Beantwoord

GIGA FIBER

  • 12 September 2023
  • 31 reacties
  • 798 Bekeken

Ik heb momenteel GIGA FIBER 2,5 Gbps/0,5 Gbps

Ik heb alles geprobeerd om mijn snelheid hoger te krijgen, zowel het gebruik van CAT 6A kabels als het gebruik van een nieuwe netwerkadapter die ik heb aangesloten aan mijn moederbord van het merk TP-link TX401. 

 

Voor dat ik mijn netwerkadapter had aangesloten, had ik 900 Mbps downloadsnelheid

Met de nieuwe netwerkadapter haal ik 1,3 Gbps downloadsnelheid. Op welke manier kan ik op z’n minst de 2 Gbps downloadsnelheid bereiken? De kabel dat ik gebruik is maar 3m lang. 

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 16 September 2023, 10:00

Bekijk origineel

31 reacties

Het is zo dat je met 500Mbps wel al intensief gebruik kunt maken van het internet, maar ethernet over stroomdraden (PLC’s) zou ik niet gebruiken aangezien je cat5e liggen hebt in huis.

Reputatie 7
Badge +4

@janvdj  De 3 mogelijke snelheden die we aanbieden voor fiber zijn de volgende : 

  • Mega Fiber, ideaal voor thuiswerkers en streamers met snelheden tot 500 Mbps download en 500 Mbps upload: supersnel internet om te voldoen aan de behoeften van meerdere gebruikers met gelijke download- en uploadsnelheden.
  • Giga Fiber, ideaal voor gezinnen met snelheden tot 2,5 Gbps download en 500 Mbps upload: gigasnel internet om te voldoen aan de behoeften van meerdere gelijktijdige gebruikers, tot 2 Wi-Fi Boosters voor een betere verbinding in elke kamer van jouw huis en een vaste lijn met onbeperkt bellen in België 24/7.
  • Ultra Fiber, ideaal voor grote gezinnen en gamers met snelheden tot 8,5 Gbps download en 1 Gbps upload: het snelste internet beschikbaar in België zowel in download als in upload om te voldoen aan de behoeften van de meest veeleisende internetgebruikers, tot 2 Wi-Fi Boosters voor een betere verbinding in alle kamers van jouw huis en een vaste lijn met onbeperkt bellen in België 24/7.

Houd er rekening mee dat in sommige specifieke gevallen de bekabeling in jouw gebouw het alleen mogelijk maakt om te profiteren van maximale snelheden van 1 Gbps/500 Mbps. Voor meer informatie kan je contact opnemen met je syndicus of eigenaar.

Het klopt inderdaad dat cat 5e niet zo’n hoge snelheden haalt zoals je hierboven kan zien in de info van Martin. Ook de netwerkkaart, processor,.. in je toestellen spelen hierin een rol. 

 

@janvdj  De 3 mogelijke snelheden die we aanbieden voor fiber zijn de volgende : 

  • Mega Fiber, ideaal voor thuiswerkers en streamers met snelheden tot 500 Mbps download en 500 Mbps upload: supersnel internet om te voldoen aan de behoeften van meerdere gebruikers met gelijke download- en uploadsnelheden.
  • Giga Fiber, ideaal voor gezinnen met snelheden tot 2,5 Gbps download en 500 Mbps upload: gigasnel internet om te voldoen aan de behoeften van meerdere gelijktijdige gebruikers, tot 2 Wi-Fi Boosters voor een betere verbinding in elke kamer van jouw huis en een vaste lijn met onbeperkt bellen in België 24/7.
  • Ultra Fiber, ideaal voor grote gezinnen en gamers met snelheden tot 8,5 Gbps download en 1 Gbps upload: het snelste internet beschikbaar in België zowel in download als in upload om te voldoen aan de behoeften van de meest veeleisende internetgebruikers, tot 2 Wi-Fi Boosters voor een betere verbinding in alle kamers van jouw huis en een vaste lijn met onbeperkt bellen in België 24/7.

Houd er rekening mee dat in sommige specifieke gevallen de bekabeling in jouw gebouw het alleen mogelijk maakt om te profiteren van maximale snelheden van 1 Gbps/500 Mbps. Voor meer informatie kan je contact opnemen met je syndicus of eigenaar.

Het klopt inderdaad dat cat 5e niet zo’n hoge snelheden haalt zoals je hierboven kan zien in de info van Martin. Ook de netwerkkaart, processor,.. in je toestellen spelen hierin een rol. 

 

Hoi,

 

Bedankt voor je antwoord.  Ik blijf het toch vreemd vinden dat jullie geen 1gbps aanbieden.  De overgrote meerderheid van woningen is bekabeld met CAT5e.  Waarom dan niet de mogelijkheid aanbieden om aan een max. snelheid van 1gbps te surfen/streamen? 

 

Op je lokaal netwerk kun je natuurlijk wel werken aan 1Gbps tussen je verschillende toestellen over je Cat5e maar naar buiten toe op het www is het wel aan 0,5/0,5 of 2,5/0,5 of 8,5/1 Gbps waar je max dan 1Gps is door je cat5e bekabeling en natuurlijk ook door je netwerkkaarten van je toestellen als die maar 1Gbps aankunnen.

Dus naar buiten toe met een 2,5/0,5 kunnen bv 2 toestellen downloaden aan 1Gbps over je cat5e kabels wil je natuurlijk ook uploaden aan aan 1Gbps  heb je Ultra fiber nodig.

hallo, sinds we zijn overgeschakeld naar giga fiber zijn er vertraging van beeld op de tv, Had graag een oplossing gezien. Verschillende internet box + en decoders V7 vervangen, Ook de internetsnelheid is maar 1 giga ipv van 2.5 giga,

 

mvg

sabine

Reputatie 7
Badge +4

@robbe8772 Ik heb je hierover al geantwoord in je andere post. 

Reageer