Vraag

Flex S fiber 350mbit of 500mbit?

  • 1 September 2023
  • 19 reacties
  • 381 Bekeken

Vroeg mij af of het klopt dat ik met het Flex S fiber pack (internet + tv + mobiel) 350/50mbit heb ipv 500mbit.

 

Ben nog maar een kleine 2 weken aangesloten dus dacht dat het misschien pas geactiveerd zou worden in de nieuwe maand maar na men modem te rebooten is het nog steeds 350mbit/50mbit.

 

Als ik op de site van proximus bij internet kijk staat er dat ik Internet Maxi Fiber heb, zou dit in een pack niet Mega Fiber moeten zijn?

 

Alvast bedankt.


19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

FYI

CS_Pack_FlexS_NL~2023-07-10-07-09-05~cache.pdf (proximus.be)

Dit zou inderdaad 500/500 Mbps down/up moeten zijn/worden

Een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum zou dit voor u moeten kunnen (laten) oplossen

Reputatie 7
Badge +3

@dockside  Je order is nog goed afgesloten. Ik heb hiervoor ticket IM12317942 aangemaakt. Zodra dit in orde is kan er gewijzigd worden. Groetjes

Reputatie 7
Badge +3

@dockside 

Luc bedoelde dat je order niet goed werd afgesloten en dat IT hierover werd verwittigd. 

we volgen verder op om aan te passen.

Groeten

Tina

Thanks allemaal.

Zie nu dat het bij opvolging inderdaad is afgesloten. Tot nu toe staat het nog wel op Internet Maxi Fiber/350mbit maar misschien heeft dat nog wat tijd nodig.  

 

groetjes

Ter info ik lees soms dat het na de modem 5 a 6 minuten stroomloos  gezet te hebben het dan wel in orde komt.

Reputatie 7
Badge +3

@dockside 

we hebben een aanpassing gedaan: kan je straks eens testen of de mega fiber actief is?

groeten

Tina

Downloadsnelheid lijkt in orde (30mbit is gereserveerd voor TV veronderstel ik? Met 350mbit was het ook maar 320). Upload lijkt nog niet aangepast.

 

 

Ter info:

500 Mbps is de lijnsnelheid maar als je een speedtest doet dan moet je rekening houden met de ovehead die o.a. nodig is voor foutcorrectie enz. daarom dat je zeker zo’n ± 5% minder zult meten en op voorwaarde dat er ondertussen geen andere toestellen aangesloten zijn die aan het up en downloaden zijn.

Was gewoon nieuwsgierig omdat het beide ± 30 mbit minder was, dus dacht dat die misschien gereserveerd was voor TV of iets anders. Met men download ben ik al zeer blij.

 

Na modem ± 10 minuten zonder stroom te zetten is upload wel nog steeds 100mbit.

 

Reputatie 7
Badge +4

@dockside Je lijn is wel geprogrammeerd voor 500Mbps in up- en downstream. Hoe heb je de test gedaan ? Best doe je dit op een toestel dat via kabel verbonden is met je modem en dit terwijl er geen andere toestellen verbonden zijn of in gebruik zijn (TV). 

@dockside Je lijn is wel geprogrammeerd voor 500Mbps in up- en downstream. Hoe heb je de test gedaan ? Best doe je dit op een toestel dat via kabel verbonden is met je modem en dit terwijl er geen andere toestellen verbonden zijn of in gebruik zijn (TV). 

Heb het getest met verschillende kabels op verschillende apparaten met geen andere apparaten verbonden.

PC met cat6, laptop met cat5e, laptop en smartphone met wifi, allemaal gaven ze rond de 470mbit download en max 105mbit upload.

@dockside Je lijn is wel geprogrammeerd voor 500Mbps in up- en downstream. Hoe heb je de test gedaan ? Best doe je dit op een toestel dat via kabel verbonden is met je modem en dit terwijl er geen andere toestellen verbonden zijn of in gebruik zijn (TV). 

Heb het getest met verschillende kabels op verschillende apparaten met geen andere apparaten verbonden.

PC met cat6, laptop met cat5e, laptop en smartphone met wifi, allemaal gaven ze rond de 470mbit download en max 105mbit upload.

Ik ervaar exact het zelfde probleem, onlangs overgestapt van indivueel internet abbo “Internet Maxi Fiber” naar een pack “Internet + mobiel” waar er Mega Fiber zou in verwerkt zitten.

Net zoals de auteur “Dockside” behaal ik 477 MBPS download en 104 MBPS upload. 
 



