Vraag

Geen dienst 'Wifi' in de MyProximus app

  • 23 April 2020
  • 7 reacties
  • 117 Bekeken

Ik zou graag mijn wifi willen verbeteren. Online staat dat dit mogelijk is via de MyProximus app bij de dienst 'Wifi' maar deze kan ik nergens terugvinden. Hoe los ik dit op zodat ik de wifi wel op MyProximus kan zien?

 

Proximus handleiding en mijn Proximus app:

 


7 reacties

@jos.moesen smartwifi (of One SSID) activeren of deactiveren via de BBOX,
kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI,
door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID actief in de veronderstelling dat die nog niet actief stond en indien One SSid  actief stond is One ssid hiermee inactief.
Dus je kunt het altijd zelf activeren of deactiveren wanneer je zelf wilt.

One SSID wil zeggen dat beide wifi banden onder de zelfde wifi-naam (SSID) uitgezonden worden,
dus zowel wifi 5.0 als wifi 2.4 wordt uitgezonden onder één en de zelfde naam, namelijk "wifi-2.4-xxxx".
Daarom zie je op je toestellen de wifi naam "wifi-5.0-xxxx" niet meer toekomen.

Toestellen die vroeger op SSID = "wifi-5.0-xxxx" ingesteld stonden moeten nu op SSID "wifi-2.4-xxxx" ingesteld worden.

NB: in verband met je Wifi booster indien je er ene hebt,
Wanneer bbox overgeschakeld is naar smart wifi (One SSID)
dan best wifi booster terug synchroniseren met bbox modem
https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie#/wi-fi-tot-modem
Zie ook: "hebt u problemen met je wifi booster" (heropstarten synchroniseren resetten controlelampjes):
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html

Dag @Martin bedankt voor het snelle antwoord maar dat is niet wat ik bedoelde. Mijn vraag was eerder gericht naar de Proximus app waarbij je, volgens hun website, je onder de dienst "wifi" informatie krijgt. Voor dingen zoals wanneer ik een nieuwe modem zou krijgen en manieren om de wifi te optimaliseren. 

Dit staat op de eerste afbeelding die ik gedeeld heb. Maar zoals je kan zien op de laatste afbeelding heb ik dit niet.

ok dat is een andere kwestie natuurlijk.

meer info : 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_app/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/verbeter-uw-wifi-met-de-myproximus-app.html

 

je kan ook de “proximus home optimizer” downloaden in de app store en google playstore 

zie > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_optimizer/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/installeren-en-gebruiken-de-home-optimizer-app.html

Deze vraag is nog niet opgelost!  Martin heeft de link gedeeld waarvan ik foto's heb gedeeld. Dus wat hier stond wist ik al. Het probleem is dus dat deze dienst "wifi" niet bij mij in de app voorkomt. Wat ik wel zou willen.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

TUI: van proximus zelf komt hier niemand meer langs tot maandag 

Reputatie 6
Badge +3

Je mag ook niet vergeten dat de apps ook regelmatig geüpdatet worden en er bepaalde functionaliteiten uitgehaald worden, maar dat op de website nog de functionaliteiten staan van een oudere versie. Dit was ook zo bij tv-interface voor favoriete items dat niet meer overeenkwam met de handleiding. Dit zou niet mogen maar gebeurd jammer genoeg nog. Enkel Proximus medewerkers kunnen dit beantwoorden. 

Reputatie 7
Badge +4

Je zou via dat symbooltje nog steeds Wifi beheer moeten vinden met daaronder de verschillende mogelijkheden. Ook via onze home optimizer app kan je je wifi nakijken. 

Ik heb hier bij testen inderdaad gezien dat je wifi signaal niet schitterend is. Heb je eventueel de mogelijkheid om je modem een beetje te verplaatsen ? 

Reageer