Vraag

frequent internet probleem, wrm betalen voor eventuele werken diagnose

  • 14 January 2022
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Beste,

Sinds enkele jaren hebben wij frequent internetproblemen die niemand krijg opgelost. Momenteel is het niet zo dringend aangezien het laatste weken vrij stabiel is nu en iets minder irritant. Maar ervaring leert dat het altijd terug komt.... Blijft ook malen dat ze dit enkele maanden geleden aan telefoon hebben gezegd qua diagnostiek aan de weg en op huis graafwerken zelf betalen?! 

Regelmatig valt signaal weg via de lan en wifi en daardoor ook de tv. Al gaat het de laatste tijd wel wat beter. Opmerkelijk vaker tegen de avond en in de nacht maar ook overdag. Ook veel signaal verlies plots.

De wortel van het probleem is na telloze Technikers en home optimiser team nog niet gevonden. 

Oplossingen waren regelmatige modem resets en ze hebben plots mijn devolo bridge gebruikt ipv de Proximus tv bridge (mijn bridge was normaal voor ip camera ..........) in living. De kanalen qua frequentie zijn ook al vaak gewijzigd en mijn kanaal Checker op de gsm geeft aan dat buren geen overlap signaal hebben. Op vlak van tv Receiver vaak Software geüpdate en andere zaken gedaan.

Soms haalde men ook manueel de fouten van op de telefoonlijn weg maar dit gebeurd zelden omdat dat intensief werk is... De telefoonlijn is al jarenlang gekend met storingen en fouten ... Ook iets kastje in de muur bij de telefoonaansluiting die ze vervangen hebben naar nieuwer weliswaar. Laatste x waren er geen storingen zogezegd op de lijn zelf.

Home optimiser team zegt dat magnetron kan storen maar zelfs met magnetron in andere kamer nog steeds het probleem. Zelfde liedje met radio. Bakje modem vaak andere kamer geplaatst of plat gelegd of recht als test maakt niks uit.

Een vermoeden is dat onze aansluiting in een stokoude cabine in het dorp ligt. Voor een nieuwe moeten ze graven.

We betalen vrij veel per maand en zijn altijd klant bij jullie geweest. Zelfs toen Belgacom net begon.

Waarom zouden wij voor een probleem dat al jaren bestaat in s hemelsnaam dan moeten betalen voor eventuele graafwerken?! Dit is toch te gek voor woorden?!  Ook qua diagnostiek zei men ooit tegen ons we kunnen graven maar op jullie kosten en dan is het nog niet zeker dat we het probleem vinden. 

Moeten we dan blijven zoveel betalen voor iets dat niet deftig werkt? De ironie wil echter dat wij ook andere telecomaanbieders dit probleem hebben uitgelegd, die zouden bij eventuele overstap het ook niet kunnen fixen.

1 vraag: waarom? 

 

 

 

 

 

 


2 reacties

Moeten we dan blijven zoveel betalen voor iets dat niet deftig werkt? De ironie wil echter dat wij ook andere telecomaanbieders dit probleem hebben uitgelegd, die zouden bij eventuele overstap het ook niet kunnen fixen.

Het hangt ervan af van welke andere telecomoperator je bedoelt want als het aan de aan je lijn (koperlijn) ligt die kaduuk is, dan heeft dit niks te maken met bvb Telenet die geen gebruik van die koperlijnen want die werken met coax kabels.

Home optimiser team zegt dat magnetron kan storen maar zelfs met magnetron 

Als je die problemen ook hebt op het zelfde moment, met een toestel dat rechtstreeks verbonden is via een netwerkkabel aan je bbox dan zal de fout niet specifiek met wifi te maken hebben.
bvb als het DSL lampje op je bbox dan niet meer continue blijft oplichten heeft inderdaad meer te maken met je verbinding richting proximus.

Enfin, ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 7
Badge +4

@Mellinda Als er een fout is aan de kabel buiten die wij moeten herstellen is dat niet betalend. Dit is enkel betalend als die beschadiging er is owv een fout van de klant, vb kabel doorgestoken bij werken in de voortuin,…

Ik heb je lijn nog eens helemaal uitgemeten en die ziet er perfect in orde uit tot aan de modem. Op de wifi zie ik inderdaad wel enkele toestellen die af en toe problemen ondervinden. Het is jammer genoeg niet altijd eenvoudig om de oorzaak daarvan direct op te sporen omdat dit signaal afhankelijk is van zoveel verschillende omgevingsfactoren.

Hier vind je alvast enkele tips om je wifi te verbeteren en waar je op kan letten (wat heeft invloed op je signaal, waar/wanneer heb je vooral problemen,..) 

Hier wat algemene uitleg over wifi en wat mogelijke stoorzenders kunnen zijn

Als je toch nog te veel hinder ondervindt en het niet betert met bovenstaande tips kunnen we altijd opnieuw een technieker ter plaatse sturen om dit verder te laten onderzoeken. 

Reageer