Beantwoord

Firmware update Proximus PLC adapter V2

  • 28 October 2017
  • 9 reacties
  • 2351 Bekeken

Hallo

We zijn naar het buitenland verhuisd en gebruiken hier de proximus plc adapters die ik destijds in Belgie kocht.

Nu wou ik de firmware (versie: 2.1.0 (2014-11-12)) updaten, maar hoe kan ik dit doen?

Bij mijn weten is dit een Devolo 1200+ toestel, kan ik de devolo firmware gebruiken of niet?
icon

Beste antwoord door familievandesype 28 October 2017, 21:24

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Met behulp van de Devolo Cockpit software kan je kijken voor firmware upgrades. Hier kan je het programma downloaden: https://www.devolo.be/service/downloads/download-detail/devolo-cockpit/ Maar Devolo heeft speciaal voor Proximus een PLC adapter gecreëerd met aangepaste firmware, met als type MT2679. De firmware die er momenteel opstaat is 2.2.2.02-3.
maar kan je dan wel via de cockpit de prox software er op zetten als er een update uitkomt?

met als type MT2679. De firmware die er momenteel opstaat is 2.2.2.02-3.

is dit van deze met 1 of 3 ledjes vooraan?
Reputatie 6
Badge +3
Zelf de firmware downloaden voor de dLAN 1200+ van de Devolo website versie 2.4.0.01.3 houdt zeker een risico in om deze te plaatsen op de Proximus OEM type MT2679 en aangezien de 1200+ in de winkels nog meer dan 100 EUR kost is de kans heel klein dat dit een exacte kopie is. Wanneer je gaat kijken op de OEM website (voor de speciaal gemaakte PLC adapters voor internet providers,telecomprovides) dan zijn er 2 modellen die je terugvindt namelijk : https://www.devolo.co.uk/operator-solutions/products/powerline-plc/ namelijk plc 1200+ en 550 duo maar elke klant kan dit aanpassen. Ik denk dat Proximus een aangepast versie gevraagd heeft.
Cockpit software is hier veiliger voor deze zoekt exact de firmware op voor het type dat het detecteert. De MT2679 heeft 1 LED.
Reputatie 2
Badge
Zelf de firmware downloaden voor de dLAN 1200+ van de Devolo website versie 2.4.0.01.3 houdt zeker een risico in om deze te plaatsen op de Proximus OEM type MT2679 en aangezien de 1200+ in de winkels nog meer dan 100 EUR kost is de kans heel klein dat dit een exacte kopie is. Wanneer je gaat kijken op de OEM website (voor de speciaal gemaakte PLC adapters voor internet providers,telecomprovides) dan zijn er 2 modellen die je terugvindt namelijk : https://www.devolo.co.uk/operator-solutions/products/powerline-plc/ namelijk plc 1200+ en 550 duo maar elke klant kan dit aanpassen. Ik denk dat Proximus een aangepast versie gevraagd heeft.
Cockpit software is hier veiliger voor deze zoekt exact de firmware op voor het type dat het detecteert. De MT2679 heeft 1 LED.


Kan je, aangezien de adapters van proximus ook devolo zijn, deze combineren met een bestaande devolo installatie? En is de proximus wifi extender dan dezelfde als de 1200+ ac van devolo?
Het zelfde uitgnomen dat de wifi extender een ingebouwd access point meer heeft.
Reputatie 2
Badge
Een ingebouwd accesspoint meer?
plc adapter wifi extender zegt het eigenlijk zelf dat hij naast een adapter ook wifi uitzend (access point)
een gewone wifi extender ontvangt zijn wifi signaal draadloos en zendt weer draadloos uit terwijl de PLC wifi extender zijn signaal over de netstroom ontvangt en weer draadloos uitzendt.
Reputatie 2
Badge
Net zoals mijn devolo dlan 1200+ wifi AC dus. Maar de kit van proximus is wel de helft goedkoper.. Dus blijft de vraag waar het verschil dan in zit.
ik ken de exacte specificaties niet van deze die prox verkoopt en heb er ook geen ervaring meer mee, ik heb de mijne buitengesmeten daar ik er te veel onderbrekingen mee kreeg op de decoder, dit wil natuurlijk ook niet zeggen dat iedereen daar natuurlijk problemen mee heeft.

Dus best wachten tot iemand anders de juiste specificaties kan doorgeven van deze van Proximus of in afwachting kun je ook eens de vraag stellen op het bevreind userbase.be/forum.
De specificaties van deze van devolo kun je wel op de site van devolo vinden.

Reageer