Eigen fiber modem Fritzbox 5590: Installatiecode/PON/PLOAM wachtwoord?
Waar kan ik deze gegevens (zie titel) vinden?
Bij de install wizard van mijn Fritzbox 5590 werd er gevraagd naar een installatie code (Ook PON of PLOAM genoemd) die nodig was om op het glasvezelnetwerk te kunnen komen.
Dit staat nog in de kinderschoenen dus niet overal zal alle info al bekend zijn. Telefonisch ook al contact gehad en hier had de medewerker nog niet van gehoord. Hopelijk is wel een balletje gaan rollen.
Iemand enig idee al?
Bladzijde 1 / 1
@lonac
Ben eens gaan zoeken , want ik had hier iets van zien passeren in de My Proximus app als website. Als je gaat via de website en logt in op My Proximus ga je naar producten. daar kan je op je verbruik klikken en dan zie je dit onderaan je pagina staan.
Klik daarop en je ziet verder staan om op te klikken. Daar kom je op een pagina met veel uitleg maar ook een code die je denk ik nodig hebt om het te installeren.
Ben ook niet geheel zeker of het dit is wat je zoekt want ik gebruik dit zelf niet. Maar ik probeer je enkele aanwijzigingen te geven en hopelijk is dit de juiste richting.
@patrick1981 Thanks voor je reactie. Bij je afbeelding/link moest ik mijn fiber modem eerst registreren. Dat had ik al gedaan. Je ziet dan beide modems in het lijstje staan waarvan je er 1 kunt activeren. Verder staat er nog geen informatie op helaas.
@lonac
Tot die verdere stappen kom ik niet om te laten zien aangezien ik het iet gebruik zoals al eerder vermeld.
Maar kun je niet dan je eerste modem er tussen uit halen zodat het netwerk enkel je eigen Fritzzbox ziet ? En kan je die niet ergens ‘selecteren’ en dan die dan gebruiken ?
@patrick1981.5590 Is direct aangesloten op de fiber verbinding van proximus. Ik zie nu enkel mijn Fritzbox. Op de installatiepagina van de box loop ik hier op vast:
@Master-magic
Jij weet welk nummer hier gezet moet worden ? Jij hebt ook je eigen modem router geplaatst op je Fiber aansluiting.
@lonac probeer ff raad te vragen aan bovenstaand persoon. Die heeft onlangs zijn eigen modem router ook aangesloten en die ga ik eens om raad vragen.
@patrick1981@lonac
ik heb de router aangesloten via Vlan, is nog iets anders,
maar is het niet de UTAC nr dat ze nodig hebben, zijn de cijfers op de fiber box, dat witte bakje met een klepje aan waar de je achter staat.
is een lange nr, misschien is het dat wat ze bedoelen.
Je moet uitsluitend het GPON-serienummer invullen in MyProximus en dit actief zetten.
Daarna zal je Fritz!Box online komen op voorwaarde dat die met de juiste glasvezelkabel is aangesloten op het Proximus-glasvezelaansluitpunt: met een SC/APC-connector (groen) op het Proximus-glasvezelaansluitpunt naar een SC/UPC-connector (blauw) op de Fritz!SFP XGS-PON.
Thanks voor alle reacties iedereen. Alle stappen gevolgd, wat hier genoemd werd al gedaan. De juiste hardware ook aangeschaft en gebruikt ervoor. Wanneer ik de installatie wizard van de fritzbox afsluit zie ik dat hij toch blijft hangen dat hij bezig is met een verbinding te maken. Maar hij komt niet verder dan dat.
@lonac
Dat GPON of PON nummer zou het SN nummer moeten zijn wat er op je Fritzzbox te vinden is. dat is eigenlijk je MAC adres wat je ingeeft om die te provisionele op het netwerk.
Heb gewoon wat extra info gezocht hier over. Dan zou dat moeten doorlopen zogezegd in het systeem en dan moet het werken. Maar misschien heb je het dat al geprobeerd en kan zijn dat Proximus het verkeerde nummer herkent ?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.