Beantwoord

Fiber Gigabit met boost optie maar toch gelimiteerd aan 350/100

  • 13 January 2023
  • 4 reacties
  • 255 Bekeken

Ik heb sinds gisteren fiber thuis staan (Fiber Gigabit met speed boost zoals hieronder staat):

 

Nochtans krijg ik toch te zien dat ik maar 350/100 haal 

 

Test is uiteraard via Ethernet gedaan (Cat 5E kabel, rechstreeks van mijn desktop pc naar de internet box).

De techieker gisteren beldde de proximus interne diensten tijdens zijn visite om dit te melden (aangezien hij tijdens zijn test dezelfde opmerking had) en de persoon aan de lijn wist hem te zeggen dat de optie actief stond en dat mijn snelheid in de loop van de dag zou verhogen. Nog steeds niet het geval een dag later (na internet box en fiber modem aan de muur een zonder stroom te zetten).

Graag hulp om dit eens na te checken op mijn lijn… want ik kan niet rechtvaardigen dat ik voor Fiber Gigabit én speed boost betaal om de snelheid van de Fiber Standard te halen (buiten de upload die me eigenlijn niet zoveel zou uit maken).

icon

Beste antwoord door Olicd 13 January 2023, 19:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

@Olicd 
TIP: voor een vlottere afhandeling, noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld 'Ticket' kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!

@Olicd 
TIP: voor een vlottere afhandeling, noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld 'Ticket' kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!

Had ik inderdaad al gedaan (buiten de “ticket” gedeelte aangezien ik nog geen bijkomende info te melden heb). Maar toch bedankt voor de tip!

Ik heb net een reset gedaan van mijn fiber modem (klein doosje aan de muur) via het klein “reset” gaatje op de zijkant.

Eerste speedtest maakt me optimistisch!

 

 

Bedankt voor de feedback. De settings die bij Proximus ingevoerd werden zullen zo overgenomen zijn door het feit dat je een reset gedaan hebt, het zal nu wel in orde blijven.