Vraag

Fiber Gigabit wat met de 2 gratis mesh boosters?

  • 11 December 2022
  • 33 reacties
  • 630 Bekeken

  • Rising star
  • 13 reacties

Via de Website van Proximus bestelde ik een abonnement op Fiber Gigabit
In de veronderstelling dat ik kan surfen tegen 1Gbps/100Mbs

en recht heb op 2 Wifi mesh Boosters, zoals vermeld in ‘Meer weten’

 

Als ik vraag om de Wifi mesh boosters blijken dat deze niet gratis zijn, maar dat ik deze moet huren

Als ik kijk op MijnProximus zie ik dat de snelheid 350Mbps/50 Mbps is

 

Ik heb de vraag zowel telefonisch als in een Proximus winkel gesteld, in de winkel gaf men mij eerst gelijk maar uiteindelijk kon men mij toch niet verder helpen.

Vandaar dat ik het nu via deze weg probeer.

Ofwel heb ik tijdens de bestelling iets over het hoofd gezien of wel klopt de info op jullie website niet.
Wat loopt er fout?

 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_flex_xs_pack/particulieren/packs/cr-all-flex-packs/flex-xs-configurateur.html/?type=fiber

zie hieronder de print screens

 


33 reacties

@moderator

We zijn ondertussen al +/- 2 weken verder ik ik heb nog steeds geen afdoende reactie gekregen van Proximus waarom ik geen recht heb op de 2 wifi boosters zoals vermeld staat bij de bestelling via het web

kan je misschien ook duidelijk maken wat het verschil is tussen Fiber Standard & Fiber gigabit

 

 

Wat een ongelooflijk verhaal. De misleiding en onkunde van Proximus is voor mij een ongekende wereld geweest tot nu toe. Wat je hier allemaal ziet passeren of dit forum, abnormaal. Andere providers hebben ook hun issues, maar Proximus take it to another level. 

Reputatie 7
Badge +3

@J_Le  Dit is voor pack’s met een vaste lijn. Verschil is de snelheid en dat deze boosters dan inbegrepen zijn. De data boost1 Gbps / 200 Mbps  is voor het pack van jou niet mogelijk

@Luc.M
vreemd antwoord
Ik kan Fiber Gigabit wel aanduiden,

het prijskaartje werd aangepast,

en toch heb ik er geen recht op omdat ik geen vaste lijn nodig heb,

deze verplichting werd verder nergens duidelijk vermeld,
vandaar dat ik vind (ik ben blijkbaar niet alleen) recht te hebben op de 2 mesh booster

 

 

@J_Le wat ik wel opmerk is dat er bij je screenshot geen vaste lijn bij staat zoals hieronder

 

@ Martin

Ik vermoed dat jou eerste keuze ‘ Internet+Mobile+Tv’ was

zoals ik al eerder aangaf ik koos voor Internet +Mobile

 

en bij deze keuze wordt nergens vermeld dat ik een vaste lijn nodig heb

waar bij meer weten staat dat ik recht heb op 2 Wifi Mesh boosters
 

 

@J_Le Ik ben akkoord en alleen iemand van Proximus zelf kan dit officieel natrekken of je recht hebt op een wifi booster want het is inderdaad niet altijd duidelijk af te leiden van wat je op hun site leest.

Het was maar een reactie van mij omdat ik hier al zo dikwijls gelezen heb dat er een vaste lijn moest inbegrepen zijn en daarom wilde ik aantonen dat in dit pack in mijn vorig screenshot dat er ook sprake is van een vaste lijn, niettegenstaande het over een pack gaat “internet + mobile + TV”.

Soms kan je dan meer afleiden in hun algemene voorwaarden die je onderaan de pagina’s vindt

Als ik jou pack volg zie ik onder algemene voorwaarden staan:
Wi-Fi Booster: de klant heeft recht op maximaal 1 Wi-Fi booster in zijn Flex pack met superieur internet​. Gebruik in België en altijd op aanvraag of op initiatief van de technieker.

ik zie ook niet direct iets staan dat je een vaste lijn moet hebben!!!

Enfin de PX achterliggende verantwoordelijk diensten moeten je toch kunnen 100% zekerheid geven op wat je recht hebt.

Reputatie 7
Badge +3

@J_Le 

Snelheid vast internet: dit staat vermeld onder alg voorw bij fiber internet: “mogelijk tot...” is dus de ideale omgeving… 

10 Gbps Fiber is een technologie die downloadsnelheden tot 8,5 Gbps en uploadsnelheden tot 1 Gbps mogelijk maakt. De downloadsnelheden via fiber kunnen alleen worden bereikt met een vast toestel dat rechtstreeks op de modem is aangesloten. Het gebruik van wifi kan je surfsnelheid verminderen. De werkelijk ervaren snelheid hangt onder meer af van het computersysteem, maar in uitzonderlijke gevallen ook van het algemene gebruik. Om te controleren hoe snel het internet bij jou thuis is, surf je naar proximus.be/internetsnelheid.

Wat betreft boosters: ik zoek duidelijkheid bij de bevoegde collega’s en indien nodig wordt website duidelijker aangepast.

mvg

Tina

Reageer