Skip to main content

Vandaag een mail gekregen met afzender info@my-proximus3.be

Ik vermoed fraude want die 3 erbij? En op onderstaande button klikken, zou ik nooit doen.
Weet iemand hier meer over aub? 

Beste klant,

Na een recente controle van onze administratie hebben wij geconstateerd dat u per perongeluk een teveel aan termijnbedrag heeft betaald. Dit is volledig onze fout en wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat dit heeft veroorzaakt.

Als gevolg hiervan heeft u recht op een teruggave van €58,03. Dit bedrag zal binnen vier weken na uw aanvraag worden teruggestort op uw rekening.

U kunt uw teruggave eenvoudig aanvragen via de onderstaande button.

Dit is met zekerheid een pishing attempt

= zonder meer door te sturen naar verdacht@safeonweb.be 

Proximus e-mails zijn steeds van het type “proximus.com”


Dag @Ria Proximus e-mails komen enkel van e-mailadressen die eindigen op proximus.com.

Meer info: Vermijd fraude via e-mail, pop-up, web, sms, telefoon | Proximus


TBI: Maar toch opletten want officiële mails van Proximus eindigen wel altijd op @proximus.com, maar dat biedt toch nog geen 100% zekerheid!


Klopt! Het mailadres is geen enkele garantie dat de afzender ook is wie het mailadres aangeeft!

Maar hier is er één heel belangrijk element dat niet 100% maar 200% wijst op gevaar, namelijk om de teruggave te krijgen moet je dit aanvragen en op een button klikken. Dit moet al een belletje doen afgaan.
Dit is trouwens een vraag die Proximus niet hoeft te stellen, noch zal stellen.
Of er nog een schuld is zal je ook kunnen raadplegen in My Proximus.

TIP:

Op een computer zal je door de muispijl te bewegen over de link (button) links beneden zien naar welke website die verwijst. Op een (Android) smartphone even je vinger houden op de link (niet tikken!)
Een vreemde link moet een alarm doen afgaan.


Allemaal bedankt. Is doorgestuurd naar verdacht@safeonweb.be

Ria