Skip to main content

Sinds enkel weken hebben ze een nieuwe internetbox van proximus geinstalleerd. 

Sinds dien kan ik geen verbinding maken met mijn digital black van Niko Home control (domotica systeem)

Mijn digital black detecteerd wel het wifi netwerk. Maar in de app (van niko home control) blijft de digital black offline staan. 

Het lijkt alsof de nieuwe internetbox deze digital black niet toe laat in zijn netwerk systeem.

Heb al gebeld naar niko home services en dit zou blijkbaar een gekend probleem zijn sinds de nieuwe internetboxen. Zij verwijzen mij door naar proximus. 

Bij proximus kreeg ik de opdracht om enkele poorten te forwarden. Heb ik reeds gedaan maar zonder sccs. 

Kan iemand mij hier verder mee helpen? 

Ik heb hetzelfde probleem. In mijn nieuwbouw werd Niko Home geïnstalleerd, maar verbinding met de WiFi lukt niet van de digital black. Al van alles geprobeerd en rond gebeld en gemaild maar ondertussen een maand verder en nog steeds niet opgelost. Is er voor jou al een oplossing ondertussen?

Momenteel ook nog geen oplossing. Proximus heeft wel de oude netwerk router terug opgestuurd. Maar hier werken de nieuwe wifi boosters niet op. Dus momenteel kan ik de router niet vervangen. Blijkbaar is het niet zo simpel om de wifi boosters om te ruilen aangezien dit een downgrade gaat. 

Ze hebben mij beloofd dat de oude wifi boosters onderweg zijn maar daar ben ik ondertussen al 1,5 op aan het wachten. 

Hier hetzelfde probleem. 
ook gebeld met Proximus. Ze zouden me een andere modem en wifi versterker sturen van een ouder type. Krijg ik vandaag net hetzelfde als ik al heb terug binnen.

Bij mij is het opgelost!! Ik heb een extra TP link router (die werkt op 2.4) gekocht en aangesloten en nu lukt het wel!

Bij mij is het opgelost!! Ik heb een extra TP link router (die werkt op 2.4) gekocht en aangesloten en nu lukt het wel!

@KathyB2501 

Interessant om weten is, ook voor de anderen die met dit probleem zitten, hoe je de verbinding juist uitgevoerd hebt:

Heb je hem aangesloten aan de Internet box die je in  bridged mode gezet hebt?

Mijn configuratie: Internet Box+ en Niko Digital Black. Digital Black kon geen verbinding via wifi maken.

TP-Link TL-WR802N (gekocht bij Alternate), via bijgeleverde Ethernetkabel op vrije Ethernet poort van Internet Box+ aangesloten, niets gewijzigd op Internet Box+, TP-Link als access point geconfigureerd met andere wifi-SSID dan de die van Internet Box+: Digital Black kon dan wel verbonden worden.

ligt het probleem mss door het feit dat ‘internet box+’ default ingesteld staat met WPA3 versleuteling?

Ik had vooraf de instelling al gewijzigd naar WPA2 op de box, maar dat was niet de oplossing. Volgens Proximus ligt het probleem bij Niko die de nieuwste wifi standaarden niet ondersteunen.

Reageer