Skip to main content

Volgens de website is op mijn adres fiber zowel beschikbaar als niet beschikbaar.

Schrödinger fiberklaar


Ik woon op het gelijkvloers van een appartement dat deel uitmaakt van een vereniging van mede-eigenaars.  Enige tijd geleden werd hier fiber aangelegd tot in de garages onder de appartementen.
Hoe de kabel gaat binnenkomen zorgt al enige tijd voor wrevel onder de bewoners maar aangezien ik op een gelijkvloers woon is er voor mij geen probleem en kan de kabel op eenvoudige wijze getrokken worden.  Het gat is geboord en de trekveer ligt letterlijk klaar vanaf de fiberkastjes tot in de kast waar de aansluiting zou moeten komen.

De syndicus heeft de dienst fiber laten verstaan dat hij goedkeuring geeft voor een installatie langs deze weg. Ik heb dit ook zelf nog eens per mail herhaald, zonder antwoord of enige andere reactie.

Nu kan ik het Proximus niet uitleggen dat we zover staan.  Het ene moment is op ons adres fiber niet beschikbaar, het andere moment wel maar is de dienst fiber nog niet op de hoogte van een goedkeuring.

Zo zijn we al enige tijd bezig met telefoneren en chatten op de helpdesk, zonder resultaat.

Ik hoop langs deze weg een medewerker van Proximus te vinden die dit eens ter harte wil nemen en werkelijk naar een oplossing wil zoeken om mij eindelijk aan een fiber installatie te kunnen helpen.

Hopelijk hoor ik van u … tot snel ?
 

@Kribie In afwachting van een reactie van een PX moderator:

Mss kan je hier ook eens kijken waar het beschikbaar is of wordt:

Ik weet niet via welke link of weg je gezocht hebt zoals je aangegeven hebt in je screenshot?


@Martin  élke link op de website van Proximus aangaande fiber, mijn locatie of de eventuele beschikbaarheid ervan brengt me naar één van boven getoonde screenshots 


@Kribie PX forummedewerkers komen pas maandag terug langs hier en omdat zij dit verder zouden kunnen onderzoeken en je meer informatie kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden indien je dit nodig/nuttig acht. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


Ik heb mijn profiel vervolledigd.  Bedankt voor de info @Martin 


@Kribie 

ik heb gekeken naar onze info voor het opgegeven adres: er is blijkbaar nog geen eindovereenkomst (goedkeuring) tussen syndicus en Fiberklaar voor de uitwerking? 

Syndicus kan dus best opnieuw contact opnemen met Fiberklaar… want er is iets fout gelopen 

vriendelijke groeten

Tina


@tina.b

De syndicus heeft op 19 juni zijn goedkeuring doorgemaild aan fiber@bipt.be

Onze syndicus is imove pascal.durant@imove.be


Het is dus op deze manier dat ik steeds in cirkels lijk te communiceren.  Ik zou dit zo graag doorprikken…

 

Edit: heb net bericht gekregen van Fiberklaar op de vraag of zij goedkeuring van de syndicus hebben ontvangen

 


 


Voor grote steden is inderdaad Proximus zelf 

ibpt | Dataportaal - FTTH glasvezelkaart (bipt-data.be)


@M_016  hebt U mijn originele post gelezen ?
Wie de kabel legt is niet mijn bezorgdheid.  Wél DAT hij er ligt maar ik niet aangesloten kan worden.

Ik vat het terug even samen. 

De kabel werd gelegd tot in de garages onder de appartementen.
De trekveer ligt klaar voor toegang tot het aansluitpunt.

De syndicus heeft zijn goedkeuring gegeven via fiber@bipt.be.

Ik krijg dit niet uitgelegd aan Proximus maar wil graag op fiber overschakelen.


@Kribie 

In Antwerpen valt de installatie in het publieke domein en het privé domein onder de verantwoordelijkheid van Proximus

=

a)

enkel Proximus kan u helpen (maar is geenzins verplicht u aan te sluiten vermits noch Proximus noch een andere operator een wettelijke universele dienstverplichting heeft sinds 2013)

b)

ik zie niet in wat het BIPT hiermee te maken zou kunnen hebben t.t.z. in interactie met de syndicus hierover zou zijn , geweest zijn of zou moeten gaan

c)

het is niet omdat fiber aanwezig is in het publieke domein of omdat de installatie ervan bezig is dat u effectief vandaag reeds zou kunnen aangesloten worden en uw aansluiting onmiddellijk operationeel zou kunnen gemaakt worden

 

 

 


@M_016

A)

Enkel Proximus kan helpen maar zij begrijpen mij situatie niet helemaal.  Er is zelfs ooit een team van Unit-T ter plaatse geweest voor activatie maar toen kon de kabel nog niet tot in de woonst getrokken worden. Dit kan nu wél.

