Vraag

Fiber internet traag

  • 22 December 2021
  • 8 reacties
  • 613 Bekeken

Ik betaal voor Flex S Fiber maar ik haal maar een normale (en soms trage) internetverbinding. 

Ik ben momenteel ontevreden en hoop dat dit kan verbeteren. 

 


8 reacties

je zou al eens kunnen proberen door je toestellen te herstarten zoals beschreven in de volgorde hier 

→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

en dan de speedtest opnieuw doen → Speedtest Custom - Test your internet speeds  via een pc/laptop verbonden met netwerkkabel direct aan de bbox 

TBI: 

  1. Sluit met een netwerkkabel (minstens Cat 5e) (of een nieuwe ethernetkabel) een laptop aan op je b-box.
  2. Meet je snelheid via https://pxs.speedtestcustom.com/. Noteer de verkregen downloadsnelheid.
  3. Koppel de netwerk- of ethernetkabel los, verbind je computer met wifi en meet opnieuw de snelheid via https://pxs.speedtestcustom.com/.
Reputatie 5
Badge +2

@Axera Zou u uw forum profiel kunnen aanvullen met uw klantengegevens zodat we uw lijn kunnen nakijken en kunnen kijken welke internetsnelheid er mogelijk is bij u.

@Michael V ik heb mijn klantennummer toegevoegd in mijn profiel is dat voldoende? thx voor snelle reactie btw

Reputatie 5
Badge +2

je zou al eens kunnen proberen door je toestellen te herstarten zoals beschreven in de volgorde hier 

→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

en dan de speedtest opnieuw doen → Speedtest Custom - Test your internet speeds  via een pc/laptop verbonden met netwerkkabel direct aan de bbox 

TBI: 

  1. Sluit met een netwerkkabel (minstens Cat 5e) (of een nieuwe ethernetkabel) een laptop aan op je b-box.
  2. Meet je snelheid via https://pxs.speedtestcustom.com/. Noteer de verkregen downloadsnelheid.
  3. Koppel de netwerk- of ethernetkabel los, verbind je computer met wifi en meet opnieuw de snelheid via https://pxs.speedtestcustom.com/.

@Axera Zou je een speedtest op deze manier kunnen doen? 

Ik betaal voor Flex S Fiber maar ik haal maar een normale (en soms trage) internetverbinding. 

Ik ben momenteel ontevreden en hoop dat dit kan verbeteren. 

 

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Proximus stelt teleur de laatste tijd: prijzen omhoog en kwaliteit zo laag als mijn wifi-snelheid. Nochtans werd met fiber ‘supersnel’ internet beloofd.

@TrageWifi 

Omdat de PX moderatoren dit zouden kunnen verder onderzoeken om u te kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze maandag de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of nodig acht.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

@TrageWifi 
Heb je de raadgevingen van @Martin en @Michael V hierboven wel al eens geprobeerd?
Het gebeurt dikwijls dat eens alles is opgelost (bijv. na een herstart) dat er geen follow-up meer gegeven wordt (en evnmin een dankuwel 😏).
Hierboven was er ook geen reactie meer en bijgevolg is de kans zeer groot dat de snelheid terug is zoals verwacht.

Reputatie 6
Badge +2

Ik betaal voor Flex S Fiber maar ik haal maar een normale (en soms trage) internetverbinding. 

Ik ben momenteel ontevreden en hoop dat dit kan verbeteren.

 

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Proximus stelt teleur de laatste tijd: prijzen omhoog en kwaliteit zo laag als mijn wifi-snelheid. Nochtans werd met fiber ‘supersnel’ internet beloofd.

 

Je quote hier een post van 2 jaar oud, en je hebt “exact hetzelfde probleem” 🤣

 

Als je hier hulp wilt voor jouw “probleem”, dan is het wel nodig om meer details te geven:

  • welke aansluiting heb je (VDSL2 of Fiber)
  • welke modem (b-box3, Internetbox)
  • welk abonnement
  • met/zonder TV
  • eigen router? hoe aangesloten?

Last but not least (buiten het gezaag over de prijs): wat is exact jouw probleem

Dan kunnen we proberen om jou te helpen.

Reageer