Vraag

Fiber modem auth lampje brandt niet

  • 15 April 2024
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Na weekje vakantie thuis gekomen met vaststelling dat er geen internet connectie,  geen TV,  geen telefoon meer is. Ik had al gemerkt dat zonnepanelen-mail een paar dagen geen opbrengst meer meldde. Op internetbox knippert broadband en telefoon led voortdurend blauw. Op fibermodem wel led lampje op power, link en ge1, GEEN led lampje op auth. Alles al eens op en af gezet met lange pauze zonder stekker. Proximus zegt dat er geen fysieke link meer is en komt langs. Geen enkele bijkomende vraag werd er gesteld. Buren hebben geen Proximus problemen. Duid led LINK niet op wel aanwezige fysieke laag ? Heeft de fiber-modem ook een factory reset ? Komt de auth van de internetbox of van Proximus ? Wat betekent het AUTH ledje feitelijk ?

 

met dank

cberch


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@cberch 

niet leuk zo thuiskomen … 

 

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

 

we willen dit graag laten nakijken: vul je je gegevens aan?

groeten

Tina

Dag Tina,

 

Profiel aangevuld.

 

mvg

 

Dag Tina,

Ben je er nog ? Je ging dit laten nakijken ?

 

Ondertussen is er een onderaannemer langs geweest die heeft gedaan wat ik al had gedaan, alle toestellen eens op en af gezet. Hij heeft extra 4g data aangevraagd. De fiber-lasser gaat bellen. We wachten n. Gelukkig werkt de facturatie-dienst zonder problemen. De facturen komen nog wel binnen. 22 jaar met koper, geen enkel probleem. Zes maanden met fiber en alles ligt plat. Proximus heeft niet genoeg mensen in huis om fiber problemen op te lossen. Bellen ze jou voor fiber aansluiting … denk tweemaal na. De snelheid heb je prive niet nodig … zijn er problemen … hou rekening met weken zonder internet.

 

mvg

 

 

Reageer