Skip to main content

Hallo,

Ik heb al maanden het volgend probleem. Ik heb dit al gemeld maar geen reactie gekregen hierop.

Elka dag bij het heropstarten van een zender ( bijv nieuws van 19u00) na 22u00 krijgt ik systeemfout met P…

Ik heb zowel modem als de router al herstart. Ik heb al wel opgemerkt dat de downloadsnelheid zakt naar 5,4 mbps (wifi). Na de test op jullie netwerk blijkt dit plots opgelost te zijn naar 50 à 60 mbps. 

Ik had dan ook graag geweten wat er na 22u00 met mijn lijn gebeurd.

Kunnen jullie alles instellingen nakijken aub, zowel het probleem als de downloadsnelheid

Bedankt

als je met een laptop/pc op dat moment, die rechtstreeks verbonden is met een utp netwerkkabel aan je ‘bbox’/’Internet box’,  welke http://speedtest.net krijg je dan als resultaat?

Als ik verbind met een utp gaat het naar +/ 80. De vraag is alleen waarom elke dag na 22u00 hetzelfde probleem (systeemfout)?

@C Ocker Als je decoder ook rechtstreeks verbonden is met utp kabel aan de bbox en je haalt die ± 80Mbps sec op dat moment dan zou je decoder goed moeten werken. Als je decoder een V5c is die via wifi vebinding maakt met je bbox dan zou dit wel kunnen dat je dan problemen krijgt aangezien je wifi snelheid op dat moment zo laag is en ook als je via een booster, die verbinding maakt over wifi met je bbox, werkt waar de v7 decoder op aangesloten is. 
Je kan ook de bbox/internetbox eens resetten → Reset je b-box/Internet box | Proximus

Ok, maar waarom is dit steeds vanaf 22u00? Elke dag zelfde probleem..

Geen gemakkelijke vraag om de vinger op de wonde te kunnen leggen ;-)
Mss wordt je wifi verbinding verstoort door één of ander toestel dat aanschakelt?

@C Ocker Kan je je decoder eens met de kabel verbinden? Heb je dit dan ook?

Reageer