Vraag

Glasvezel

  • 20 May 2019
  • 1 reactie
  • 195 Bekeken

In de Populierenlaan in Rekem zijn grote infrastructuurwerken gestart. Alle nutsleidingen worden vervangen en vervolgens wordt de weg heraangelegd. In het voorbereidingstraject heb ik vele malen de vraag gesteld of nu ook de Proximus leidingen worden vernieuwd en vervangen door de nieuwe glasvezel. Het antwoord bij Fluvius en de gemeentelijke verantwoordelijken was... wellicht.
Nu de werken gestart zijn heb ik bij de lokale ploeg opnieuw de vraag gesteld. Blijkbaar zal Proximus opnieuw "oude kabels" installeren, hetgeen de kwaliteit niet zal verbeteren. Er is geen enkel idee (net "glasvezel team" gebeld) wanneer dit wordt gepland. Het duurt duw wellicht nog vele jaren.
Kan iemand mij vertellen waarom bij dergelijke verken niet de "nieuwste" infrastuctuur wordt gebruikt om zo klanten het best mogelijke product te bieden?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Op deze site https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/producten/r-orphans/glasvezel-tot-in-je-woning/komt-glasvezel-naar-je-toe.html#/fiber kan je nagaan of je in aanmerking komt voor glasvezel. Wanneer dat niet het geval is wil dat zeggen dat er nog geen datum gekend is wanneer dit zal gebeuren. De reden dat dit bij de infrastructuur werken niet gedaan is zal wellicht te maken hebben met planning en kost.

Reageer