Vraag

Fiber installatie: wachten op godot


Ik ben verhuisd en moet noodgedwongen overstappen naar Fiber.

 

Aanvraag gedaan online, tot drie keer toe want nooit iets van formeel gevolg gezien/gehoord, alvorens ik iet of wat van communicatie ontving (twee weken later). Bleek dan dat mijn voorgaande aanvragen telkens geannuleerd werden.

 

Ik krijg na 5 uitgaande telefoons over een periode van 3 weken, en eindeloos geping-pong van dienst naar dienst te horen dat ik bij het contractvoorstel, dat nog eens een week later komt dat ik nog geen afspraak kan maken met een installateur. “U zal binnen de 48u gecontacteerd worden om een afspraak in te plannen”. Een week verder, nog eens aangedurfd om voor een 6e keer te bellen. Ik krijg na een half uur wachten te horen dat het “erg druk is voor fiber momenteel”.

 

Ik moet nog twee dagen wachten en dan word ik zéker gecontacteerd. Zelfde verhaal. Hoe lang ik dan ga moeten wachten op een installateur wanneer ik een afspraak ga kunnen inplannen? “Dat kan tot 3 weken zijn, mijnheer”.

 

Het feit dat mijn  partner niet meer van thuis kan werken omdat haar karrenvracht aan mobiele data er al door is door te hotspotten maakt niet veel uit. “Wij kunnen u daarmee niet helpen”.

 

Wat klaarheid aub


38 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @BertKahn kun je in het klantprofiel de gegevens aanvullen, voor nazicht? Alvast bedankt, Heidi

Dag @BertKahn kun je in het klantprofiel de gegevens aanvullen, voor nazicht? Alvast bedankt, Heidi

Aangepast

 

Inmiddels opnieuw met drie mensen contact gehad, die me allemaal gingen terugbellen, maar nog niks gehoord. Uiteindelijk hebben ze dan een ticketje gemaakt, en zo moet ik weer 72u wachten.

 

Het is echt om te lachen, mijn vriendin kan niet van thuis werken, en moet nu elke dag 2,5u rijden omdat de interne systemen van Proximus van alles een probleem maken.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @BertKahn in onze planning staat de afspraak op maandag 20/03/2023 in de namiddag. Dat is tussen 12:30u en 16:30u, onze technieker belt je ongeveer een half uur op voorhand.

Dag @BertKahn in onze planning staat de afspraak op maandag 20/03/2023 in de namiddag. Dat is tussen 12:30u en 16:30u, onze technieker belt je ongeveer een half uur op voorhand.

Zou leuk zijn. Kan ik dat ergens bevestigd zien? Ik zie niets via app/mail/sms. Mail gekregen, bedankt voor de hulp. Dit blijkt het kanaal om dingen gedaan te krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

@BertKahn  Je zou hiervoor een mail gehad hebben op 15/3 . We zien dat deze mail  nog niet geopend is. Mogelijks zit deze in je spam box

Mail ontvangen. Ik dacht ‘leuk, is eindelijk geregeld, afspraak nu maandag’.

Vrijdagmiddag, paar uur geleden krijg ik uit het niets een mail dat mijn afspraak is verplaatst naar 17 april ipv 20 maart. Excuseer? Ik moet nu een maand langer wachten, terwijl ik inmiddels al 5 weken zonder internet zit?

 

Ik bel de helpdesk, eerste keer wordt er gewoon neergelegd bij doorschakeling. Tweede keer helpt iemand me verder, na veel trekken en sleuren: “Dispatch belt u binnen tien minuten, ik beloof het maar ik mag u niet rechtstreeks doorschakelen”

 

Krijg effectief 10’ later inkomende oproep van proximus, ik was ah wachten en klaar om op te nemen. Ik wil na nog geen seconde opnemen, maar er wordt al dichtgelegd? WAT? Operator kan nu lekker afvinken dat ik iet opgenomen heb als heeft die nog geen halve seconde gebeld.

 

Nog eens tien min later, en ik word gebeld door een andere medewerker die niet voor de dispatch werkt, maar die moet natuurlijk de dispatch te pakken krijgen want die kan zelf niets doen.

 

En zo blijven we bezig. Word ik teruggebeld? 99% zeker van niet.

 

Het is echt degoutant, dit is toch niet meer serieus te nemen? Beetje de zwarte piet doorgeven en ik tijdens de werkuren alles samen al meer dan 5u verloren in even veel weken.

Reputatie 7
Badge +3

@BertKahn 

Excuses

we nemen contact op met de betrokken uitvoerende dienst voor meer hulp en uitleg

Groeten

Tina

Beste,

 

Ik kreeg zaterdag alsnog te horen dat ik maandag dan toch een afpsraak had. 

