Skip to main content

Hallo allen,

En hele tijd geleden is onze modem vervangen door een nieuwer model. Hierdoor zijn er ook twee nieuwe SSID’s bijgekomen.
Nu is destijds er een ghost wi-fi SSID blijven hangen. Deze lijkt telkens 100% connectie te geven, maar je kan hier eigenlijk niet mee connecteren. Ook is deze SSID niet terug te vinden in het beheer (192.168.1.1)

Hieronder een afbeelding, de tweede bovenste zijn de normale SSID’s die door de model uitgezonden worden. Diegene in het paars is de ghost die nergens terug te vinden is.
https://i.gyazo.com/820b8bd39ca5a099518a117fbcba35a2.png

Nu vroeg ik mij af hoe ik van die ghost kan verwijderen?

Bv.

Wifi-netwerk vergeten op Windows-pc

Klik op Wi-Fi. Klik op Bekende netwerken beheren. Klik op het wifi-netwerk dat u wilt verwijderen. Klik op Niet onthouden

 

IOS

https://www.appletips.nl/wifi-netwerken-verwijderen/

 

Android

  1. Tik op 'Instellingen'.
  2. Tik op 'Wi-Fi'.
  3. Tik op het netwerk dat je wilt verwijderen.
  4. Tik op 'VERGETEN'.

Beste,

Dank voor uw antwoord. Maar het gaat nog net iets verder dan dat. Ik heb er reeds voor gezorgd dat alle apparaten dit netwerk hebben vergeten.

Maar het netwerk blijft uitgezonden worden door onze modem. Ookal staat dit netwerk niet in de beheerslijst.

Mvg


heb je som een repeater of  wifi booster staan 

Je hebt de default wifi naam wifi-2.4-xxxx en wifi-5.0-xxxx in je bbox dan zelf veranderd van naam blijkbaar.

Bbox eens resetten mss ?

Als test eens One SSID deactiveren ?


Beste Martin,

Er stak nog een PLC Adapter Wi-Fi extender in die dit signaal genereerde.

Wat je daarna zei klopt, ik heb de naamgeving zelf veranderd.

One SSID stond altijd actief. Ik heb het net afgezet zodat ik de band zelf kon kiezen. De Wi-Fi is namelijk niet zo goed, en ik had gelezen dat dit te maken kon hebben dat er teveel buren op dezelfde band zouden zitten.

Maar daar doe ik nog verder onderzoek naar. Dat is off topic, maar ben op zoek naar een app waar ik kan zien welke band minst cluttered is.

Maar terug on topic het ghost signaal is verdwenen door de PLC Extender uit het stopcontact te nemen. Ik denk dat ik hem eens moete resetten.

Bedankt voor je hulp!


proximus heeft de home optimizer app 

 https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_app/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/verbeter-uw-wifi-met-de-home-optimizer-app.html

 

Ik gebruik die niet ik gebruik op mijn windows 10 laptop een gratis wifi analyzer app.

maar dergelijke app’s vind je ook o.a voor smartphones enz….

 

 


Reageer