Skip to main content

Hallo,

In mijn straat (Mechelsevest, 3000 Leuven) werd al meer dan een jaar geleden fiber gelegd.

Ons appartementsgebouw werd echter later aangesloten (eind april 2023) omdat de VME eerst nog goedkeuring moest geven en dat heeft op zich laten wachten.

In de kelder is er nu dus glasvezel binnengetrokken en aangesloten aan een “bakje” aan de muur.

Ik heb sinds begin mei al verschillende keren gecontroleerd of ik al een fiberaansluiting in mijn appartement kan krijgen, maar ik krijg steeds de boodschap dat fiber op komst is, maar dat ik nog geen aansluiting kan krijgen.

Als ik een check doe op het adres van de buren links en rechts van mij zie ik dat zij wel een fiberaansluiting kunnen krijgen, dus de straat is wel al aansluitbaar.

Is het mogelijk om na te gaan wanneer ik fiber kan krijgen?

@Wmsyap 

in onze tool voor aanleg fiber staat de aanleg voor dit gebouw nog niet beëindigd.  

Zou tegen het einde van het jaar wel in orde moeten zijn. 

Normaal krijg je hiervan melding als je je kan inschrijven.

mvg,

Tina

@David V 

ook voor dit gebouw:

in onze tool voor aanleg fiber staat de aanleg voor dit gebouw nog niet beëindigd.  

mvg,

Tina

@Wmsyap

mvg,

Tina

Ik heb vandaag met de aannemer gesproken. Hij vertelde me dat alle bekabeling in het gebouw klaar is. Hij vertelde me dat ik contact moest opnemen met Proximus voor de aansluiting.

@Wmsyap  Einde aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 03-10-2024

@Wmsyap  Einde aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 03-10-2024

Ja, ik moet alleen nog even geduld hebben. Sterker nog, mijn buurman die in hetzelfde blok woont, kan al glasvezelinternet bestellen.

@Wmsyap  Dit lijkt me sterk?

het komt binnenkort…

Tada!!!

@Raf_Leuven  Een duidelijk antwoord hebben helaas nog niet mogen ontvangen. Men heeft het over een datum 3/10/2024 in de planning

@Luc.M : Beste, is er ondertussen al meer nieuws hierover? De geplande datum van 03/10 is weer ruimschoots overschreden zonder verder nieuws. Werken in de straat dateren al van najaar 2022, met al de buren die ook aansluitbaar zijn. 

Sinds 2022 hangt er ook al een opgerolde kabel en wachtbuis tegen de gevel van de buren, waarvan ik vermoed dat enkel wij nog op dit stukje kabel moeten aangesloten worden. (hoek van de straat)

Mvg,

@Raf_Leuven Momenteel is er nog geen verdere informatie beschikbaar over de exacte datum van Fiber. Zodra deze datum bekend is, zullen wij u onmiddellijk op de hoogte brengen.Wij waarderen uw geduld en begrip in deze zaak.Groetjes,Joel.

Reageer