Hebben alles reeds meermaals opnieuw opgestart zonder resultaat. Werken op de verdiepingen met Laptops en decoders V6.
Ja maar hoe/op welke manier zijn die decoders per verdiep verbonden met de bbox3 ?
Is dit met netwerkkabels
of draadloze oplossingen zoals
- homeplugs bv devolo’s
- Wifi booster (gehuurd bij Proximus) enz…
Heb je vroeger ook al deze problemen of heb je deze ook al gemeld aan de helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800 en hebben ze u kunnen verder helpen ….
Ter verder info geef ik je ook al mee indien je reds zou contact gehad hebben met Proximus en er geen oplossing gekomen is of dat het probleem altijd opnieuw opduikt kun je ook altijd beroep doen op een gratis happyhouse technieker om alles eens te komen nazien en die kun je ook zelf aanvragen zie > http://proximus.be/happyhouse
1ste verdiep Ethernet kabel, deze werkt enkel de Wifi niet.
2de verdiep ook met Ethernetkabel, werkt niet ook Wifi niet. Steekt Booster rechtstreeks in de Ethernetkabel.
1ste verdiep geen wifi dat kan als je wifi ontvangst daar te laag is die je ontvangt van de bbox3 of van de wifi booster.
NB: zie ook nog eens wat ik in mijn vorige post nog toegevoegd heb.
heb je de booster al eens gereset > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html
Als de reset van de booster niks oplevert:
die booster is rechtstreek met een netwerkkabel verbonden aan de bbox3, kijk dan ook eens in welke stand de schakelaar staat is dit automatisch zet hem dan eens ik stand AP (access point)
Let er ook op als je bbox op smartwifi overgeschakeld werd (“one SSID”) dat je de toestellen die gebruik maakten van Wifi-5.0-XXX ook moet aapassen naar het SSID met naam wifi-2.4-XXX
zie voor de uitleg >
Je kunt ook zien of je bbox3 op “one ssid” staat voor wifi, door te surfen naar
http://192.168.1.1 en daar inloggen als User met het User wachtwoord dat je terugvindt op een sticker van je bbox3 zoals je ook zien in bovenstaande video.
De melding geen geldige IP configuratie heeft te maken dat er ofwel een dubbel IP adres ingesteld is of dat er een foutieve manuele IP configuratie gebeurd is op een apparaat. Zie hier hoe je dit op automatisch kan instellen: https://support.microsoft.com/nl-be/help/15089/windows-change-tcp-ip-settings
Verder toelichting:
Geen wifi ? hangt af van wat de auteur daarmee juist bedoelt, en als het onlangs is zou het alles kunnen te maken hebben met “one SSID” en als de toestellen ingesteld staan om automatisch via DHCP te werken dan kan het moeilijk een ip conflict zijn, zeker als de auteur voordien met de zelfde toestellen dit niet voor had.
Mijn voorstel ging enkel over de ethernet aansluiting niet over de Wi-Fi. Aangezien hij zei: via Ethernet de melding Geen geldige IP-configuratie . Het installeren van een beveiligingsprogramma kan soms ook voor problemen zorgen meer bepaald voor de driver van de firewall module. Wanneer toevallig iemand anders in het huishouden een manuele IP configuratie kan er nog steeds een conflict gebeuren met DHCP configuratie van de B-Box 3. Klopt inderdaad wat wordt er bedoelt met geen Wi-Fi. Kan ook te maken hebben met de Wi-Fi chip of ook wanneer de Wi-Fi in vliegtuigmodus staat dus geen bluetooth,Wi-Fi.
@TrapW De vraag (in de veronderstelling dat het vroeger wel werkte) is er iets veranderd, bijgezet geweest van toestellen , configuratie veranderd in bepaalde toestellen….
Als je met vaste Ip adresen wilt werken op bepaalde toestellen begin dan vanaf 192.168.1.128 .. 129 enz. ip adressen toe te kennen aan je toestellen zodat je buiten de DHCP ip adres uitdeling valt van de bbox en dus zeker bent dat je geen IP adres conflicten krijgt ….