Wat is de oplossing hiervoor? ik heb wel duidelijk de verhoging gezien van mijn 350 mbps / 30 mbps naar 477/104 maar begrijp niet goed waarom de Uploadspeed precies gecapped staat op 105.

Bij MyProximus op mijn producten heb ik ; 

als ik daar op klik kom ik op het volgende scherm : 

Rechtsboven zie ik wel nog altijd een max upload snelheid van 50 mb/s (wat niet overeenkomt met de 105) moet dit nog vernieuwd worden of heeft dit geen effect?

Graag zou ik een gelijkaardige uploadsnelheid behalen als de download.

Groeten

Wat mij hier wel geregeld opvalt is dat dit probleem van die te lage upload frequent gemeld wordt, maar de duidelijk reden hiervan wed hier wel nog niet vermeld tot hiertoe, hopelijk kunnen de PX moderatoren je hierbij vanaf maandag verder helpen. 

@dockside Je lijn is wel geprogrammeerd voor 500Mbps in up- en downstream. Hoe heb je de test gedaan ? Best doe je dit op een toestel dat via kabel verbonden is met je modem en dit terwijl er geen andere toestellen verbonden zijn of in gebruik zijn (TV). 

Heb het getest met verschillende kabels op verschillende apparaten met geen andere apparaten verbonden.

PC met cat6, laptop met cat5e, laptop en smartphone met wifi, allemaal gaven ze rond de 470mbit download en max 105mbit upload.

Ik ervaar exact het zelfde probleem, onlangs overgestapt van indivueel internet abbo “Internet Maxi Fiber” naar een pack “Internet + mobiel” waar er Mega Fiber zou in verwerkt zitten.

Net zoals de auteur “Dockside” behaal ik 477 MBPS download en 104 MBPS upload. 
 



Wat is de oplossing hiervoor? ik heb wel duidelijk de verhoging gezien van mijn 350 mbps / 30 mbps naar 477/104 maar begrijp niet goed waarom de Uploadspeed precies gecapped staat op 105.

Bij MyProximus op mijn producten heb ik ; 

als ik daar op klik kom ik op het volgende scherm : 

Rechtsboven zie ik wel nog altijd een max upload snelheid van 50 mb/s (wat niet overeenkomt met de 105) moet dit nog vernieuwd worden of heeft dit geen effect?

Graag zou ik een gelijkaardige uploadsnelheid behalen als de download.

Groeten

 

Wat mij hier wel geregeld opvalt is dat dit probleem van die te lage upload frequent gemeld wordt, maar de duidelijk reden hiervan wed hier wel nog niet vermeld tot hiertoe, hopelijk kunnen de PX moderatoren je hierbij vanaf maandag verder helpen. 

@dockside Je lijn is wel geprogrammeerd voor 500Mbps in up- en downstream. Hoe heb je de test gedaan ? Best doe je dit op een toestel dat via kabel verbonden is met je modem en dit terwijl er geen andere toestellen verbonden zijn of in gebruik zijn (TV). 

Heb het getest met verschillende kabels op verschillende apparaten met geen andere apparaten verbonden.

PC met cat6, laptop met cat5e, laptop en smartphone met wifi, allemaal gaven ze rond de 470mbit download en max 105mbit upload.

Ik ervaar exact het zelfde probleem, onlangs overgestapt van indivueel internet abbo “Internet Maxi Fiber” naar een pack “Internet + mobiel” waar er Mega Fiber zou in verwerkt zitten.

Net zoals de auteur “Dockside” behaal ik 477 MBPS download en 104 MBPS upload. 
 



Wat is de oplossing hiervoor? ik heb wel duidelijk de verhoging gezien van mijn 350 mbps / 30 mbps naar 477/104 maar begrijp niet goed waarom de Uploadspeed precies gecapped staat op 105.

Bij MyProximus op mijn producten heb ik ; 

als ik daar op klik kom ik op het volgende scherm : 

Rechtsboven zie ik wel nog altijd een max upload snelheid van 50 mb/s (wat niet overeenkomt met de 105) moet dit nog vernieuwd worden of heeft dit geen effect?

Graag zou ik een gelijkaardige uploadsnelheid behalen als de download.

Groeten

 

Gezien er hier nog geen antwoord op is gekomen van een proximus medewerker had ik graag nog het volgende probleem ook aangekaart.

Met de behaalde snelheid van 477 Mbps behaal ik maar een downloadsnelheid van 5 MB wat in werkelijkheid tegen de 50 MB zou moeten zijn, wat zou hier de oorzaak van zijn? 