Mijn vriendin werkte vandaag van thuis (via mijn gsm, want geen wi-fi, op zich al een heel probleem), en ik kreeg doodleuk weer een ander bericht een uur of 3 geleden dat het toch niet vandaag zal zijn maar 13 april.

Het is echt crimineel hoe jullie mensen behandelen. Als er deze week geen technieker langkomt trek ik naar testaankoop, de ombudsman en doe ik al het nodige om er een formele kermis van te maken. Wij zijn een koppel die geen 9-5 job hebben en ons in 10,000 bochten moeten wringen om thuis te zijn na een dikke maand zagen, en dan nog gaat de afspraak niet door.

 

Dat jullie dispatching systeem niet is afgestemd is op de eigenlijke planning is jullie probleem. Afspraak maken in de app? Werkt niet (verder uitgebreid becommentarieert door anderen online), in myproximus online op pc? Werkt evenmin.

 

Het consistent doorspelen van de zwarte piet onder jullie werknemers tart alle verbeelding en is gewoon weerzinwekkend.

Ik eis een doeltreffend antwoord voor 16h.

Reputatie 7
Badge +3

@BertKahn 

:-(

ik begrijp je reactie

de boodschap is bezorgd bij dispatch

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +1

Hoe werkt dit eigenlijk. Morgen wordt in onze straat door fiberklaar de kabel gelegd. Werken zouden op 24 maart klaar zijn. Hoe gaat dit nu verder. Heb al een tijdje geleden aangegeven bij PX dat ik interesse heb voor fiber. Woon wel op een appartement. Hoe gaat dit nu verder 🤔🤗

@Antoon1 Ondertussen kun je hier ook al wat lezen over de aanpak van fiberklaar

→ Aanpak - Fiberklaar

ook nog :

 - Zo leggen wij een bliksemsnel en stabiel fibernetwerk aan (fiberklaar.be)

 - Kies voor fiber in je appartementsgebouw: klaar in 5 stappen - Fiberklaar

 -  Hoe verloopt de installatie van glasvezel? | Proximus  

 - Proximus Fiber installatie in uw appartement - YouTube

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

ik kan je vraag voor aansluiting fiber doorgeven aan mijn collega’s, zodat ze je contacteren en de opvolging doen?

groeten

Tina

Vandaag ook te horen gekregen dat ik al €60 buiten bundel zit met mijn werk SIM omdat mijn vriendin mijn Proximus sim gebruikt om mee van thuis te werken. Ik kan het nu gaan uitleggen aan mijn leidinggevende, heel tof, want ik veranderde nog niet lang geleden van job.

 

Jullie beseffen niet wat voor schade jullie gezwalp aanricht.

 

Nog steeds niets gehoord, nog steeds niet geholpen, app werkt nog steeds maar half.

 

Het wordt alleen maar beter. Klacht inmiddels wel naar Test-aankoop. Ombudsman is voor vanmiddag.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

ik kan je vraag voor aansluiting fiber doorgeven aan mijn collega’s, zodat ze je contacteren en de opvolging doen?

groeten

Tina

@tina.b Dat zou super zijn. Maar volgens mij ben ik al een keer gebeld van zodra er fiber in de straat ligt dat ze met mij contact opnemen. Maar geef het nogmaals door kan nooit geen kwaad. Alvast bedankt 😉👍

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

ok, formulier ingevuld voor Fiberklaar

het is nu aan hen om je verder te contacteren.

Succes!

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@BertKahn  Je zou hiervoor een mail gehad hebben op 15/3 . We zien dat deze mail  nog niet geopend is. Mogelijks zit deze in je spam box

@Luc.M Graag verduidelijking A.U.B. Het lijkt alsof Proximus kan zien wat we doen met mails naar ons verstuurd. Als jij kan zien dat deze niet is geopend is er toch iets verkeerd met de privacy met mails van Proximus verstuurd naar  de klant. Gewoon een vraag daar er sinds een 2 tal weken problemen zijn met de Proximus mail servers, er mails verdwijnen , veel te laat toekomen  , mappen verdwijnen in de Proximus mail App alsook in de webmailwebsite van Proximus enz.

Sorry dat ik deze vraag hier stel , maar ik wil weten wat hier gaande is . Kan Proximus zomaar onze mails consulteren?  En controleren?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 

het gaat hier om mail door proximus zelf verzonden, dus de inhoud kennen we… 

We registreren enkel dat mail door klant is ontvangen en al dan niet geopend. Meer niet.

groeten

Tina

 

Reputatie 6
Badge +2

Nee. Geen paniek ...

Een afzender van een mailbericht kan aangeven om een ontvangstbevestiging te krijgen:

1) van zodra een mail werd ontvangen.

