat zijn apps waarvan Google vindt dat ze minder goed beveiligde inlogtechnologie gebruiken.
  2. Je kan ook proberen in je Google account een “app paswoord” aan te maken. Dan gebruik je voor deze e-mail client jouw google gebruikersnaam (= gmailadres) en dit nieuwe paswoord (in plaats van jouw normaal gmail paswoord). Voor de andere toepassing blijf je gewoon jouw gebruikelijk paswoord gebruiken.
Reputatie 6
Badge +2

Persoonlijk heb ik het omgekeerde gedaan, ik laat mijn proximus mail toekomen in gmail. Iedereen zal dan zeggen dat googke meekijkt, maar dat doen ze altijd wel. Maar dat was misschien niet het antwoord dat u zocht.

Reputatie 1

Beste Cvanloon,

Bedankt voor uw respons.

Ik begrijp heel goed uw advies, doch, ik testte reeds deze mogelijkheid uit, om mijn gmail,
als standaardserver, doch de toevoegingen (e-mailadressen), staan dan “kris - kras” door elkaar,
niet mooi geordend in een aparte map per e-mailadres.

Dus een beetje wanorde.

 

Beste philippe_d,

Ook een dikke mercie voor uw adviezen.

U moet begrijpen, ik ben een leek, en waag mij op geen glad ijs, om te diepgaande instellingen
uit te voeren of aan te passen, al lijken ze voor u als gewoon.

Om die reden, hou ik mijn Gmail apart, en de andere e-mailadressen, zal ik verder gebruiken in
mijn Proximus-server.

Alvast bedankt voor uw moeite.

Gegroet.

Roland.

Reputatie 6
Badge +3

U kan wel werken in gmail met labels en mappen: https://tjitze.nl/hoe-verplaats-je-in-gmail-automatisch-e-mail-naar-mappen/ Door daar de naam te geven van uw andere mailadressen en daar een label aan toe te voegen. De Proximus mail app is echt beperkt om een onderscheid te kunnen maken en met submappen te werken en met regels te werken om het overzicht te houden.

Reputatie 7
Badge +4

Geachten,

Ik wil vanaf nu meer en meer mijn mailserver van Proximus gebruiken, om dat deze van

Outlouk.com zeer traag werkt.

Ik voegde reeds een 3-tal e-mailaccounts toe, zonder probleem.

Doch wanneer ik mijn Gmail wil toevoegen, dan pas begint de miserie !!

Zelfs handmatig, trouwens het moet handmatig, gezien het automatisch zeker niet werkt,

loopt het fout en krijg ik geen resultaat - niettegenstaande ik na het toevoegen, bovenaan

een venster zie waar staat “toevoegen e-mail voltooid of gelukt” !!

Ik gebruik nochtans  de onderstaande gegevens voor toevoeging en toch loopt het fout,

wat doe ik verkeerd ??

 

Graag een seintje a.u.b. van wat mij te doen staat !!

Gegroet.

Roland Moens.

 

Dit lukt mij althans perfect op basis van bovenstaande instellingen in Proximus webmail, alleen één bemerking evenwel: u moet de bekomen waarschuwing gewoon negeren

 

Edit: alhoewel gelukt in Proximus mail reactie van Google “blocked”  

Reputatie 7
Badge +4

Update werkt inderdaad automatisch en synchroniseert perfect indien bv. lagere beveiliging gekozen wordt in gmail-instellingen

voor thunderbird kreeg ik trouwens een melding voor lagere beveiliging voor mijn gmail account maar moest dit niet zelf instellen

Reputatie 7
Badge +4

thunderbird = trusted party 

ja  en nochtans heb ik er ene gekregen mss afhankelijk wanneer die geïnstalleerd werd? 

het is sinds dat de ondersteuning van WLM wegegevallen is dat ik deze geïnstalleerd heb.

Reputatie 7
Badge +4

er komen ook meldingen indien bij het voor het eerst inloggen vanaf een ander toestel

ja deze krijg ik ook regelmatig en zelfs als die toestellen gekend zijn 

Reageer