Mega fiber word namelijk geadverteerd voor het downloaden van een 4K film (19GB) binnen de 5 minuten en 20 seconden wat bij mij dus zou neerkomen op 63 minuten ? 

Dat probleem heb ik wel niet, op Steam bv download ik altijd aan 58MB/s. Upload lijkt wel hardcapped op 105mbit though, getest op verschillende manieren maar geraak nooit hoger.

maar is je http://speedtest.net wel in orde dan of ook niet ? (rechtstreeks gemeten op de bbox met utp kabel, niet via wifi en geen andere toestellen die downloaden/uploaden ondertussen.

Dat probleem heb ik wel niet, op Steam bv download ik altijd aan 58MB/s. Upload lijkt wel hardcapped op 105mbit though, getest op verschillende manieren maar geraak nooit hoger.

Heb het downloadprobleem opgelost, lag aan de drivers en netwerk instellingen. Heb nu mooi rond de 50-60 MB downloadsnelheid per seconde zoals geadverteerd staat.

De uploadsnelheid blijft echter wel een probleem.

Stel mijzelf ook de vraag wat er zou gebeuren indien ik mijn abonnement verhoog naar Ultra Fiber waar er opnieuw een stijging is in de uploadsnelheid van 500mbps naar 1Gbps want zoals ik zei merkte ik wel een verhoging van 30 Mbps naar 105 Mbps toen ik ben overgeschakeld naar Mega fiber.

Kan iemand van proximus hier op reageren want zoals Dockside ook meld vermoed ik ten sterkste dat de uploadsnelheid Gecapped staat wat opzich geen probleem is maar dan moet het wel op 500 mbps zijn en niet 105! 

Alle testen zijn uitgevoerd via internetkabel waar er geen andere toestellen aangesloten zijn alsook niet op de wifi.


 

Dat probleem heb ik wel niet, op Steam bv download ik altijd aan 58MB/s. Upload lijkt wel hardcapped op 105mbit though, getest op verschillende manieren maar geraak nooit hoger.

Heb het downloadprobleem opgelost, lag aan de drivers en netwerk instellingen. Heb nu mooi rond de 50-60 MB downloadsnelheid per seconde zoals geadverteerd staat.

De uploadsnelheid blijft echter wel een probleem.

Stel mijzelf ook de vraag wat er zou gebeuren indien ik mijn abonnement verhoog naar Ultra Fiber waar er opnieuw een stijging is in de uploadsnelheid van 500mbps naar 1Gbps want zoals ik zei merkte ik wel een verhoging van 30 Mbps naar 105 Mbps toen ik ben overgeschakeld naar Mega fiber.

Kan iemand van proximus hier op reageren want zoals Dockside ook meld vermoed ik ten sterkste dat de uploadsnelheid Gecapped staat wat opzich geen probleem is maar dan moet het wel op 500 mbps zijn en niet 105! 

Alle testen zijn uitgevoerd via internetkabel waar er geen andere toestellen aangesloten zijn alsook niet op de wifi.


 

Hmm, hopelijk meer geluk volgende week met het verkrijgen van een response.. zou ik ook zo mijn factuur kunnen uitstellen ? (: 

Dat kan je altijd proberen maar mss wordt je internetsnelheid nog merkelijk lager dan ;-) 

Dat probleem heb ik wel niet, op Steam bv download ik altijd aan 58MB/s. Upload lijkt wel hardcapped op 105mbit though, getest op verschillende manieren maar geraak nooit hoger.

Heb het downloadprobleem opgelost, lag aan de drivers en netwerk instellingen. Heb nu mooi rond de 50-60 MB downloadsnelheid per seconde zoals geadverteerd staat.

De uploadsnelheid blijft echter wel een probleem.

Stel mijzelf ook de vraag wat er zou gebeuren indien ik mijn abonnement verhoog naar Ultra Fiber waar er opnieuw een stijging is in de uploadsnelheid van 500mbps naar 1Gbps want zoals ik zei merkte ik wel een verhoging van 30 Mbps naar 105 Mbps toen ik ben overgeschakeld naar Mega fiber.

Kan iemand van proximus hier op reageren want zoals Dockside ook meld vermoed ik ten sterkste dat de uploadsnelheid Gecapped staat wat opzich geen probleem is maar dan moet het wel op 500 mbps zijn en niet 105! 

Alle testen zijn uitgevoerd via internetkabel waar er geen andere toestellen aangesloten zijn alsook niet op de wifi.


 

Hmm, hopelijk meer geluk volgende week met het verkrijgen van een response.. zou ik ook zo mijn factuur kunnen uitstellen ? (: 

 

Reageer