 

B)

De helpdesk (Ilyas) stuurde me deze richting uit.

 

C)

De ene keer kan het wél op dit adres, maar is er nog geen goedkeuring, een andere keer is het niet mogelijk op dit adres … welke is het nu… je kan toch niet “een beetje zwanger zijn” ? Het is het ene, of het andere…

 

Mag ik vragen van ipv gewoon te lezen en gewoon te reageren ook daadwerkelijk eens uit te gaan zoeken WAT het probleem juist is met dit adres ??
Volgens het antwoord van @tina.b ligt het probleem bij de goedkeuring van de syndicus en stuurt me naar Fiberklaar.  Zij hebben niets met de installaties te maken volgens hen én volgens U.  Waar kan ik dan terecht ??


Enkel een Proximus moderator zoals @tina.b kan u verder helpen: aansluitbaar op fiber:  ja/neen & indien ja eventueel tegen wanneer (eventueel na overleg met een technische backend)

&

Home - Unit-T

Voor zover mij bekend maakt Proximus geen gebruik van Unit_T 

&

Indien er effectief een mogelijkheid tot aansluiting is en ook een een akkoord van de algemene vergadering van de medeeigenaars (“akkoord syndicus”)  dienaangaande kan een Proximus moderator deze info zeker doorgeven aan de betrokken technische dienst voor een oplossing

 

Succes


@tina.b  leest u ook even het bovenstaande aub ?

  • fiberklaar heeft de werken niet uitgevoerd
  • enkel Proximus kan mij helpen (mss zelfs U, Tina, asjeblieft ?)
  • een akkoord van de syndicus werd gegeven op 19/6

@Kribie 

ik heb je berichten doorgestuurd naar onze dienst Fiber met vraag om na te kijken en oplossing te bieden.

Nu even afwachten wat ze zeggen.

Excuses voor de verwarring.

Groeten,

Tina


@tina.b  Alweer 12 dagen geleden … Hebt U al enige informatie ?


@Kribie

collega’s zouden contact opnemen met de syndicus om uit te klaren waar hij precies akkoord voor had gegeven:

fiber op zich of ook toestemming over de manier van aansluiting en de werken errond, dat was helemaal niet duidelijk.

ik informeer naar een update.

groeten

Tina


@tina.b 
Syndicus heeft me net laten weten dat hij nog steeds geen contact heeft gehad met één of andere dienst van Proximus. Erg frustrerend allemaal 

Hier een kopie van de mails van de goedkeuring van plaatsing

 


@Kribie 

dank voor info

is onmiddellijk doorgestuurd naar fiber collega’s :-)


@tina.b

bedankt voor uw pb, ik wil u nog 2 foto’s sturen maar het wil niet lukken daar, daarom hier even

 hier ziet u de kastjes voor het aansluiten van het hele gebouw

u ziet, de kabel is dus reeds aanwezig

 en hier ziet u waar de kabel vanaf de kastjes naar mijn woonst, naar de modem dus, zou moeten lopen

u ziet het gat, 40 cm erboven is mijn kast, waar de modem komt.

u ziet de trekveer zelfs al klaar zitten

 

dit is de situatie waar de syndicus mee akkoord gaat


@Kribie 

foto’s zijn gekopieerd en naar de fiber collega’s doorgestuurd

op hoop van zegen…

groeten

Tina


​​​​​​@tina.b 

Beste Tina,

Ik wil je bedanken voor de tijd en moeite die je voor me had.

Deze morgen heeft men me opgebeld om het probleem met me verder te bespreken en ik heb nu een contact waar ik zeker mee verder kan.  Hij zei me dat dit via jou kwam dus hartelijk bedankt !

Met nog een vriendelijke groet laat ik je deze topic afsluiten en we duimen maar voor een vlotte verderzetting van het fiberprobleem.

Dag Tina ! 😘

Kris