2) van zodra een mail werd geopend.

Jouw mail cliënt stuurt dan zo'n ontvangstbericht terug naar de afzender.

 

Een PX medewerker kan niet zomaar in je Inbox inbreken om te zien welke mails nog niet gelezen zijn ..

 

Bijvoorbeeld voor outlook → Leesbevestigingen en ontvangstbevestigingen toevoegen en aanvragen - Microsoft Ondersteuning

Reputatie 7
Badge +3

 

Luc.M schreef:

@BertKahn  Je zou hiervoor een mail gehad hebben op 15/3 . We zien dat deze mail  nog niet geopend is. Mogelijks zit deze in je spam box

Bedankt voor de verduidelijking @tina.b 

 

 

Nee. Geen paniek ...

Een afzender van een mailbericht kan aangeven om een ontvangstbevestiging te krijgen:

1) van zodra een mail werd ontvangen.

2) van zodra een mail werd geopend.

Jouw mail cliënt stuurt dan zo'n ontvangstbericht terug naar de afzender.

 

Een PX medewerker kan niet zomaar in je Inbox inbreken om te zien welke mails nog niet gelezen zijn ..

 

@philippe_d @Martin  Bij mij staat  het selectievakje “Ontvangstbevestiging aanvragen in Outlook  aangevinkt” , ik krijg echter geen ontvangst bevestiging bij versturen van een mail via mijn Proximus email .  Wel als ik via mijn Gmail iets verstuur.

Dit is al enkele jaren dat ik geen ontvangstbevestiging meer krijg van een mail verstuurd via Proximus email. @philippe_d @Martin  (misschien dat  jullie zelfs eens willen testen of er een ontvangstbevestiging word teruggestuurd/afgeleverd .En het resultaat hier laten weten , bedankt)

Daarom dat ik verbaasd was en nog ben dat Proximus dit wel kan zie of iemand een mail heeft ontvangen die zij hebben verstuurd.

Ik als  klant kan dit niet zien daar ik nooit een ontvangst bevestiging krijg bij e-mails verstuurd via een Proximus email adres ( ooit werd mij eens gezegd door een Proximus medewerker dat deze functie niet meer werd ondersteund door Proximus in hun email configuratie.)

ik heb de test nog eens gedaan door vanuit proximus mail  een mail te versturen met een vraag om “ontvangstbevestiging” en een “leesbevestiging”

ik kreeg wel al een leesbevestiging terug, maar nog geen ontvangstbevestiging, moest die toch nog binnenkomen laat ik het weten. 

Reputatie 7
Badge +3

ik heb de test nog eens gedaan door vanuit proximus mail  een mail te versturen met een vraag om “ontvangstbevestiging” en een “leesbevestiging”

ik kreeg wel al een leesbevestiging terug, maar nog geen ontvangstbevestiging, moest die toch nog binnenkomen laat ik het weten. 

@Martin Heb je ondertussen een ontvangstbevestiging  ontvangen?

@Pat52  Neen nog altijd niet, dus vermoed ik dat dit inderdaad niet werkt?

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52  Neen nog altijd niet, dus vermoed ik dat dit inderdaad niet werkt?

Ok @Martin bedankt voor de bevestiging. 

Hopelijk kijkt iemand van Proximus dit even na , waarom dit is uitgeschakeld voor de klanten die gebruik maken van Proximus Mail.

Als het wel kan voor Proximus medewerkers waarom niet voor de klant (vandaar mijn verbaasde reactie op het bericht van @Luc.M dat hij kon zien dat de mail nog niet was geopend/ontvangen)

Luc.M schreef:@BertKahn  Je zou hiervoor een mail gehad hebben op 15/3 . We zien dat deze mail  nog niet geopend is. Mogelijks zit deze in je spam box

@Pat52  Neen nog altijd niet, dus vermoed ik dat dit inderdaad niet werkt?

Ok @Martin bedankt voor de bevestiging. 

Hopelijk kijkt iemand van Proximus dit even na , waarom dit is uitgeschakeld voor de klanten die gebruik maken van Proximus Mail.

Als het wel kan voor Proximus medewerkers waarom niet voor de klant (vandaar mijn verbaasde reactie op het bericht van @Luc.M dat hij kon zien dat de mail nog niet was geopend/ontvangen)

Luc.M schreef:@BertKahn  Je zou hiervoor een mail gehad hebben op 15/3 . We zien dat deze mail  nog niet geopend is. Mogelijks zit deze in je spam box

Maar als Luc.M schrijft “ we zien dat deze nog niet geopend is “ bedoelt hij volgens mij toch dat er geen leesbevestiging binnengekomen is bij PX. 

Reageer