Vraag

Geen uitgaande mail op skynet meer

  • 11 January 2020
  • 8 reacties
  • 296 Bekeken

Sedert 01/01/2020 kan ik geen berichten meer versturen en krijg de boodschap “554 … spam abuse...”.

Na wat surfen blijkt dat mijn IP ergens op een blacklist gesignaleerd staat. Daar wordt er ook vermeld dat de meest plausibele oorzaak zou zijn dat onze SMTP niet ge-authentiseerd zou staan. Volgens proximus en mezelf staat dit wel ok en werd dit ook nooit gewijzigd. Na enkele rondjes draaien of de website van proximus zie ik wel een blokkage op SBL.SPAMHAUS.ORG. 

De vraag is natuurlijk : hoe kan dit weer gereset worden ? Proximus weet het blijkbaar ook niet want zij zeggen dat als je via je webmail wel kan zenden, is er volgens hen geen probleem.

Mijn mails passeren wel via outlook. Heeft deze er iets mee te maken ?

 

Alle suggesties zijn welkom.


8 reacties

Reputatie 6
Badge +3

De enigste manier hoe dat dit opgelost kan worden is dat je kan aantonen dat je computer virusvrij is. Ik zou aanbevelen om een antivirus scan uit voeren op uw computer. Indien je nog geen antivirus heb kan je 1 gratis antivirus hier downloaden,updaten en een volledige scan uitvoeren: https://www.schoonepc.nl/optim/antivirussoftware.html Voer een volledige scan uit en laat alle kwaadaardige software verwijderen. Nadien zijn de uit te voeren stappen hier te vinden: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html Je gaat ook de abuse dienst van Proximus moeten contacteren.

Reputatie 6
Badge +3

De enigste manier hoe dat dit opgelost kan worden is dat je kan aantonen dat je computer virusvrij is. Ik zou aanbevelen om een antivirus scan uit voeren op uw computer. Indien je nog geen antivirus heb kan je 1 gratis (installeer nooit  meer dan 1 antivirus, dit geeft problemen) antivirus downloaden,updaten en een volledige scan uitvoeren:  bijvoorbeeld Avast Free antivirus,Avira Free Antivirus,Panda Free Antivirus, Voer een volledige scan uit en laat alle kwaadaardige software verwijderen. Nadien zijn de uit te voeren stappen hier te vinden: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html Je gaat ook de abuse dienst van Proximus moeten contacteren. Enkel zij kunnen er voor zorgen dat je terug mails kan versturen.

Gewoon als bijkoende info:

mss eens proberen door bbox te herstarten/resetten (is bij mij zo vroeger terug in order gekomen)

Helaas is dit niet meer fault-proof door de bbox te herstarten/resetten  maar eens proberen kan geen kwaad.

  •  gewoon eens herstarten door stroom 10 seconden te onderbreken
  • of anders proberen door bbox te resetten > klik hier 
Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Er wordt ook gekeken in de e-mail header van welke e-mail adres de SPAM verstuurd werd. Dus zal Proximus de uitgaande mails toch blijven blokkeren aangezien daar het mail adres van de topicstarter instaat.

Akkoord dat trek ik absoluut niet in twijfel en toch is het bij mij al zo gelukt en werd vroeger ook nog gemeld  hier van anderen dat het zo gelukt was, zonder verder iets te moeten ondernemen.,
ik ga alleen maar daarop op af en weet ik ook niet waarom dit dan wel lukte, daarom heb ik er ook bij gezegd dat het zeker niet altijd waterdicht is en de kans uiteraard ook klein zo klein is,  maar als met zo’n kleine moeite ervan afgeraakt, wilde ik het daarom toch even aanhalen. 
Dat verplicht ook TS niet om het uit te voeren hé :relaxed:

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Inderdaad dat is maar kleine handeling. Maar wanneer je toch een nieuw publiek IP adres krijgt en terug ongewenste mails verstuurd wordt je terug op een blacklist gezet.

natuurlijk, maar blijkbaar werden nog anderen op het forum en ik persoonlijk zelf, achteraf niet terug op de blacklist gezet, anders zouden we niet moeten beweren dat het zo gelukt is en blijkbaar was er dan ook geen malware op de toestellen (pc) want anders waren we in de kortste keren weer geblokkeerd geweest.
Maar nogmaals de kans is inderdaad mss miniem, soit in ieder geval we waren er van af en niet verder moeten van alles eerst checken met antimalware / antivirus enz….
In het kort hierdoor veel moeite gespaard, daarom ook spijtig dat he niet altijd lukt zo op deze simpele manier :wink: 

Reputatie 7
Badge +4

@Daantje Je gaat je ip adres moeten laten verwijderen uit de blacklist door dit formulier in te vullen: https://www.proximus.com/nl/investors/regulatory-information/abuse/delist-ip.html

Reageer