Skip to main content

Sinds maandag geen verbindig met bbox.

Alles geprobeerd al

Resetten achteraan ,reset van proximus zelf .

Nieuwe modem gekregen .werkt ook niet.

Dan afspraak gekregen op 31 dec .voor technieker die gaat komen.

Bijna 2 weken zonder internet en tv en dat tijdens verlof periode .

Mss eens telenet contacteren als ze mij sneller kunnen helpen als nieuw klant .

 

 

Tip:  ondertussen best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct verder kunnen van zodra ze hier de draad terug opnemen morgen.

Veel kans dat het in de ROP (glasvezel straatkast) zit op een poort van de DSL kaart waarop je modem aangesloten is.
 


@Donjon1 

Zie een snel blijvend knipperend led lampje op je modem DSL toevallig? naast de power led

Indien ja is de splitter defect 

Deze kan je zelf afhalen in een Proximus shop. Momenteel zijn er lange wachttijden voor interventies door een technieker en dit niet alleen bij Proximus.

Mocht het DSL led lampje niet continue blijven pinken .Ook kan je een test doen via de automatische lijntest van Proximus via Bellen naar het nummer 0800 22424. Indien je de melding krijgt dat er geen verbinding kan worden gemaakt met je modem is er inderdaad een probleem met je verbinding al dan niet binnenshuis maar in de infrastructuur van Proximus ergens tussen de rop en je binnenkomende aansluiting. Normaal gezien wordt dit eerst uitgemeten door Proximus alvorens ze een nieuwe modem opsturen.

Kijk dit eens na en laat het hier zeker weten.


@Pat52 Ja dsl lampje knipperd.

Morgen splitter gaan wisselen. 

Bedankt 


@Donjon1 Als je 100 % wilt zeker zijn dat het bij PX zit (en de kans is groot) en in de mogelijkheid bent of het ziet zitten,  kan je de modem direct aansluiten op de 2 draadjes die binnen komen van proximus die op je NTP2007 toekomen. op het zwart klemmenblokje. 

zo weet je dan zeker dat het de splitter niet is.


@Martin 

Nieuwe splitter gehaald maar DSLlampje blijft knipperen


= er kan geen DSL verbinding tot stand gebracht worden

→ mogelijks interventie Proximus op niveau straatkast nodig  

best indien u over een Proximus mobiel abo beschikt gratis TB data vragen om op het internet te kunnen (en eventueel gebruik te kunnen maken van Proximus PIckx), in afwachting van de interventie op 31/12 e.k.

&

eventueel gebruik maken indien voorhanden in de buurt van Proximus public WiFi (op basis van uw Proximus  internetabo)


@Martin

Nieuwe splitter gehaald maar DSLlampje blijft knipperen

De kans is inderdaad klein dat de splitter defect gaat. maar kun je eventueel als je splitter uitgetrokken is je modem aansluiten op één van de de TeleFoon rj11 stekkers van de NTP2007, als er een telefoon op één van die stekkers aangesloten is moet je die wel losleggen om die test te doen, dus enkel de bbox mag aangesloten zijn op de NT2007, natuurlijk als er op de lijn verderop naar PX toe iets defect/verkeerd is zal dit ook niet helpen.

Maar zoals M_016 reeds aangehaald heeft kun je gratis dat vragen op je mobiel abonnement zodat je bv een wifi hotspot kunt instellen op je smartphone om met bv. nog een ander apparaat nog op internet te kunnen.

Hoe surfen op een Public Wi-Fi hotspot? | Proximus

PS: zoals in dit geval hier → Geen internetverbinding meer | Proximus Forum


@Donjon1 Jammer dat je zo lang moet wachten op een technieker. Er is in uw regio inderdaad een achterstand door te weinig beschikbare techniekers owv ziekte,...Onze excuses hiervoor. 

Ik heb nagekeken of ik gratis extra data op je gsm kon zetten om je zo verder te helpen, maar vind geen gsm-nrs terug bij ons. 


@HadewychT 

Nee ,gms zit bij andere provider .

Zou wel willen bij proximus komen met 2 abonnementen


Ter info; nu zal er hier geen PX medewerker meer reageren aangezien ze tijdens de weekends niet langskomen op het forum.


@Donjon1 

indien je het wenst laat ik je terugbellen door iemand van de klantendienst.

Je mag je klantnummer en het GSMnr(s) toevoegen aan je profiel.

 

Geert


@GeertC 

Krijg men een compensatie voor 2 weken zonder internet en tv te zitten tijdens verlof periode ?

Mvg


Ter info: Pas nadat het probleem opgelost is kan er gekeken worden om een compensatie te betalen.

Wacht gewoon de reactie van een PX forummedewerker af.

NB: of GeertC vandaag werkt of hier langskomt is een andere vraag ,-)


@Donjon1 

Een tegemoetkoming kan je eveneens aanvragen bij onze klantendienst. 

 

Geert


@GeertC 

@HadewychT 

Vandaag was er afspraak gepland met technieker van proximus.

Niemand gezien of geen tel gehad.

Zelf gebeld naar proximus en de technieker gaat mij vandaag nog opbellen (ik denk van niet ).

Dus nu al 2 weken zonder internet en tv ,dat is  er toch wel serieus over .

Wie weet wanneer mijn volgende afspraak zal zijn,nog eens binnen 2 weken.

 


Juist terug gebeld ,volgende afspraak is 7 januari !!!!!!!!

Na 20 telefoons en afspraken niet nakomen blijft er nog maar 1 oplossing over zeker.

3 weken zonder internet en tv !!!!!!!!!!

 

 


Als je een proximus gsm abo hebt kunnen ze mss gratis data er op zetten zodat je nog zo wat verder kunt op internet. Je kan op je gsm dan een hotspot opzetten zodat andere toestellen dan ook op internet kunnen.

Je gsm of tablet als mobiele hotspot instellen | Proximus

natuurlijk gaat er hier nu niemand van PX reageren vandaag en mss morgen op 2 jan wel.


Reageer