Skip to main content

Hallo,

ik heb even een vraag. Wij kregen een email waarin staat dat wij contact moeten opnemen om fiber bij ons thuis te laten installeren.

nu zegt men als we dit niet doen dat onze kabel wordt gedeactiveerd en wij dus niets meer hebben.

is dit verplicht?

wij vragen niet om fiber te hebben en als zeker niet in een fiber pack want volgens mijn man zijn deze packs ook duurder dus vindt ik het erg dat dit ons verplicht wordt

@Janasoens  alles wordt omgezet naar fiber omdat de oude kabels verwijderd worden en niet meer gebruikt omdat dit een oude optie is om nog verder te gebruiken, fiber is in theorie en meestal in de praktijk ook stabieler en wordt de nieuwe optie in België.

de kabel operators gaan ook over op fiber, iedereen wordt dus vroeg of laat op fiber gezet.


@Janasoens Is dit van Proximus zelf dat je deze mail kreeg of van Fiberklaar?

Het is wel zo dat je uiteraard niet kunt verplicht worden om fiber te laten binnen brengen.
Je kan wel de vooraanleg laten gebeuren die trouwens nu nog altijd gratis is en zonder je verplicht bent om over te schakelen naar fiber, zo ben je dan voorbereid op later indien in je regio overal fiber aangelegd werd, waarbij de koperlijn VDSL aansluitingen na ± 5jaar zullen uit dienst worden gezet. Dus zelf al heb je de fiber laten binnen brengen dan kan je gerust nog een tijd met je VDSL over koper verder werken.


@Janasoens 

het klopt wat hier over geschreven wordt: fiber is de technologie van de toekomst  (minder storingen, meer stabiliteit en snelheid), voor alle telecomoperatoren… 

Het kopenetwerk wordt afgebouwd.  Klanten worden ruim op tijd gevraagd contact op te nemen met de uitvoerende diensten.

Als je je adresgegevens in je profiel invult kunnen we nagaan over welk tijdspanne we ongeveer praten.

als fiber eenmaal volledig in je straat is geïnstalleerd wordt het kopernetwerk afgesloten: je hebt dan de keuze kunnen maken: overstappen op fiber of overstappen naar een andere operator van je keuze.

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

groeten,

Tina


Reageer